606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Birma børstning? :-s Birma børstning? :-s

Hej. Min birma han Tico har fået meget stor pels, som har gjort at han begynder og få knuder i underpelsen selvom jeg børster ham hver dag og bruger jævnt meget tid på det især efter jeg har lagt mærke til at der er kommet knuder, som jeg ikke regner med er specielt behageligt for ham? og det gør jo også ondt på ham når jeg prøver og børste dem ud selvom jeg er meget forsigtig, men hver gang jeg bruger tid på at få dem ud så river han lidt hvis det gør ondt, så det går jo også ud over mig at han har dem - og de er så tæt på "huden" at det ikke lige er til at klippe af. Så ville lige forhører mig om nogen har mærket det samme på deres birma'er og hvad for en "børste" i bruger til at komme helt ind til underpelsen og få det børstet op ? smiley - pt. bruger jeg 2 forskellige katte børster og overvejer stærkt at invistere i FURminator deLuxe - hvis der er nogen der har gode erfaringer med denne?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Birma børstning? :-s
  • #1   16. jan 2012 Du skal ikke bruge børster , men en stål kam når du redder, ham .
    Jeg har lige være ude og fine en stål børste til min svigerindes birma , så hun kommer i bunden . Men ind til videre har han en meget nem pels , men man kan lige så godt forbygge knuder .

• #2   16. jan 2012 Har også en stålkam og en "katte børste" ved ik lige hva man skal kalde den .. og har hele tiden troet de kom til "bunds" indtil for et stykke tid siden hvor jeg pillede ham helt under hans tykke pels og lagde mærke til der var knuder der... så nu ved jeg ik lige hvilken der er bedst til at få det ud - for dem jeg har nu virker åbenbart ikke

• #4   16. jan 2012 Min Bimse havde også for nyligt knuder i pelsen ved "armhulerne". Jeg tog en lille neglesaks og klippede ind i dem. De sad for tæt på huden, til at jeg kunne klippe dem helt af. Men jeg klippede mest muligt af, og klippede forsigtigt ind i resten. Og så kunne det redes ud. Jeg tror ikke man bare kan rede knuder ud, uden at klippe lidt i dem. Det kommer i så fald til at gøre ondt.

• #5   16. jan 2012 Ja præcis det samme der sker her Maiken - under "armene" og ved hans numse de kommer smiley ikke alle de andre steder - så efterhånden synes han det er ubehageligt hvis man piller for meget der fordi jeg har prøvet alt muligt for at få dem ud smiley

• #7   16. jan 2012 Lige pt. bruger jeg sådan en her http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/buersten/buersten_kaemme/14919

OG en stålkam - og de kommer slet ik langt nok ned pga. han har så tykt pels. så man skal nærmest "rive" i det før det virker og det gør selvfølgeligt ondt på ham, også selvom jeg holder fast så langt nede jeg kan i pelsen

• #8   16. jan 2012 Jeg har lige købt en dobbelt rullekam og en spratts kam nr 69 til min svigerinde
    Her
    http://www.petsilk.dk/shop/kamme-23c1.html

• #10   16. jan 2012 Jeg har også haft bøvlet lidt med nogle knuder og der har jeg ligesom Maiken A klippet knuderne op og så redt forsigtigt med en bredtandet kam. Men jeg har også engang været nød til at sende Toulouse til dyrlægen, hvor han under narkose har fået en såkaldt løveklip:o/

Men ellers reder jeg dem også med en stålkam og bruger nogle gange en karte, som den du også bruger, til at fjerne døde hår, som kammen ikke kan fange. Jeg har en dobbeltsidet kam, hvor den er bredtandet på den ene side og smaltandet på den anden. Den er super god til det:o)

• #11   16. jan 2012 Jeg bruger en furminator til vores manse, den er rigtig god og han har aldrig knuder.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #12   16. jan 2012 Hvis det er så slemt at der er mange knuder og de sidder så tæt ved huden, så ville jeg finde en god kattefrisør, der kan klarer det. smiley

• #13   16. jan 2012 Det kan være rigtig svært at få styr på de knuder selvom man reder hver dag. Jeg bruger også bare en almindelig stålkam fra chris christensen, det er jeg meget tilfreds med. Dog får min ene birma knuder, hvis jeg ikke er meget obs. lige pt har jeg været nødt til at klippe noget af det lange pels af under maven og prøve at få knuderne væk på den måde. Han skal ikke udstilles mere, så derfor gør det ikke så meget om han mangler pels under maven smiley

Kommentér på:
Birma børstning? :-s

Annonce