796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

plejning af langhåret pels. plejning af langhåret pels.

Godaften allesammen.

Da det er første gang jeg er ejer af en langhåret kat, kunne jeg godt tænke mig nogle fif til at holde pelsen så sund og vedligeholdt som muligt.
Han er maine coon og norsk skovkat blanding, har det nogen indvirkning at det er de racer der er i ham, i forhold til plejning?
Hvilke produkter vil i anbefale, fremgangsmåde og ikke mindst børster? smiley

Jeg bruger selv furminator børsten til min hund, og er rigtig tilfreds med resultatet. Nogle der har erfaring med denne børste til kat?

Maria W

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  plejning af langhåret pels.
  • #1   17. jan 2012 foder har meget at sige ift pels. derudover er der stor forskel på hvor ofte gennemredning er nødvendigt.... hvis pelsen let filtre kan dagligt være nødvendigt...... hvorimod eksemplarisk pels kan nøjes med en gang om måneden.
    rullekan er bedst til gennemredning. red med hårene og start bagfra. sådan at når du ti slut reder fra skulder og ned er mest muligt pels gennemredt i forvejen på det lange strøj.
    har haft en furminator til kat som blev smidt ud. kattene hadede den og den var for hård ved pelsen

• #2   17. jan 2012 ruulekan = rullekam smiley

• #4   18. jan 2012 Siger det samme som Marlene A. Deciderede produkter er ikke rigtig nødvendigt hvis du ikke skal lave show vask osv.
    Kastratpels er også en del nemmere at holde end fertiles, da den ikke er så fedtet.

• #5   18. jan 2012 Jeg har meget svært ved at holde min Ragdollblandingkats pels. Friserer og friserer ham men alligevel klumper hårene sig sammen mellem for og bagpoter.... Jeg forsøger at sprede klumperne og frisere dem ud.
    - Ellers bliver jeg nød til at klippe lidt af....

Personligt tror jeg det er meget forskelligt, hvor stor pleje en pels kræver.

- Men jo mere du friserer katten jo nemmere bliver det. Både pelsen og tilvænningen. Man kan også få noget at sprøjte i pelsen - En slags balsam. Købte det på en udstilling en gang. Det gjorde det nemt at frisere den MCO/NFO jeg havde på daværende tidspunkt.

• #6   18. jan 2012 Fodre med Arion Killing - og det er ikke fordi hans pels er fuldstændig ustyrlig, han har haft en lille knude i armhulen, da jeg fik ham, den er fjernet og der har ikke været flere siden.

Har godt hørt det med kastratpels skulle være nemmere smiley - håber jeg hans bliver. Planen er at han skal kastereres om en lille måneds tid smiley

Tak for svar.

Kommentér på:
plejning af langhåret pels.

Annonce