min kat den tisser, skal aflives? min kat den tisser, skal aflives?
hej nu skal jeg lige fortælle historien.
vi startede med 2 katte. tulle og lulu. tulle har altid tisset, vi troede det var fordi de skulle stealiseres, det blev de så. 2 måneder efter tissede hun stadig. op til dyrlægen igen og tjekkes for div sygdomme. hun fik piller mog urinvejsinfektion.(selvom hun ik havde det men for en sikkerheds skyld) nå men det hjalp så ikke. så gik vi så af med lulu, da dyrlægen sagde at det højs sandsyndligt bare var 2 katte der ikke kunne sammen. og hun tisser satdig den dag idag efter 2 måneder fra den anden kat.
hun har masser af plads og kærlighed og kæmpe katte milijø.
og nu er vi så kommet dertil at hun jo nok skal aflives.
men før jeg vi tager beslutningen, vil jeg lige høre her inde om der er nogen der har nogle sidste råd vi kan prøve.
og skal lige siges at vi fik hende alt for tidligt fra den gård hvor vi hentede hende i sin tid, ved ikke om hun kan have noget pysisk?
håber på nogle konstuktive svar.
mvh den triste katteejer
dec 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
for hvem hulen har givet mig magt til at bestemme at den ikke skal leve mere
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Hvor mange bakker har hun?
dec 2009
jun 2011
Er hun indekat?
dec 2009
jun 2011
Du siger du har hentet hende fra en gård - tror du ikke hun savner udelivet (HVIS hun er indekat)
dec 2009
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2009
altså kan ikke se hvad hun skal være stresset over. vi har ikke så tit besøg og der er degligt stille og roligt. ingen larmene børn eller noget. og vores møbler er ikke blevet rykket rund siden vi fik hende.
Marie E
hun er ikke van til at tisse ude. hun har aldrig været uden for en dør. heller ikke der hvor vi hentede hende. vi har godt nok prøvet at skifte grus i 2 uger engang og det hjalp ikke
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
dec 2009
dec 2009
altså vi er ikke helt 100% sikker på hun er blevet taget for tidligt. for der hvor vi hentede hende sagde de hun var de 12 uger. men hun var bare ikke ret stor eller noget. og vi var jo også til dyrlægen med hende. og de sagde også at hun så ikke ud som en på 12 uger.
dec 2009
ja se det var et godt råd
og skal lige siges hun er sku ikke afskrevet helt i nu. og er villig til at gå MEGET langt for at løse dette. for hun er sku fars lille kat
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Ja, og så en godbid når hun tisser i den.
Tænker også på om det ville hjælpe at skifte foder, men det er bare et skud i tågen....
Men det må være hårdt for dig. Kan jo sagtens høre, du virkelig er glad for katten, men forstår godt din tanke - Det stinker jo sådan noget.
Ved ikke hvad du giver hende udover tørkost, men man skal jo ikke give alt for meget tun, rejer og andet vådkodt.
Jeg køber de der små temptations. Min den ene får sådan et par stykker, når den kommer med mus. Ved godt din er indekat men tror som en anden skrev, at ros er rigtigt vigtigt.
Håber det lykkes for dig....
Ellers kunne det være, du kan få den ud på en gård, hvor den kunne være staldkat. Den lader jo til at være sød og dejlig udover tisseriet, så hvis den kunne komme ud som gårdkat, slipper du da for at aflive den. Måske er det det, den har brug for...
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
DK Feline Basix . - HVOR køber jeg det der urine-off? har hørt om rodalon (tror jeg nok det hedder), men aldrig det andet?
dec 2010
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
Jeg vil lige komme med min historie om min urenlig hunkat som ikke er urenlig mere.
Hun begyndte at tisse i mine dyner kort tid efter hun var flyttet ind, jeg fik hende neutraliseret. Det hjalp, hun tissede ikke mere. Efter et års tid begyndte hun igen, jeg fik hende tjekket ved dyrlægen, men hun var ikke syg. Jeg fik rådet med at dække sengen til med plasticposer og så udskiftede jeg ALT hendes legetøj. Det hjalp, hun måtte simpelthen have kedet sig. Måske din kat keder sig?
Hun tisser aldrig i mine dyner mere, hvis vi har håndklæder til at ligge på gulvet i badeværeslet, så kan hun nogengange ikke dy sig og lade være med at tisse på dem, det sker måske 1 gang hver halve år. SÅ det er til at leve med!
Er det lukket bakker du har til katten, det kan være den føler sig indelukket? Hvis det er lukket bakker, så prøv at pille låget af.
Rodalon er super godt til rengøring, det tager lugten og bakterierne i både bakken og de steder hvor uheldet har været ude.
DF Feline Basix, kommer med nogle super gode råd.
Jeg håber i finder ud af hvorfor at hun er urenlig og at i får løst problemet.
Held og lykke!
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
Jeg føler med dig, for har lige selv stået i en lignende situation.
Mille tissede indenfor. Hun tissede i bløde ting, såsom tøj, sko, puder og tæpper. Jeg prøvede mange forskellige ting, men intet hjalp. Jeg fik hende steriliseret, og nu er hun stoppet.
Dyrlægen sagde, at det var fordi hun var stresset, så jeg skiftede grus, købte en ny og større kattebakke, gjorde alt rent i rodalon, samt vaskede tøj i rodalon, og ændrede hendes "område" om natten, fra badeværelse/gang, til hele huset.. Nu tisser hun ikke mere..
Hvis din kat bare tisser 1-2 gange om ugen, skal du analysere HVAD hun tisser på. Så på om der er et mønster.
Knus.
dec 2009
dec 2010
DK Feline Basix . - mange tak for link
dec 2009
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Den ene af mine begyndte at blive urenlig, det løste sig ved at tage toppene af bakkerne. Det er ikke sket siden. Nogen katte bryder sig ikke om at sidde i det indelukke, og de lukkede bakker er kun lavet for menneskers skyld.
Så hvis du har overdækkede bakker, så prøv at fjerne toppene.
Eddike-vand er hamrende godt til at tage lugten af kattetis, det er ufarligt hamrende billigt og lige ved hånden. Brug den hvide.
Måske i skulle forsøge med Feliway til stikkontakt, det har ind imellem god effekt på lidt nervøse katte.
Held og lykke.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
hvor står bakken ??? står den hvor der er fred og ro ??? skal katten forbi eks en vaskemaskine på vejen til bakken ??? grunden til jeg spørg er at vores første colourpoint begyndte at tisse i et gammeldags vaskefad inde i stuen... jeg undrede mig for det var ikke hver gang, nogen gange brugte hun bakken indtil en dag hvor jeg observerede hende en hel dag.... jeg kunne se at når hun kom tilpas tæt på vaskemaskinen så vendte hun om.... vi flyttede bakken og hun er renlig den dag idag
held og lykke med det, jeg håber en får løst problemet
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 63
Jeg er ked af hvis jeg gentager nogle af I andre, men har migræne og ikke lige overskud til at læse vildt meget...
MEN...
Jeg har en hjerneskadet kat på 3½ år... Og efter utallige undersøgelser ved dr dyr, uden held affandt jeg mig med daglig gulvvask, da Kiwi sked i bakken, men tissede midt på gang gulvet....
Tænkte - det høre nok med til at have en kat der er mindre begavet...
INDTIL jeg tilfældigt så en udsendelse på animal planet engang i oktober som virkelig har vendt op og ned..
Snakken gik på, at katte der er utrygge ved et sted, oftest undgår det osv - som egentlig er logisk nok...
OG så faldt det mig ind - Kiwi har altid blevet bange hvis nogle kommer gående imod hende, og de 2 bakker jeg havde i forvejen, stod i et indhak i min gang... Ergo - kom nogle gående imod hende, kunne hun ikke stikke af da hun var "fanget"
Så jeg anskaffede mig en ekstra bakke, med låg (som den anden kat bestemt ikke bryder sig om)
Og satte den i et afsidigs rum, hvor der normalt ikke er nogle aktivitet, og hvor hun ofte sidder i vinduet og kigger ud over gården til min boligblok...
Jeg hentede Kiwi, satte hende ned foran bakken, roste hende og aede hende indtil hun begyndte at undersøge bakken... så listede jeg stille af... 5 min senere.... "tsssss"
KIWI TISSEDE I BAKKEN!!!!
Siden har hun kun gjort det på gulvet hvis jeg ikke lige har fået gjort bakken ren i tide - og ja så er det jo selvforskyldt...
Så prøv evt en bakke et sted der er mere ro, hvis det er fordi hun ikke kan li stedet den står... det er forsøget værd
pøj pøj med det
dec 2011
dec 2011
Hun har nok nogle ideer om, hvorfor katten tisser rundt omkring.
Hun er rigtig sød. Man kan ringe for gode råd. Det koster 50 kr.
Har bedt ham sende mig linket. Så sætter jeg det lige ind.
dec 2011
min kat den tisser, skal aflives?