Jeg får snart et føl på tværs! Argh! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har jo 2 katte på hhv. 2 år og 6/7 måneder!
De er simpelthen SÅ irriterende pt! Vi flyttede i hus her den 16/12, og 3 uger efter vi flyttede blev de begge to udekatte, og siden da har det været sultne KONSTANT! De er passet med ormekur begge to, og har ikke skiftet mad!
Men de kravler HELE tiden op på køkkenbordet og æder hvad de kan få fat i! Når jeg laver mad skal jeg stå og skubbe dem væk, og de står og miaver af mig heeeele tiden! De har altid mad i deres skåle så forstår det simpelthen ikk!
Har lige lavet pølsehorn og imens jeg lige var ude i køkkenet har den ene været oppe og pille pølserne ud af dejen og IKKE EN F*CKING gang spist det! ARGH!
Jeg bliver skør!
Synes det er ulækkert at de render på køkkenbordet, det har jeg aldrig oplevet tidligere! Der går grænsen bare!
Hjælp, hvad kan jeg gøre?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 112
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
maj 2008
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Hvis det var mig der havde det problem og man havde prøvet alt..
Så ville jeg tage noget sjov spændene legetøj/spil til børnene, de kunne sidde ved køkkenbordet med de 30- 40 min det tager at lave mad og gøre det for vane at havde dem i køkkenet når man laver mad, så døren kan lukkes.:-)
Så skal man "kun" holde øje med børnene, tror de hører mere efter end katte gør.:-))
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
maj 2008
De bliver fodret med Acana Wild praire og Aldis lux dåsemad.
De får vådfoder inden jeg går i gang, men det jeg har på køkkenbordet er åbentbart bedre???
Mine børn har ikke den store interesse i kattene at de gider aktiverer dem så længe ;o) Det er sjovere at lege på værelset eller i stuen.
Nogengange lukker jeg dem ud i haven imens jeg laver mad og vi spiser, men ved ik om det er synd?
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
De er jo udekatte nu, så de har jo vænnet sig til det....
Men appetitten er jo en hel anden, når de kommer udenfor - der er jo mange flere muligheder for at udfolde sig, og virkelig bruge deres krop.
Så de er nok lidt ekstra sultne - og måske også lækkersultne?
Du kan håbe på, at det kun er i en periode.
Og ellers må du forsøge at fodre dem et andet sted i huset, og så lukke døren til køkkenet så ofte det kan lade sig gøre!
Andre forslag har jeg ikke rigtig.... lige nu tror jeg
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 318
men som du selv skriver lukker du dem nogle gange ud når der skal laves mad. jeg syntes overhovedet ikke det er synd hvis man har taget den beslutning at man vil have ude inde katte. det er jo højst en time, og det er der vist ingen katte der tager skade af
Jeg får snart et føl på tværs! Argh!