{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

For stor en mundfuld? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad egentlig og kiggede videoer med Russian Blue katte på youtube og så faldt jeg over denne her.

http://www.youtube.com/watch?v=DPK_ij0llc8&feature=related

Og så kom jeg til at tænke på - kan katte fange og dræbe rotter (der jo er et pænt stort skadedyr...)? Eller er det for stor en mundfuld?

Kan en stor kat? Er det kun hankatte der kan? Eller kan en frygtløs kat i god form?

Eller er det kun små skadedyr som en kat kan holde nede?

Da jeg som barn var på bondegårdsferie på Bornholm havde de katte til at tage musene og terriere/gårdhunde til at tage rotterne. Men har da set hunkatte fange harekillinger (der måske nok er mindre "farlige" end en rotte).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For stor en mundfuld?
  • #2   30. jan 2012 Rotten i klippet opfører sig så heller ikke som et typisk byttedyr, idet den ikke søger væk.

Men overraskende at ingen af kattene så meget som overvejer at tage den...

Men Pedro er en norsk skovkat, de er sådan relativt store og robuste og med stærke nerver - men tror du en mindre og modig kat ville kunne?

• #4   30. jan 2012 Det tror jeg, du har ret i. Det ville ikke være smart at kaste sig ud i kampe, man ikke er helt sikker på at vinde.

• #6   30. jan 2012 kan det ikke være farligt hvis katten bliver bidt af en rotte/mus?

• #8   30. jan 2012 Didde

Ligesom alle andre bidsår kan der vel gå betændelse i?

Det skulle være værre at blive bidt af en kat end en hund når det kommer til infektion i såret - tror ikke en rotte er et særlig "rent" dyr at blive bidt af...

• #9   30. jan 2012 Hov... Jeg mente selvfølgelig med risiko for infektion i såret smiley

• #10   30. jan 2012 Da vi købte vores landejendom, var der 3 efterladte katte på høloftet. I starten så jeg den ene , en lille hunkat komme hjem med 2 voksne rotter, den ene rotte var faktisk pænt stor. Men så flyttede vi ind, neutralliserede dem og købte masser af godt foder, så nu er de i god stand og går mere op i at sove i en blød kurv og spise

• #11   30. jan 2012 tinna

Så nu er de blevet dovne luksusdyr? smiley

Det lyder da også som et bedre liv - altså at kunne vælge at komme ind og ligge blødt og varmt fremfor kun at være udenfor smiley

• #13   30. jan 2012 Tak for svar alle sammen smiley

• #14   30. jan 2012 Da jeg boede hjemme havde vi en helt almindelig huskat, som kom hjem med meget stor rotte. Hun var en forholdsvis lille kat men alligevel robust og kompakt bygget. Jeg tror ikke at hun har kæmpet specielt meget med rotten, for hun havde ingen bidemærker eller rifter på sig efter kampen:o)

Men hun så MEGET stolt ud, da hun kom gående på gårdspladsen med rotten i munden. Jeg løb ud og skulle se, hvad det var, da jeg troede at det var en kattekilling eller kanin hun havde, hi hi. Men da jeg så at det var en rotte, fik hun en maaaaaasse ros for sit fine bytte:o)

• #15   31. jan 2012 JEPS, det har Minnie gjordt for et par år siden. Det var en stor rotte, der i død tilstand tog pusten fra selv min mand pga sin størrelse og det faktum at vilde rotter generelt er meget ulækre

• #16   31. jan 2012 Og Minnie lignede ikke ligefrem en kat der havde brugt mange kræfter på det

Kommentér på:
For stor en mundfuld?

Annonce