{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

En god foderblanding? {{forumTopicSubject}}

Har valgt at skifte foder. Bruger RC nu men vil hellere give misserne noget, som er bedre for dem ernæringsmæssigt.

Har derfor bestilt Orijen tørfoder hjem og vil blande det med Acana, så snart det er på lager på Zooplus. Til vådfoder får de applaws og Porta 21. Giver dem råt kød og fisk engang i mellem. Derudover har de selvfølgelig adgang til frisk vand.

Er dette en god fodersammensætning eller er der andet, jeg kan gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En god foderblanding?
  • #1   2. feb 2012 Jeg synes, at det lyder ganske fornuftigt. Herhjemme består kosten primært af vådfoder og så tørfoder som sekundær-foder.

Jeg bruger dog Bozita, LUX, Smilla eller hvad jeg lige får fingrene i (vådfoder) og Farminas N&D (tørfoder)

• #2   2. feb 2012 Hvor meget vådfoder giver du kattene om dagen? Har som sagt to katte og synes det kan være svært at vurdere, da de ikke altid spiser op. Nogle dage spiser de det løbende og andre dage spiser de op med det samme.

• #3   2. feb 2012 Jeg synes det lyder meget fornuftigt smiley
    Vi fodrer med Acana og Lux vådfoder.

Der er 400 g i sådan en Lux-dåse, og der er til morgenmad og aftensmad to gange til to katte, hvilket svarer til ca. 50 g pr. kat pr. måltid. Desuden blander jeg det op med ekstra vand.

• #4   2. feb 2012 Blander også mit op med ekstra vand. Er ikke i tvivl om mine katte til enhver tid ville vælge vådfoder før tørfoder,

Mine katte er næsten 8 måneder. Så ville 100 gram hver være fint?

• #5   2. feb 2012 Mine katte er også 8 måneder, og får ca. 50 g hver pr. måltid. Det er meget forskelligt hvad mine foretrækker. Nogen gange vil de helst have vådfoder, andre gange tørfoder.

• #6   2. feb 2012 Hellere give mindre portioner og så flere gange i løbet af dagen, specielt hvis de ikke spiser op med det samme. Vådfoder skal helst ikke stå ude for lang tid ad gangen.

• #7   2. feb 2012 Arh okay super smiley Normalt giver jeg dem kun om morgenen, men vil da begynde på også at give dem det om aftenen, når jeg alligevel laver mad til mig selv. smiley

• #8   2. feb 2012 Jeg tror i hvert fald ikke, at jeg ville kunne få mine katte til at spise så meget af en omgang, uden det ville gå hen og blive 'kedeligt'. Jeg giver nu primært mine katte vådfoder for at være sikker på de får væske nok, de drikker ikke ret meget af sig selv.

• #9   2. feb 2012 Vores 4 katte får ca. halvanden dåse med 400g om dagen. Noget om morgenen og noget om aftenen. Og de er udmærket klar over hvornår de skal have det hehe. De har selvfølgelig tørfoder stående altid.
    Så 100g om dagen pr. kat lyder fint smiley

• #10   2. feb 2012 Det lyder fint nok smiley Jeg blander selv Orijen med Iams hairball fordi mulleren herhjemme har lidt sart mavse smiley Af tørfoder det er.

• #11   3. feb 2012 Er Iams godt til sarte mavser? Vi har nemlig et par katte der har det sådan.
    Vi blander med Sanabelle Sensitive, og har aldrig haft problemer.
    Men nu har vi fået 2 nye mislinger og de prutter rigtig meget :S Det lugter også en del i bakken, så leder efter et nyt alternativ smiley Jeg tror det er Sanabelle der gør det, da jeg har hørt det fra nogle stykker herinde.

• #12   3. feb 2012 Iams hairball indeholder mange fibre, som giver balance i mavsen igen smiley I nærmest alle tråde herinde med sarte mavser anbefales det og i de tilfælde hvor det ikke er decideret sygdom, så virker det utrolig hurtigt!

• #13   3. feb 2012 Herdis, jeg fik nogle prøver af det foder og kunne også lugte at deres afføring var mere kraftig i lugten, det skulle ellers være et rigtig fint foder men trals hvis kattene går og prutter. smiley
    Jeg brugte os Royal canin - bare sterelised og er nu hoppet over på arion og venter på at få noget foder hjem fra zooplus som hedder applauws og porta 21 - korn fri. Så det er jeg spændt på hvad kattene siger til. smiley

• #14   3. feb 2012 Jamen så vil jeg prøve at bestille noget Iams hairball til kattene smiley Tak for det råd smiley

Kommentér på:
En god foderblanding?

Annonce