{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

AKUT BEHOV FOR HJÆLP - VIBORG {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet kontaktet af en dyrlæge i Viborg, han har fået indleveret en stærkt forkommen kat i går.
Katten er blevet fundet i skov omkring Viborg - stærkt nedkølet, afmagret og meget afkræftet.
Det drejer sig om en blåmasket colourpointhan, kastreret og fra 2008
Kender du nogen, der kunne savne denne kat????
Hvis ikke nogen melder sig, så vil katten blive aflivet. Jeg selv ingen mulighed for at tage ham retur - og omvendt, så kan katten have taget fysisk skade af den tilstand han er i...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AKUT BEHOV FOR HJÆLP - VIBORG
  • #1   9. feb 2012 Nej jeg kender ingen, men mon ikke at han /hun kan videreformidle den til én der lige har mistet sin kat?
    Den skal jo også lige fremlyses.

Det viser jo igen hvor vigtigt det er at få mærket sine katte.

• #2   9. feb 2012 Sæt fremlysningen på FaceBook - Jeg er der ikke selv, men har bragt den på FD opdrætter-mailinglisten.

PS: At katten er fra 2008, må vel bero på dyrlægens skøn, hvis den ikke er mærket.

• #3   9. feb 2012 et billede kunne måske hjælpe ?? er den mærket Lailah ??? hvis dens tilstand er så ringe så fejler den måske osse noget ???? jeg tænker at dyrlægen måske af godt hjerte ( som min dyrlæge ) kan hjælpe katten til at blive rask og derefter viderer formidle den.... så dyrt kan det vel ikke være når han selv er dyrlæge ???? jeg tænker hvis den er kastreret er der vel osse nogen som mangler den....

• #4   9. feb 2012 Han er meget skadet i det ene øje, og vejer kun 1,9 kg.

Han er chippet, og derfor har dyrlægen også fundet mig. Jeg solgte ham, da han var 3-4 mdr. gammel

Jeg har besluttet at aflive ham - dels pga. det skadede øje og vægt. Men jeg har ingen mulighed for at tage ham hjem: jeg har sunde katte, og venter killinger - tør ikke tage ham men hjem.
    Og omvendt, så ved vi jo heller ikke hvor meget skade der er på
    kroppen er efter denne omgang.

• #5   9. feb 2012 Lailah A - Underede mig over hvordan i vidste det med alder og at den var kasterat. Men det hele giver meget mere mening nu, efter dit sidste indlæg! smiley

Det er en god beslutning at lade ham få fred, når han var så ilde tilredt som du beskriver.

• #6   9. feb 2012 Lailah - har du ikke en kopi af salgskontrakten på ham, så du kan kontakte hans ejer?
    (har selv kontraktkopier tilbage fra 1989).

PS: Dette er IKKE ment som nogen bebrjdelse, men jeg var nok selv troppet op hos dyrlægen og fået en lang snak med ham og hvis en FIV/FeLV-test var negativ og lever- nyretal OK, havde jeg taget katten hjem, hvis øjet kunne behandles medicinsk.
    Om ikke andet kunne jeg være ved ham, mens han sov ind.

• #7   9. feb 2012 åha det gør mig ondt for den lille kat.... tænk alt det han skulle igennem i det korte liv smiley håber der blir taget godt imod ham i himlen smiley

• #8   9. feb 2012 *Mega* jeg har kontrakter liggende, men lige præcis hans har jeg ikke kunnet finde - leder stadig. Men han er flyttet, for han blev solgt til en sød familie i Kbh - og bliver fundet i Viborg.

Og jo, var så tæt på at starte bilen op, og køre til Viborg. Men jeg har katte nok (vi er på 13) og jeg venter killinger om en måned - jeg turde simpelthen ikke smiley Og med den vægt han havde, så er man nødt til at tænke på, at kroppen må have taget skade på én eller anden måde. Jeg har en gang for meget fået obduceret en kat med bla fedtlevet smiley

Nu har han fået fred - og det er ikke til at rumme alle de tanker om, hvordan han har haft det de sidste 14 dage af sit liv smiley

Kommentér på:
AKUT BEHOV FOR HJÆLP - VIBORG

Annonce