{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Natasha J
Natasha J
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32

Ang stress behandling blærebetændelse.. {{forumTopicSubject}}

heysa...

Ville høre om der er nogen der har en kat der har haft stress behandling blærebetændelse?

Min lille hunkat har lige fået konstateret det, og nu er hun på metacam og noget andet smertestillende...

Vi er lige flyttet og det er nok derfor hun har fået det...
Ville høre hvad det bedste er jeg kan gøre for hende? Og hvor lang tid det ca tager før det går væk igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang stress behandling blærebetændelse..
  • #1   11. jan 2012 Metacam er smertestillende og så får hun forhåbentlig noget antibiotika ved siden af smiley

Hvis det er kommet pga. stress, så vil hun nok blive fin igen, når hun er faldet til i jeres nye hjem. Men du skal få tjekket hendes urin, når behandling er færdig, så du er sikker på at hun er rask smiley

• #2   11. jan 2012 Så skal du sørge for at hun får mere væske. Det kan du gøre ved at servere noget mere vådfoder for hende smiley

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#3   11. jan 2012 Hun har vidst fået noget antibiotika idag af dyrlægen, men har ikke fået noget med hjem... Og det er kommet pga stress fordi vi er flyttet og hun er blevet steriliseret her for lidt over 2 uger siden... Hun går på bakken hele tiden stadig og der kommer også lidt blod.. Men har fået hende scannet idag og det er ikke urinvejs sten... Men håber det snart går væk... smiley Kan ikke lide hun har ondt...

• #4   11. jan 2012 Der er normalt ikke bakterier ved stress urinvejsproblemer - altså det er ikke en infektion - og derfor er antibiotika ikke nødvendig.

Katten lukker af og kommer ikke ved egen hjælp af med urinen

Flytningen passer fint med det er kommet.

Måske Feliway i stikkontakten kan hjælpe

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#5   11. jan 2012 Har Feliway i kontakten smiley Den har siddet til 1 uge smiley Okay super, hvor lang tid tror du der går før det er væk? Og der til scanningen kunne man se hendes urin "vægge" var hævet og hun kun havde en lille smule urin i sig, men hun går i bakken ca hvert kvarter og prøver at komme af med noget, så nu har jeg givet hende noget af det smertestillende jeg fik med fra lægen, da han sagde jeg skulle gøre det hvis hun blev ved med at gå derud... Så håber det virker lidt...

• #7   11. jan 2012 Urinvejsproblemer behandles alt for ofte med antibiotika - det er yderst sjældendt der er bakterier til stede.

Den han jeg havde tømte ikke blæren efter en udstilling - faktisk modsat dir problem.

Nu er overskriften blærebetændelse .- det er det kun er der bakterier til stede

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#8   11. jan 2012 Bliver lidt usikker på om det var blærebetændelse eller urinvejs problemer...

Hun fik ikke noget antibiotika med hjem, men en masse smertestillende... Og hun prøver hele tiden at gå på bakken og tisse... Men der kommer intet..
    Og da dyrlægen ville tage urin prøve på hende kunne han ikke for hun havde næsten ingen urin i hende...
    Men fik af vide det er pga hun er meget stresset over vi er flyttet og hun er blevet steriliseret...

Men hvor lang tid plejer der normalt at gå inden hun bliver normal igen?

• #9   12. jan 2012 Har self været alle undersøgelser igennem og fik konstateret stress hos min ene hunkat (ikke på grund af flytning)

Men jeg er selv blevet anbefalet følgende:

Mere væske (vådfoder,drikkefontæne mm)
    Feliway
    Flere kattebakker

Mvh Morten

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#10   14. jan 2012 Hvor lang tid kan der gå før hun har det godt igen?

Hun har i 4 dage fået metacam, men kan stadig se at når hun ligger ned, spænder hun indimellem i kroppen som om der er smerter smiley
    Håber snart hun får det bedre, er så bekymret for hende...

Er der intet jeg kan gøre ud over at se tiden an...?

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#11   14. jan 2012 Og er det normalt at katte spænder i kroppen? og er det pga smerter? smiley

• #12   14. jan 2012 Kun at sørge for, at hun får masser af væske smiley God bedring med hende smiley

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#13   14. jan 2012 Prøver med vådfoder med vand i... Hvor lang tid vare det ca før hun har det godt igen? Og hvordan kan det være hun ligger og spænder? Kan det være pga det gør ondt?

• #14   14. jan 2012 Uha, det ved jeg ikke smiley Hvis du synes hun er meget skidt, så ville jeg nok få kigget på hende igen, da det altså ikke er helt ufarligt, hvis der kommer bakterier i urinen lige pludseligt. Det kan gå over i blodbanen og forgifte hende smiley

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#15   14. jan 2012 Okay smiley Ved ikke om hun har det skidt, men hun er meget træt, men ved ikke om det er pga det metacam hun har fået... Må se imorgen, og hvis hun har det værre ringer jeg til dyrlægen.... Ved ikke om det er fordi jeg er for pyldret, men heller det end hun har ondt smiley

• #16   14. jan 2012 Ja hellere det end smerter, men som sagt er det heller ikke ufarligt. Og det går lynende stærkt, hvis først der går baterier over i blolbanen smiley Så hold godt øje med hende og tag evt. hendes temperatur smiley

• #17   14. jan 2012 Hvis hun får feber er det afsted smiley Kommer lige i tanke om, at det kan du ikke engang, da metacam slår feberen ned smiley

• Natasha J
    Natasha J Tilmeldt:
    dec 2011

#18   14. jan 2012 Det er sidste dag hun må få metacam, hun får det ikke imorgen da dyrlægen sagde at hun skulle ha til 9 kg 1 dag og 4,5 i 4 dage.. så det er sidste dag idag... Tror du jeg kan tage den imorgen tidlig, da hun plejer at få det om morgenen.. så burde det være ude imorgen tidlig...

• #19   14. jan 2012 Metacam virker et døgn efter det er givet, så et døgn efter hun har fået sidste gang, vil jeg mene du kan måle hendes temperatur smiley

Kommentér på:
Ang stress behandling blærebetændelse..

Annonce