792 visninger
|
Oprettet:
AKUT BEHOV FOR HJÆLP - VIBORG {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet kontaktet af en dyrlæge i Viborg, han har fået indleveret en stærkt forkommen kat i går.
Katten er blevet fundet i skov omkring Viborg - stærkt nedkølet, afmagret og meget afkræftet.
Det drejer sig om en blåmasket colourpointhan, kastreret og fra 2008
Kender du nogen, der kunne savne denne kat????
Hvis ikke nogen melder sig, så vil katten blive aflivet. Jeg selv ingen mulighed for at tage ham retur - og omvendt, så kan katten have taget fysisk skade af den tilstand han er i...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Den skal jo også lige fremlyses.
Det viser jo igen hvor vigtigt det er at få mærket sine katte.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
PS: At katten er fra 2008, må vel bero på dyrlægens skøn, hvis den ikke er mærket.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
Han er chippet, og derfor har dyrlægen også fundet mig. Jeg solgte ham, da han var 3-4 mdr. gammel
Jeg har besluttet at aflive ham - dels pga. det skadede øje og vægt. Men jeg har ingen mulighed for at tage ham hjem: jeg har sunde katte, og venter killinger - tør ikke tage ham men hjem.
Og omvendt, så ved vi jo heller ikke hvor meget skade der er på
kroppen er efter denne omgang.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
Det er en god beslutning at lade ham få fred, når han var så ilde tilredt som du beskriver.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
(har selv kontraktkopier tilbage fra 1989).
PS: Dette er IKKE ment som nogen bebrjdelse, men jeg var nok selv troppet op hos dyrlægen og fået en lang snak med ham og hvis en FIV/FeLV-test var negativ og lever- nyretal OK, havde jeg taget katten hjem, hvis øjet kunne behandles medicinsk.
Om ikke andet kunne jeg være ved ham, mens han sov ind.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
Og jo, var så tæt på at starte bilen op, og køre til Viborg. Men jeg har katte nok (vi er på 13) og jeg venter killinger om en måned - jeg turde simpelthen ikke
Nu har han fået fred - og det er ikke til at rumme alle de tanker om, hvordan han har haft det de sidste 14 dage af sit liv
AKUT BEHOV FOR HJÆLP - VIBORG