993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ferie uden sine katte Ferie uden sine katte

Jeg har to kastrater, som snart er 5 mdr. De har boet hos os i 1½ mdr.

Da jeg snart skal have planlagt sommerferie, så vil jeg høre jer om jeres erfaringer med at lade katte være alene under de følgende forudsætninger:

Min overbo som de kender - eller andre i ejendommen - kommer og ser til dem min 2 gange dagligt - sørger for vand, mad rengøring af bakker og lidt tid til nus og evt. leg.

Mit spørgsmål er så - hvor længe er det forsvarligt at være væk? Vi ville gerne på en tur som varer 10 dage, men ved ikke om det er for længe..... Derfor jeg lige vil høre om jeres erfaringer - både gode som dårlige, og evt. andre nyttige råd if.m ferie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie uden sine katte
  • #1   8. feb 2012 10 dage synes jeg er i overkanten. En uges tid kan måske nok gå.
    Og så synes jeg det er en rigtig god ide at lave klare aftaler med flere personer. For HVIS der nu skulle ske noget med kattepasseren en af de første dage, så er kattene ilde stedt. Alternativt, hvis der kun er mulighed for én kattepasser, så lave aftale om at holde kontakt med ham/hende midtvejs i ferien, så man ved at alt er ok.

• #2   8. feb 2012 Jeg rejser uden problemer fra mine uden dårlig samvittighed, for jeg har to meget nære vendinder, der skiftes til at bo i min lejlighed og have kattene, da de begge er vilde med katte, men ikke synes de har tiden til at have en selv. De er vilde når det er deres tur til at feriere i min lejlighed og nusse katte.
    Har du en der kan bo i din lejlighed, eller hvor kattene evt. kan flytte hen mens du er væk?

• #4   8. feb 2012 Desværre ikke smiley

Men da dette er min eneste mulighed for ferie - får den betalt - så håber jeg meget på en god løsning, for ellers må jeg aflyse. Pension er ikke en mulighed - har simpelthen ikke råd til både ferie og pension.

Øv altså....
    Noget hø at være ledig og ikke ha de økonomiske midler til at skalte og valte.

Men måske andre har idéer til gode løsninger smiley

• #6   8. feb 2012 Lone - familie er udelukket - det lader sig slet ikke gøre. Men den med annoncen var en god idé smiley
    Men hvor skal jeg annoncere - vil jo ikke ha hvem som helst til at passe dem - så vil nødigt sætte en annonce op i den lokale avis, netto m.m.

• #8   8. feb 2012 Og et par flasker vin er nu ikke meget - kan betale op til 1000 kr - så kan folk jo evt. selv købe vin for alle pengene. Men at få dem på pension vil desværre bare koste det dobbelte.

• #9   8. feb 2012 Susan
    Det er jo først til Juli vi skal afsted.....men skal snart ha den planlagt og bestille plads til os. Vil bare ikke bestille rejse hvis vi ingen pasning har - og ville så lige være i god tid og høre rundt om muligheder og idéer smiley

• #11   8. feb 2012 Susan - jeg undte dem skam gerne en ferie på pension med de oplevelser de kunne få der - har bare ikke råd til 2x125x10 oveni lommepenge til ferien.

Min overbo består af 4 personer (forældre og 2 voksne sønner) , som nok alle ville nyde at se til dem - de er i hvert fald ellevilde med dem når vi kommer op på besøg med dem, eller de kommer ned forbi. Derudover, så bor her flere med katte som nok også gerne ville hjælpe.

Men min bekymring er nu nok mere, om de vil ændre adfærd, eller splitte hele hytten af bar kedsomhed eller savn hvis vi er væk i 10 dage.

Og penge til dyrlæge er ikk et problem - har opsparing til det, og de kan få penge udleveret inden ferien - men god idé som jeg ikke lige havde tænkt på smiley

• #14   8. feb 2012 *Lotte
    Tak for et godt råd der smiley

Winnie
    Jeg bor i Kbh, og har siddet og kigget på pensioner i københavn. Mange steder bliver de placeret i bure..... der har jeg altså ikke lyst til at lade dem sidde i 10 dage. Nogle steder kan man så købe aktivitetstid, hvor kattene så bliver lukket ud i løbegård ( hvilket ikke er særlig smart for indekatte) i ca. 20 min PR.DAG.

Det bedste bud jeg har set er her:
    (link fjernet)

Her bor kattene i hjemmet som var det deres eget. Prismæssigt er det faktisk ok. Men jeg tænker bare..... er det ikke bedre at være 10 dage i eget hjem - dog med mindre kontakt end når vi er hjemme, men dog i vante omgivelser, og med folk på besøg som de kender - fremfor at flytte ud til en fremmed - med garanti sød person - eller sidde i et bur i 10 dage......

• #15   8. feb 2012 Når du har 2 synes jeg altså ikke at din løsning er helt dårlig. De har jo hinanden og det er et plus. Du allierer dig jo med nogen kattene kan lide.
    Når jeg har været afsted har jeg haft familien til at komme 2 gange dagligt - mindst og det har fungeret fint.
    10 dage er længe, men jeg tror ikke du skal bekymre dig.

• #16   8. feb 2012 Jeg ville bekymre mig hvis det var en enkelt kat, men to der har det godt sammen. Ville simpelthen ikke være bekymret over din løsning med pasning i eget hjem overhovedet.

• #18   9. feb 2012 Lone:
    Hvis de flytter op til overboen, så tror jeg altså at de bliver mere forvirrede end hvis de er i deres vante omgivelser.

• #20   9. feb 2012 Det giver jeg dig helt ret i.

• #21   9. feb 2012 Jeg har kun 1 kat (Felix) og han har prøvet at være alene hjemme i 5 dage i sommers. Han kan ikke li fremmede mennesker så det med at komme i pension var slet ikke en mulighed i mine øjne.
    Min bror kom og så til ham 1 gang om dagen, og det gik rigtigt fint.
    Felix var dog ekstra kælen da jeg kom hjem igen smiley
    Jeg skal på ferie til sommer igen, hvor han skal være alene i 7 dage, og det gør vi på den samme måde igen.

Kommentér på:
Ferie uden sine katte

Annonce