{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

Tilløberen Skipper {{forumTopicSubject}}

Lidt lang historie men here goes;

I øjeblikket bor vi ved mine svigerforældre, og de har fået en tilløber de kalder Skipper.

Han er en helt alm. grå tabby huskat, der hverken er kastreret eller øremærket.

Han kom sidste sommer, og har boet ude på terrassen siden. Han var utrolig udsultet, da han kom, men er nu blevet en rigtig flot stor kat med flot pels og det hele.
Efter vi flyttede ind, har han knyttet sig meget til mig, og nu har han efterhånden også indtaget huset. Så sent som i dag, lå han pludselig i sofaen ved siden af mig:) Så der er ingen tvivl om, han engang har haft et hjem!


Nu er spørgsmålet så; Vi vil gerne have ham kastreret, så han ikke render ud og laver killinger i nabolaget nu her! Og så få ham vaccineret og øremærket osv med det samme.

Men kan vi tillade os det?


Han er jo ikke "vores" som sådan. Der er gået et halvt år, uden nogen har meldt ham savnet og uden han nærmest har forladt martriklen! Så egentlig er han vel vores?:)

Han kommer godt ud af det med vores Feline, så vi satser på at tage ham med, når vi nu snart flytter ind i vores hus. Derfor skal han jo netop også fixes inden.


Egentlig vil jeg jo bare høre, hvad I synes? For har vel nok taget beslutningen om at han skal fixes og registreres til os:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilløberen Skipper
  • #1   11. jan 2012 Har i fremlyst ham? smiley

  • #2   11. jan 2012 Hvis han hverken er øretatoveret eller chippet og hans evt. ejer ikke har efterlyst ham, ville jeg betragte ham som min egen kat.

    Jeg synes, du skal få ham kastreret osv. Husk også at få ham registreret.

    En af mine genudsætningskatte (født vild) er også flyttet indenfor.
    Han er meget kontaktsøgende, sover i min seng og opfører sig i det hele taget, som om han altid har boet her, så det er ikke sikkert, at din Skipper har haft et hjem før.


  • #3   11. jan 2012 Nej vi har ikke fremlyst ham. Vi har "kun" boet her i et par måneder, og har ærlig talt ikke tænkt over det. Men mener nu også at hvis nogen havde savnet ham, havde de vel efterlyst ham i det halve år, der er gået. Især her inde i KBH.

    Jeg tror også, vi bare siger han er vores:) Han bliver ordnet her inden så længe, og selvfølgelig også registreret:)

    Mega: Måske har Skipper ikke haft et hjem før. Har bare altid troet at "vilde" katte var sværere at komme i nærheden af? Han er også helt upåvirket af Feline og alle hendes spilopper, som om han har været sammen med andre katte før. Og han virker "gammel". Altså sådan som om han ikke er helt ung mere. Men det kan da måske godt tænkes:) Hvem ved?!


  • #4   11. jan 2012 Det er "vilde" katte også, men mindre de er kasserede ell. har fået tillid til dem, der har fodret dem gennem længere tid.

    Min genudsætningskat Skygge er også fine venner med mine andre katte og puttesover tilmed sammen med dem, men han har altså også hilst på dem gennem hegnet (har indhegnet have) ilang tid.

    Din dyrlæge vil ved bl.a. at se på Skippers tænder kunne vurdere hans ca.alder.


  • #5   11. jan 2012 Jeg vil da varmt anbefale jer at få den registreret som genudsætningskat. Dvs at katten bliver indfanget i fælde, hvis man ikke kan håntere den og bragt til dyrlægen for at blive testet for sygdom osv. Katten bliver så neutraliseret og vaccineret og øretattooveret og kommer tilbage til jer.
    Jeg har selv en sådan, da tidligere ejere af huset "glemte" deres kat.


  • #6   12. jan 2012 Ok. Tak for rådene:)

    Han er nu nem nok at komme til. Jeg kan som den eneste løfte ham rundt, når det er nødvendigt, så tror ikke en fælde bliver nødvendigt:)

    Jeg skal da huske det med alderen. Kunne nemlig virkelig godt tænke mig at vide nogenlunde hvor gammel han er:)


Kommentér på:
Tilløberen Skipper

Annonce