{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor kat i stedet for hund?
  • #1   31. jan 2012 (link fjernet)

• #2   31. jan 2012 Jeg kan bedre lide en kat, da den både kan være ekstrem kælen, men den kan også klare sig selv smiley

• #4   31. jan 2012 Kat fremfor hund.........
    Hvem siger at kattefolk overhovedet VIL ha hund?

Kunne det ikke tænkes at man vel vælger det dyr man bedst kan li smiley

• #5   31. jan 2012 Alle dyr med pels holder jeg af, men jeg er opvokset med katte og så er de mere selvstændige og skal ikke ud at luftes i snevejr.
    En kat synes jeg også er "blødere". Den er ikke stivbenet når man tager den på skødet...
    For mig er katten derfor det rigtige valg og jeg kan ikke leve uden.

• #6   31. jan 2012 Kommer vel også an på din fysik og hvor meget du er hjemme?

Hvis du ikke kan gå nogle gode lange ture i al slags vejr, så er det nok ikke en hund, du skal overveje. smiley

Og en hund kan ikke være alene så længe som kattene. Mange hunde har svært ved alene hjemme en hel arbejdsdag.

Jeg kan godt lide begge dyr og overvejer på et tidspunkt at få en kat. Hunden er mere afhængig af dig end katten som er mere selvstændig, men begge dyr er fantastiske kæledyr og meget kærlige:-) Katten er elegant (eller de fleste er...) og hunden er sådan lidt klodset og lalleglad i forhold smiley

Så smag og behag eller andre faktorer afgør vel ofte valget?

• #7   31. jan 2012 Jeg kan meget bedre indstille mig til kattens behov end hundens behov, og så foretrækker jeg desuden selvstændige dyr og ikke en evig pleaser.

• #8   31. jan 2012 Fordi de er selvstændige og har personlighed... Det har en hunde ikke smiley Den gør alt hvad du lær den, men det gør en kat ikke smiley

• #10   31. jan 2012 jeg vælger kat frem for hund fordi jeg bare synes katte er sødere!
    hunde kan da også være søde, men jeg er bare mere til katte. Det er en ren smagsag. Vi kunne nok ligeså godt have haft en hund, hvis det ellers var det der sagde mig mere.
    man vælger vel det type dyr der passer bedst til ens ønsker og behov.

• #11   31. jan 2012 Våd hund lugter virkelig dårligt.... ;0)

Og så er jeg bare generelt ikke til hunde.... Så hellere sød lille spindende blød bamse man kan putte med på alle tider af døgnet...

• #12   31. jan 2012 Jeg holder nu lige så meget af hunde som katte...

men da jeg bor i lejlighed, og har lange vagter til tider på arbejde. synes jeg bare ik det er det optimale for en hund.

den dag jeg får et hus, skal jeg da helt klart os have en hund med i flokken...

• #13   31. jan 2012 Jeg vil skam gerne have hund på et tidspunkt. Men den hund vi vil have kræver en deeeel mere end 56 m2 (New Foundlænder). Vi skal have en når vi flytter til noget større og får købt hus osv.

Men min kæreste er klart mere kattemenneske end hundemenneske, og når nu vi har fået vores helt egen kælepot begynder jeg også at være mere til katte end hunde, da jeg opdagede hvor stor personlighed de faktisk kan have med en race, der passer til vores hverdag og smag.

Men at have en pelsbold der ligger i ens armhule/krog hver nat er i mine øjne ligeså hyggeligt som at ligge i ske med en kæmpe bamsehund smiley

• #14   31. jan 2012 Det handler vel meget om livstil. Om man vil have en hund som man kan opdrage, gå ture og være meget afhængig af og som min skal nusses og underholdes hele tiden eller en kat som er selvstændig og faktisk mest passer sig selv og vil nusse når det passer den.

Nu har jeg både hund og katte. Jeg syns ikke man kan samligne hunde og katte. De er så forskellige af væremåde. Jeg holder lige meget af hunde og katte og de har begge personlig.

• #15   31. jan 2012 *Personlighed* skulle der stå. hehe...

• #16   31. jan 2012 Jeg er opvokset med hunde, men har altid vidst at katte er lige mig;)
    Jeg elsker deres glade men kontrollerede hilsen når
    man kommer hjem....hvor jeg synes at en hund er irreterende med deres overstadige hilsen og afhængighed.....
    Så det er jo helt en smagssag og hvad der passer i ens livsstil;)

• #17   31. jan 2012 Vi har skam både hund og katte - og det er begge super dejlige dyr, på hver sin måde. Kan ikke undvære nogen af dem smiley

• #18   31. jan 2012 Jeg havde egentlig slet ikke forestillet mig at jeg skulle have kat, havde længe tænkt schæfer eller border collie. Men da jeg skulle finde ny leglighed blev jeg enig med mig selv at hund først blev når jeg skulle i hus og bo engang så jeg bor nu i en leglighed på 2 sal. Og da min barndoms hund døde blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke kunne leve uden dyr i mit liv, og min lejlighed passede perfekt til et par indendørs katte, så det fik jeg. Skal lige siges at jeg også har haft kat da jeg var lille, så kendte godt til det at have kat, men havde haft hund så mange år at jeg helt havde glemt hvor dejlige og fantastiske de er.

Tror hellere jeg vil have en kat mere end en hund nu når jeg engang skulle finde et hus at bo i. Vil ikke sige at jeg et blevet mindre hunde menneske men er lige meget til begge dele katten passer bare bedre ind i min hverdag.

Kommentér på:
Hvorfor kat i stedet for hund?

Annonce