{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Jeg får snart et føl på tværs! Argh! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har jo 2 katte på hhv. 2 år og 6/7 måneder!
De er simpelthen SÅ irriterende pt! Vi flyttede i hus her den 16/12, og 3 uger efter vi flyttede blev de begge to udekatte, og siden da har det været sultne KONSTANT! De er passet med ormekur begge to, og har ikke skiftet mad!

Men de kravler HELE tiden op på køkkenbordet og æder hvad de kan få fat i! Når jeg laver mad skal jeg stå og skubbe dem væk, og de står og miaver af mig heeeele tiden! De har altid mad i deres skåle så forstår det simpelthen ikk!

Har lige lavet pølsehorn og imens jeg lige var ude i køkkenet har den ene været oppe og pille pølserne ud af dejen og IKKE EN F*CKING gang spist det! ARGH!

Jeg bliver skør! smiley

Synes det er ulækkert at de render på køkkenbordet, det har jeg aldrig oplevet tidligere! Der går grænsen bare!

Hjælp, hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg får snart et føl på tværs! Argh!
  • #1   29. jan 2012 Og jeg HAR forresten prøvet at bruge en vandforstøver UDEN held! AAAAAAAAAAARGH!

• #2   29. jan 2012 Har du en dør til køkkenet der kan lukkes - så gør det når der er mad fremme. Det gør jeg, og når jeg er færdig og der ikke længere er mad fremme - eller varme kogeplader, så åbner jeg igen.

• #3   29. jan 2012 Ja det har jeg, men det løser ikke problemet. For jeg har børn, og jeg har ikke lyst til at de skal være alene i 30-60 minutter imens jeg laver mad.

• #4   29. jan 2012 Hvad fodrer du dem med ? Det lyder til at de ikke får dækket protein og fedtbehovet i deres foder.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   29. jan 2012 Jeg tænkte også på tørfoderet. smiley Hvilket mærke giver du dem?

Hvis det var mig der havde det problem og man havde prøvet alt..
    Så ville jeg tage noget sjov spændene legetøj/spil til børnene, de kunne sidde ved køkkenbordet med de 30- 40 min det tager at lave mad og gøre det for vane at havde dem i køkkenet når man laver mad, så døren kan lukkes.:-)

Så skal man "kun" holde øje med børnene, tror de hører mere efter end katte gør.:-))

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #6   29. jan 2012 En ting mere, jeg ville nok give mine katte deres vådfoder inden jeg lavede mad, det hjælper meget på problemet så de ikke tigger. smiley

• #7   29. jan 2012 smiley nu er du ikke begyndt at hyggefodre dem lidt imens du har mad fremme vel??? ved selv hvor fristende det er og hvor træls det bliver de dage man ikke lige gider det

• #8   29. jan 2012 Hej!

De bliver fodret med Acana Wild praire og Aldis lux dåsemad.
    De får vådfoder inden jeg går i gang, men det jeg har på køkkenbordet er åbentbart bedre???

Mine børn har ikke den store interesse i kattene at de gider aktiverer dem så længe ;o) Det er sjovere at lege på værelset eller i stuen.
    Nogengange lukker jeg dem ud i haven imens jeg laver mad og vi spiser, men ved ik om det er synd?

• #9   29. jan 2012 Tja, syns ikk det er synd at lukke dem ud, mens du laver mad.
    De er jo udekatte nu, så de har jo vænnet sig til det....

Men appetitten er jo en hel anden, når de kommer udenfor - der er jo mange flere muligheder for at udfolde sig, og virkelig bruge deres krop.
    Så de er nok lidt ekstra sultne - og måske også lækkersultne?

Du kan håbe på, at det kun er i en periode.
    Og ellers må du forsøge at fodre dem et andet sted i huset, og så lukke døren til køkkenet så ofte det kan lade sig gøre!

Andre forslag har jeg ikke rigtig.... lige nu tror jeg

• #10   29. jan 2012 jeg syntes nu at lige meget hvor fornemt foder man giver sine katte vil det altid være spændene med noget menneske mad. ved ikke helt hvad du skal gøre ved det. jeg er selv en af de "klamme" mennesker der ikke har noget i mod det nemlig hehe smiley
    men som du selv skriver lukker du dem nogle gange ud når der skal laves mad. jeg syntes overhovedet ikke det er synd hvis man har taget den beslutning at man vil have ude inde katte. det er jo højst en time, og det er der vist ingen katte der tager skade af smiley

Kommentér på:
Jeg får snart et føl på tværs! Argh!

Annonce