Birma børstning? :-s Birma børstning? :-s
Hej. Min birma han Tico har fået meget stor pels, som har gjort at han begynder og få knuder i underpelsen selvom jeg børster ham hver dag og bruger jævnt meget tid på det især efter jeg har lagt mærke til at der er kommet knuder, som jeg ikke regner med er specielt behageligt for ham? og det gør jo også ondt på ham når jeg prøver og børste dem ud selvom jeg er meget forsigtig, men hver gang jeg bruger tid på at få dem ud så river han lidt hvis det gør ondt, så det går jo også ud over mig at han har dem - og de er så tæt på "huden" at det ikke lige er til at klippe af. Så ville lige forhører mig om nogen har mærket det samme på deres birma'er og hvad for en "børste" i bruger til at komme helt ind til underpelsen og få det børstet op ? - pt. bruger jeg 2 forskellige katte børster og overvejer stærkt at invistere i FURminator deLuxe - hvis der er nogen der har gode erfaringer med denne?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Jeg har lige være ude og fine en stål børste til min svigerindes birma , så hun kommer i bunden . Men ind til videre har han en meget nem pels , men man kan lige så godt forbygge knuder .
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
jul 2011
jul 2011
OG en stålkam - og de kommer slet ik langt nok ned pga. han har så tykt pels. så man skal nærmest "rive" i det før det virker og det gør selvfølgeligt ondt på ham, også selvom jeg holder fast så langt nede jeg kan i pelsen
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Her
http://www.petsilk.dk/shop/kamme-23c1.html
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Men ellers reder jeg dem også med en stålkam og bruger nogle gange en karte, som den du også bruger, til at fjerne døde hår, som kammen ikke kan fange. Jeg har en dobbeltsidet kam, hvor den er bredtandet på den ene side og smaltandet på den anden. Den er super god til det:o)
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
Birma børstning? :-s