{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Hjælp - De slås {{forumTopicSubject}}

Øv, hvor er jeg ked af det her til morgen og helt uforstående overfor mine kattes opførsel..
Jeg har 2 katte - En han og en hun - Begge neutraliserede.
De har gået sammen næsten 5 år.

Da jeg boede med min x, havde vi 5 katte på et tidspunkt.
Nu har jeg så de 2 af dem.
Hun katten har jeg haft over 5 år og hankatten 4 år.

På det sidste er de begyndt at slås lidt. For 14 dage siden var hankatten blevet bidt i poten - Ved ikke om det var min hunkat, da de også løber ude.
Her til morgen skulle jeg have været ude og besøge min kæreste, men kattene begyndte pludselig at slås helt vildt. De bed hinanden, knurrede(hvis det hedder det) og hvæste ag hinanden. De drønede rundt. Det ser ud til, det er hankatten, der angriber.

Der er ikke sket ændringer i hjemmet på det tidspunkt, hvor de begyndte at blive uvenner.
Nu hvor det er helt slemt, har de begge været inde mere eller mindre 14 dage pga. hankattens fod. Hunkatten har jeg lukket ud nogle gange, når hankatten ikke har været her....

- Kan deres slåsseri være blevet forværret pga. de dage, de har været lukket inde(hankatten konstant)
- Det skal siges, jeg ikke har meget plads, da jeg bor i en etværelses, da mit hus med min x er til salg på 3. år.
Jeg har boet her med kattene i 2 år
.
- Til dagligt er det sådan, at hunkatten forsvinder, hvis hun putter ved mig, og hankatten kommer op/hen til os. Ved madskålene er det så hende, der styrer.

- Der er kommet ny mand ind i deres liv for et år siden, da jeg fandt mig en kæreste. Der har aldrig været problemer. Han forguder kattene, og de er glade for ham og trygge og kommer ligeså meget til ham som mig. Min kæreste og jeg bor ikke sammen.

- Jeg ved godt, kattene og jeg ikke har meget plads, men de har altid adgang til at komme ud. Vinduet står næsten altid åbent, eller også går de hen til døren, så jeg kan høre deres katteringklokke....

- Jeg købte for 4 - 5 år siden en feliway... Den brugte vi ved sammenføring af kattene. Ellers er den ikke blevet brugt siden, men jeg tager til dyrlægen i dag for at købe en refill....

- Jeg tænker på, om det kan være jalousi, der får dem til at slås. Hankatten snakker meget og gør tit opmærksom på sig selv. hunkatten kommer stille og roligt og spinder og vil være hos mig.

- Har I nogen ide om, hvorfor de er blevet fjender????
Der skal findes en løsning, for jeg er meget knyttet til begge katte.... Vil ikke af med nogen af dem. Kan og vil ikke vælge mellem dem.

- Min kæreste har 2 katte, og vi snakker om at flytte sammen. Nu frygter jeg også, det går i vasken.

Please hjælp mig.

Jeg elsker begge mine katte meget meget højt. Bare på hver sin måde - Det går jeg ud fra er naturligt, da de jo er meget forskellige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - De slås
  • #4   25. jan 2012 De begyndte begge at komme ud igen i forgårs...

    Det er ikke mange gange hunkatten var ude... Et par gange om dagen. Jeg tænkte godt nok, at hankatten kunne lugte det på hende, at hun havde været ude, men dyrlægen syntes, det var synd at holde dem begge inde...

    Dyrlægen sagde første gang, jeg var der, at han var blevet bidt i poten... Så holdt jeg ham inde nogle dage, som hun sagde og lukkede ham så ud igen - Så begyndte han at halte igen.
    Kontaktede så dyrlægen igen, der mente han så måske havde forstrukket noget - hun sagde så, han skulle holdes inde igen, og at jeg sagtens kunne lade dem være alene, mens jeg besøgte min kæreste.
    - Han har ikke haft forbinding om poten men fik blot noget smertestillende samt antibiotika.

    Nu lukkede jag dem så ud igen i . Han halter ikke mere og har været meget ude. Det tyder jeg som om, at han virkeligt har savnet at være ude...

    Lige før stod de pænt og snuste til hinanden.
    - Skal jeg bare regne med, det bliver bedre eller købe feliway. De har jo aldrig været sådan før.

    Jeg håber snart at kunne flytte, men er jo lidt i klemme med det hus økonomiskt. Heldigvis er xens kæreste flyttet ind i december, så jeg får nu lidt i leje... - Så er der da mulighed for at kigge efter noget andet, men det har ikke virket som om, pladsen har været noget problem, da de jo har fået lov til at være ude. tidligere havde de løbegård - De løber ude pga. pladsen og fordi jeg ikke må hegne ind her...


  • #5   25. jan 2012 hej Lonnie smiley

    jeg ville helt klart købe feliway eller zylkene, jeg tænker de måske har været stresset over alt det der er sket.... og skal i flytte igen på et tidspunkt er det måske en god ide at forebygge stressen med enten feliway eller zylkene

    håber det bedste for jer så der igen kan komme fred i det lille hjem smiley


  • #7   25. jan 2012 Thomas og Marlene:
    Hvad er zylkene????
    Er det også i en beholder?
    - Måske billigere end feliway????
    Har det samme virkning?

    Tror også jeg venter og ser et par dage....

    Lige nu er de begge inde og ligger og sover.


  • #8   26. jan 2012 www.zylkene.dk det er billigere end feliway

  • #9   26. jan 2012 Tak for alle rådene...

    Der er heldigvis faldet ro over kattene igen. De har ikke været efter hinanden siden i går morges. Dejligt. - Alt er som normalt.


  • #11   26. jan 2012 Det tror jeg... Hankatten var meget mere ude det første døgn end normalt. De har bare savnet at være ude. Hankatten havde også taget afstand til mig, men i morges lå han og puttede ind til mig, som han plejer. Forandringer bringer meget med sig i kattenes liv....

    Godt det er overstået i denne omgang.... - Man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer.


Kommentér på:
Hjælp - De slås

Annonce