796 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
plejning af langhåret pels. plejning af langhåret pels.
Godaften allesammen.
Da det er første gang jeg er ejer af en langhåret kat, kunne jeg godt tænke mig nogle fif til at holde pelsen så sund og vedligeholdt som muligt.
Han er maine coon og norsk skovkat blanding, har det nogen indvirkning at det er de racer der er i ham, i forhold til plejning?
Hvilke produkter vil i anbefale, fremgangsmåde og ikke mindst børster?
Jeg bruger selv furminator børsten til min hund, og er rigtig tilfreds med resultatet. Nogle der har erfaring med denne børste til kat?
Maria W
0 synes godt om
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
rullekan er bedst til gennemredning. red med hårene og start bagfra. sådan at når du ti slut reder fra skulder og ned er mest muligt pels gennemredt i forvejen på det lange strøj.
har haft en furminator til kat som blev smidt ud. kattene hadede den og den var for hård ved pelsen
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Kastratpels er også en del nemmere at holde end fertiles, da den ikke er så fedtet.
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
- Ellers bliver jeg nød til at klippe lidt af....
Personligt tror jeg det er meget forskelligt, hvor stor pleje en pels kræver.
- Men jo mere du friserer katten jo nemmere bliver det. Både pelsen og tilvænningen. Man kan også få noget at sprøjte i pelsen - En slags balsam. Købte det på en udstilling en gang. Det gjorde det nemt at frisere den MCO/NFO jeg havde på daværende tidspunkt.
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
Har godt hørt det med kastratpels skulle være nemmere
Tak for svar.
plejning af langhåret pels.