{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

smiler, kort håret MCO {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved godt at de ikke findes, men synes jeg vil tage det op, da der jo til stadighed, stadig sælges denne "race" altså Maine coon med kort og glat pels..

Jeg håber ikke at der er nogen der hopper på den, for der findes ikke korthåret Maine coon, der er ind imellem nogen der ikke har så lang en pels..
der er f.eks min Strength, han er vist den jeg husker dem med korteste pels jeg overhovedet har mødt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smiler, kort håret MCO
  • #1   2. feb 2012 "Sjovt nok" har jeg aldrig set en af disse påståede korthårs mainecoons med tavle.. smiley
    Men der er ikke grænser for, hvad folk kan finde på at sælge deres katte som, hvis sælger tro han/hun kan tjene lidt ekstra på det..
    For noget tid siden var der blandingskillinger herinde - til start stod de som bengaler, læste man videre var det blandinger af bengal og russian blue.
    Nærlæste man artiklen kunne man se, at killingernes mor var en tavleløs bengal - og ejeren mente så, at hun havde set en mørkegrå kat, som vist skulle være faderen - uden at vide noget om det, stempler hun den til at være en russian blue.. Killingerne kostede over 1000 kr og var ikke neutraliseret eller lignende.. *Dybt suk*

• #2   2. feb 2012 Ja det er latterligt. Men jeg har nu tænk på om der er ved at være for mange opdrættere af enkelte racer?? Har de gamle opdrætter være for flinke til at starte for mange op, så vi er endt ud i en masse problemer, såsom sygdomme, dårligt typede osv. ??? Nogle har ikke gidet at gøre et godt avlsarbejde og er så begyndt at sælge fertilt ud til alt og alle og vi er så endt ud i alle blandings-kombinationerne og en masse bedrag.
    Jeg tror det er et problem som skal tages op i specialklubberne.

• #3   2. feb 2012 Ja, det er nok fordi, de så kan tjene lidt på deres killinger og eller kat..

Og ja det er jo nok fordi der render fertile rundt hos ikke reg opdrætter.
    Men det er nu ikke dem jeg tænker på..

Jeg tænker på dem der forsøger at sælge killinger og eller kat under betegnelsen Maine Coon..
    Og kikker man på dem, ja så er de ikke engang semi langhåret som Maine Coon, og ja de ligner det heller ikke..'

Jeg synes det er synd og skam.. Sælg dog katten som den nu en gang er en blanding eller huskat.

Og nej jeg tænker heller ikke på dem der opdrætter uden tavle..

• #4   2. feb 2012 Ja det er grotesk, men der er desværre nogen der hellere vil tjene penge end være ærlige. Men jeg forstår så heller ikke at man som køber ikke sætter sig lidt mere ind i sagerne inden man køber. I dag er det så nemt i forhold til da jeg skulle have racekat første gang.

• #5   3. feb 2012 Hanne
    Det ser jeg også tit på NFO de finder lige så kort håret som en huskat, ja selv halen ligner huskatte.
    Man bliver sur, men også lidt ked af det, for der er jo nogle der hopper på den.
    Og ja det er helt sikkert fordi de kan komme af med killingerne/tjene lidt på det

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #6   3. feb 2012 Ja, jeg bliver også ked, meget enda, da det er lidt øv, synes det er synd at bedrage dem der ikke ved bedre. og det er også lidt at gøre grin med de ren racet.

• #7   3. feb 2012 Der har været Main Coons læst i gåseøjne til salg herinde. Når jeg så har kiggert på billederne og opdaget de var korthårede. tjaa så håber jeg sådan set at Admins sletter annoncen. For det er snyd og bedrag - intet mindre.

Det er faktisk også i strid med den danske købelov - falsk reklame og "produktet" svarer ikke til annoncen.

• #8   4. feb 2012 Lene, ja det er egentlig rigtigt, det er falsk varebetegnelse.

• #9   6. feb 2012 lena, vi må desværre ikke slette en sådan annonce, lige meget hvor krumme mine tæer bliver. Vi kan kun anmode den der har oprettet annoncen om at gøre det rigtige.

• #10   6. feb 2012 Øv

Kommentér på:
smiler, kort håret MCO

Annonce