update på Asti's Hosteri. update på Asti's Hosteri.
Som nogle måske læste havde jeg et problem med Asti som begyndte at hoste. Ret kraftigt . jeg var den efterfølgende dag ved dyrlægen og fik hende tjekket mildes talt i hoved og r*v. De fandt intet. Ingen bakterie, ingen virus og ingen orm. og hjertelyden var fin. Måtte altså tage Asti med hjem igen uden at hun fejlede noget, umiddelbart.
jeg havde fortalt dyrlægen om mit skift af kattegrus, og han mente derfor at det var forsøget værd at prøve at skifte tilbage til det vante grus. Har heldigvis en meget nem kat der ikke sagde noget til at jeg skiftede over igen.
Nu, på 3. dagen efter mit skift tilbage har Asti ikke hostet overhovedet Så hvis i selv oplever et problem under grus skift kan den nye grus være årsagen . og nu ved jeg det . Asti kan ikke tåle krystaller . ØV!
Synes enlig bare at jeg ville dele med jer at Asti igen er fit for fight og uden hoste
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Desværre er det jo sådan at selvom der står støvfrit, eller næssten på poserne, så støver det ad H til. En kollega til mig hælder grus i udenfor og holder posen højt, derved forsvinder meget af støvet udenfor.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Gud ved hvad der så er ved de krystaller? Jeg har aldrig selv prøvet dem, men forestiller mig, at krystaller ikke støver eller afgiver duft.
dec 2006
Nu føler jeg mig helt slem, for jeg holder mig tilbage med at skifte til åben bakke netop pga. at jeg tænker at toppen kan begrænse støv i stuen (ja har bakke i stuen).
Du har ret i at grus støver. Men noget støver meget værre end andet!
Når jeg vasker vægge og møbler af, bliver kluden helt grå :-/.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Marianne : jeg sys ikke det grus jeg bruger støver særlig meget . men jeg har mig sådan en forstøver , med vand , som jeg sprøjter over gruset når jeg har tømt den for bæ. sprøjter således at gruset er gennemfugtet . og det er lidt smart for det bliver aldrig så fugtigt at gruset ikke kan suge. og når det er fugtigt støver det slet ikke
Men hold på hvor er jeg glad for at hun er frisk igen . var utrolig nervøs for at det var hendes hjerte den var gal med . Så det er dejligt
feb 2010
dec 2006
Marianne - måske burde sønnen have støvmaske på, når han lufter kattegrus (hvordan man så gør det... )
aug 2009
Det er sku aldrig rart at hoste så havde sku ondt af det bette pus
feb 2010
aug 2009
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
dec 2006
Aha, altså lige modsat af hvordan jeg gør. Jeg lader posens åbning være helt nede og røre ved bakken, og lemper langsomt gruset i, så det støver mindst muligt. Men tja, "luftning" inden vil måske hjælpe...
Kattegrus er altså noget skrammel - for både miljø og helse.
update på Asti's Hosteri.