Tydelig opskrift på burgardin Tydelig opskrift på burgardin
Ja det er jo ingen hemmelighed ar min lille Smokey skal på udstilling den 28 januar og der konstant er en milliard spørgsmål i mit lille hoved fordi jeg godt kan lide at der er styr på tingene og et klart overblik.
Min søde mor har sagt ja til at sy et burgardin men da hverken hun eller jeg har erfaring med det så søger jeg nu en let-forståelig og tydelig opskrift på et fint lille burgardin. Det behøver ikke være det mest fancy og avancerede burgardin, jeg ønsker bare at gøre det så nemt for min mor når hun nu har lovet at bruge tid på at hjælpe mig.
Der er indkøbt sort velour til det selve gardinet og der skal selvfølgelig også indkøbes diverse andre ting så gardiner bla også kan sidde fast på buret.
Jeg har allerede kigget på www.gizzemissen.dk og jeg har også kigget på hendes billeder men hvis der er nogen der også har billeder af diverse lukkemekanismer og sammenhæftninger af lågstykket og siderne.
Kort sagt al hjælp er velkommen!
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen mere enkel måde at lave det på, end jeg gør
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Tusind tak for link det vil jeg straks kigge på!
Thilde:
Har du fået taget billeder af det?
apr 2011
sep 2011
apr 2011
Så er de lige til selv at bestemme hvor mange der skal være på hvert stykke og lige til at hænge i tremmerne.
Og det er fra krogen ned til hvor stoffet, vil starte at der er 3,5 cm og derfor har lavet gardinerne 3,5 cm kortere, for ellers ser det skisme u-færdigt ud.
sep 2011
apr 2011
sep 2011
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Ovenpå lagde jeg bare et løst stykke velour, som jeg fæstnede i siderne ved at putte dem ind under kantebåndet (giver det mening?
Det var rigtig fint, og jeg synes det fungerede lige så godt som de der havde syet nogle flotte og dyre nogle.
Så det behøver ikke at involvere syning(som jeg er mega dårlig til)
Punden der tog jeg bare et lækkert flece-tæppe og lagde ind i en farve der matchede siderne.
sep 2011
Jeg har lige kigget på de klemmer, og jeg synes da ikke prisen er så slem som man kunne have frygtet. Herhjemme går vi på at bruge dem nu.
Nina:
Hmm, nej det forstod jeg ikke sådan helt, men jeg har heller aldrig været særlig sy-klog hehe...
Min mor har nu besluttet hvordan det skal gøre, og jeg skal så bare give hende målene, og så laver hun to lange sider så der kommer stof både på indersiden og på ydersiden af buret så man ikke kan se tremmerne, og så laver hun et tag/låg til så man ikke kan se de klemmer der skal bruges til at hænge gardinet fast med. Og bagefter klipper jeg så noget stof til at lave de der gardiner der er på fronten af buret og gør noget kreativt med det.
Tror vist ikke det kan blive mere simpelt end det hehe...
apr 2011
Tydelig opskrift på burgardin