Hinde over øjnene - hvad kan det være? Hinde over øjnene - hvad kan det være?
Jeg har en stor killing fra i efteråret, og jeg har opdaget at han har sådan en mælkehvid hinde hen over ca. halvdelen af øjnene. Det er lidt forskelligt hvor meget den fylder, og nogle gange er det kun lige det yderste af øjenkrogen. Men hvad kan det være?
Min mor mener det er noget pjat at tage ham til dyrlægen for det, så jeg ville lige undersøge det, for at se om det var relevant med en dyrlæges syn på det..
- Han virker ikke generet af det, da han er voldsomt legesyg!
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 133
jul 2009
Jeg synes ikke der er tegn på betændelse (:
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Det er tegn på at et eller andet er galt, for den må ikke dække så meget af øjet og det kan altså godt være andet end orm - og mere alvorligt.
Snak med dyrlægen.
jul 2009
Samme måde som med heste, eller hvordan? Og jeg har faktisk haft mistanken (:
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
jeg synes som de andre i skal tage den til dyrlæge de 500 kr det koster må man altså regne med er udgiften indimellem når man har med levende dyr at gøre.... alt andet vil være synd for katten efter min mening
held og lykke med den
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Det kan da godt være at det bliver lidt dyree end 500 kr. men så må du få en afdragsordning med dyrlægen.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Er det orm er der mange orm, hvis det er symptomet.
men ja se om den har orm først
jul 2009
Ved heste gør dyrlægen det også fra en gødningsprøve (:
Jeg tror jeg lokker mor til at tage ham til dyrlægen, for det lyder som om i er ret sikre på at han ikke er okay (:
Vi har råd til dyrlæge, mine forældre har bare altid haft staldkatte, så det er jo en "unødvendig" udgift.. (:
Men snakker med mor, så tror jeg, jeg får lokket hende til at køre over med ham i morgen (:
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
lige en lille side bemærkning.... jeg siger det ikke for at hakke på jer, men for dyrevelfærdens skyld.... stald kat eller kælekat begge har lige meget ret til et sundt liv med dyrlæge og hvad der hører til...... vi bor på landet og jeg grimmes ved alle de forhutlede og syge katte her er.... jeg mener vi mennesker har et ansvar.... en vaccine og et dyrlæge besøg 1 gang om året er ikke så dyrt og sørger man for at få de voksne neutraliseret kommer der jo ikke flere til.
håber i vil tænke over mine ord.... husk på det er levende væsner der alle kan mærke smerte
jul 2009
Og det med kattene er også min holdning, men mine forældre er lidt mere gammeldags. De lider dog ikke vores katte, de er sunde og raske og ved godt huld alle sammen (:
Men fik hende til at ringe til dyrlægen i morgen og høre om han vil se ham eller om vi evt. kan få en ormekur (:
jul 2009
Tak for jeres hjælp alle sammen!
Hinde over øjnene - hvad kan det være?