2.220 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
Hvor mange penge bruger I på foder? Hvor mange penge bruger I på foder?
Hello
Jeg går og leger med tanken om at adoptere et par katte, men vil gerne have styr på økonomien før jeg gør alvor ud af det.
Hvor mange penge bruger i ca. på foder pr. kat om måneden?
Det jeg har kigget på ville blive 500-600 kr for to katte, men det er måske ret normalt?
Synes det lyder lidt af meget
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Og ja jeg har da også nogle stykker skovtrolde, du kan jo gå ind og se dem herinde.
Lene og høgerstedet skovkatte
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 31 Svar: 87
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
nov 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Foder er jo bestemt ikke et sted, hvor jeg vil gå på kompromis. Men synes alligevel det er noget dyrt, jeg bruger 300 på foder pr. hest, og de spiser alligevel en del mere xD
nov 2011
Derfor er det, jeg har kigget på, tydeligvis også i den dyre ende. Men da jeg aldrig har sat mig ind i priserne på kattemad, ville jeg lige hører, hvad andre ca. bruger om måneden.
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Det er ca 69 kr pr kat pr måned.
Så kommer der lidt små penge til råt kød og vådfoder.
Det kan ikke betale sig at købe ind i DK. Det er klart zooplus der er billigst.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det såkaldte billige supermarked-foder, Whiskas osv skal man holde sig fra. Det er for det første ikke sundt for kattene og meget dyre i kg-pris end nogen af kvalitetsmærkerne.
Jeg vil også anbefale dig at købe en god grus, det er langt billigere i brug end fx extreme classic eller golden grey for at give nogle navne (ca 140 kr for 15 kg, men på tilbud billigere). Det er fristenede at købe "billige" produkter, men det er bare ikke billigt i længde. Jeg har for sjov skyld lige brugt den klumoende fra Fakta og hold da op. 3 poser på godt en uge til en kat, det var næste 90 kr. Jeg bruger ikke engang en pose kvalitetsgrus på en måned pr kat. Plus det også kunne lugtes og det støver noget mere.
Dyrlægeregningen er det godt at have en opsparring, hvor du fx sætter 100 ind pr kat pr måned. Ellers lave en forsikring, fx Agria.
Husk at når du køber kradsetræer osv, at få noget i god kvalitet, det kan sagtens betale sig at give et par hundrede mere. Lad være med at købe noget med for meget tangel på, det skal være sådan at kattene har mulighed for at strække sig ud og kunne kravle uden at være forstyrret af for mange huler og andet skrammel, der somme tider kan forefindes, mest til at glæde menneskeøjne med og så man tror man får en masse for pengene. Ofte er det meget tynde rør, tyndt plys og tyndt reb der bruges og det holder ikke længe.
aug 2010
nov 2011
Marianne. Ja jeg havde tænkt at tegne en forskring på dem. Og jeg har allerede en godt fyldt "dyrlæge-opsparing", som alle burde have, når de har dyr
Havde ikke overvejet, at der var så stor forskel på pris og kvalitet af kattegrus, det må jeg også lige få kigget noget mere på. Tak for hjælpen
aug 2010
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Nu har vi så lige fået Bimse nr. 2, så foderbudgettet stiger nok lidt. Men vådfoder kan jo købes i større portioner, når man har to. Jeg har bestilt vådfoder fra Bozita til dem. Det lyder til at være godt, og koster mindre end Porta 21, Cosma osv.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Dertil kommer lidt vådfoder men der er ikke mere end 1 kr. eller 2 per kat pr. dag. Grus bruger nok omkring 1 pose per måned, nogle gange holder den lidt længere.
Så alt i alt 100 kr. for tørfoder, 60 kr. til vådfoder, 150 til grus = ca. 150 pr. kat.
Dyrlægeregninger vil jeg egentlig ikke tage med i beregningen. De får vaccination ca. hvert andet år (indekatte). Jeg har dog haft ét år som blev temmelig dyrt i forholdet til beregnet fordi den ene kat skulle have fjernet hendes tænder. Men så er det jo godt at have en opsparing til diverse uforudsete udgifter.
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Men har fundet et sted på nettet, hvor jeg vil købe foder næste gang. De har noget tørkost, der skulle være rigtigt godt, selvom det ikke er så dyrt. 12 kg for under 400. Købte det også hos dyrlæge i Hobro, da jeg boede på de kanter.
Over 500 kr kan leveres fragtfirt....
http://shop.petworld.dk/products/aktuelle-tilbud--nyheder-3.1%20fodera.aspx
dec 2011
Mine er forsikret hos dyrekassen Danmark..
1037 årligt.. Selvrisiko 608. Årlig forsikringssum 25.303
Falck kæledyrdtransport 240 kr årligt for begge katte...
nov 2011
Kan det betale sig?
Nu kan man jo selvfølgelig aldrig vide. Men hvad er de største dyrlægeregning man kan komme ud for som katteejer?
Jeg har på den hårde måde lært gennem med mine heste, at de skal forsikres, efter jeg lille dyrlægeregning på 24.000 kr, men kan man komme op i de beløb med katte?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
dec 2011
Min ene kat har lige haft problemer hvor han haltede på det ene forben. Var bange fro det var brækket, men det var en forstrukket sene. På vej til dyrlæge var jeg glad for, han nu var forsikret - Det kunne jo ligeså godt have kostet røngten osv....
Det der gør mig tryg nu er, at ligegyldigt hvad det koster, så får jeg ikke en kæmpe regning. Banken har ikke været så glad for de regninger, jeg fik i forbindelse med operation.....
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Jeg tror det kommer helt an på hvor mange katte man har, har man en kat er ideen god nok med forsikring, men har man som jeg har 15 stk. så ville der være enormt hva man betalte i forsikring.
Lene og høgerstedet skovkatte
sep 2008
Her ville det være direkte spild af penge.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har ikke sygeforsikret mine katte - men sørger for, at der altid er penge nok på kontoen til at økonomien kan klare det hvis nu...
Jeg har også altid tænkt, at hvis en kat skulle få brug for akut dyrlægehjælp, der overstiger 25.000 kr, så ville katten nok være i så sørgelig forfatning, at aflivning ville være det nådigste og eneste rigtige. MEN siden min veninde så fik en regning på 10.500 kr
sep 2008
Det burde dælme ikke kunne lade sig gøre medmindre dyret er blevet opereret.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Et andet tilfælde have en kat fået en forgiftning, det kostede 8600 kr at få den lagt i drop, så nyrerne kunne skylles igennem.
dec 2011
Da jeg boede med min x-mand, havde vi løbegård, så der tænkte jeg, de ikke var udsat for så mange farer.
Med 2 katte slipper jeg jo med rundt regnet 200 pr. måned, og de penge synes jeg, er godt givet ud.
Nu er min økonomi heller ikke sådan, at jeg står med de penge. Vil mene det måske også kommer lidt an på ens økonomi, om man forsikrer.
nov 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det burde dælme ikke kunne lade sig gøre medmindre dyret er blevet opereret.**
Jeg troede også først, der måtte være fejl i den regning, (så vidt jeg husker var det nemlig ikke weekend). Veninden læste den udspecificerede regning op for mig, og den dyrlæge gav godt nok ikke ved dørene! Kan ikke huske alt det, der var ført på den regning af miljø- og hygiejnetillæg, medicin og materialer. Der var også noget med at katten blev tilset (det forventer jeg da hører med til en indlæggelse på dyrehospital).
Tror dog det er de allerfærreste dyrlæger, der er SÅ nøjeregnende.
Og Veo, hvis du vælger at forsikre kattene, så tjek de forskellige forsikringsselskaber - der er vist stor forskel på hvad de dækker. (søg evt i forum - der har før været tråde om emnet).
Hvor mange penge bruger I på foder?