1.158 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

update på Asti's Hosteri. update på Asti's Hosteri.

Som nogle måske læste havde jeg et problem med Asti som begyndte at hoste. Ret kraftigt . jeg var den efterfølgende dag ved dyrlægen og fik hende tjekket mildes talt i hoved og r*v. De fandt intet. Ingen bakterie, ingen virus og ingen orm. og hjertelyden var fin. Måtte altså tage Asti med hjem igen uden at hun fejlede noget, umiddelbart.
jeg havde fortalt dyrlægen om mit skift af kattegrus, og han mente derfor at det var forsøget værd at prøve at skifte tilbage til det vante grus. Har heldigvis en meget nem kat der ikke sagde noget til at jeg skiftede over igen.
Nu, på 3. dagen efter mit skift tilbage har Asti ikke hostet overhovedet smiley Så hvis i selv oplever et problem under grus skift kan den nye grus være årsagen . og nu ved jeg det . Asti kan ikke tåle krystaller . ØV!
Synes enlig bare at jeg ville dele med jer at Asti igen er fit for fight og uden hoste smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  update på Asti's Hosteri.
  • #1   11. feb 2012 hvor er det dejligt at høre at det ikke var andet. Jeg har nettop pga støv valgt at fjerne alle toppe fra mine kattebakker, da jeg nettop har spekuleret i at støvet fra gruset må være ualmindeligt generende for kattenes luftveje. Jeg tænker på cementlunger. De overdækkede bakker er jo opfundet for vi mennesker skyld og bestemt ikke for kattenes, der hverken har udsyn til evt "farer", stanken må for en kat være ulidelig i en lukket bakke, plus at støvet altså også koncentreres i det lille hus.
    Desværre er det jo sådan at selvom der står støvfrit, eller næssten på poserne, så støver det ad H til. En kollega til mig hælder grus i udenfor og holder posen højt, derved forsvinder meget af støvet udenfor.

• #2   11. feb 2012 Godt Asti er frisk igen :-).
    Gud ved hvad der så er ved de krystaller? Jeg har aldrig selv prøvet dem, men forestiller mig, at krystaller ikke støver eller afgiver duft.

• #3   11. feb 2012 **Jeg har nettop pga støv valgt at fjerne alle toppe fra mine kattebakker, da jeg nettop har spekuleret i at støvet fra gruset må være ualmindeligt generende for kattenes luftveje.**

Nu føler jeg mig helt slem, for jeg holder mig tilbage med at skifte til åben bakke netop pga. at jeg tænker at toppen kan begrænse støv i stuen (ja har bakke i stuen).
    Du har ret i at grus støver. Men noget støver meget værre end andet!
    Når jeg vasker vægge og møbler af, bliver kluden helt grå :-/.

• #4   11. feb 2012 Jeg ved ikke hvad der var i de krystaller . men da jeg ville hælde det i en affaldspose kunne jeg faktisk godt forstå den begyndte at hoste . Der er jo sådan noget super absorberende noget , og det tog da alt fugt i mit svælg . I sær den sidste smule der var tilbage gik lige i mine luftveje . Så jeg kan sku godt forstå at staklen hostede når den havde være i bakken og rigtig gravet rundt i det. Så nu vil jeg bare fortsat bruge det grus . Jeg skiftede enlig af den simple årsag at asti altid træder gruset med rundt i hele lejligheden og havde hørt at de krystaller ikke var så slemme til det . men det var nu det samme , så det lever jeg bare videre med smiley

Marianne : jeg sys ikke det grus jeg bruger støver særlig meget . men jeg har mig sådan en forstøver , med vand , som jeg sprøjter over gruset når jeg har tømt den for bæ. sprøjter således at gruset er gennemfugtet . og det er lidt smart for det bliver aldrig så fugtigt at gruset ikke kan suge. og når det er fugtigt støver det slet ikke smiley lidt ligesom vådt sand heller ikke støver men i sahara støver det ;p Kanon go sammenligning ikke ? smiley
    Men hold på hvor er jeg glad for at hun er frisk igen . var utrolig nervøs for at det var hendes hjerte den var gal med . Så det er dejligt smiley

• #5   11. feb 2012 Jeg har såmænd også 2 bakker i stuen og 2 i køkken/alrum Tinka smiley men du har ret i det giver en del mere støv, især er det meget tydeligt på tv-skærmen. Men jeg har nu en aftale med min søn om at han "lufter" gruset inden det kommer ind, så håber jeg at det kan hjælpe.

• #6   11. feb 2012 De krystaller afgiver åbenbart et eller andet i luften, når du også kunne mærke det, Pulleh.

Marianne - måske burde sønnen have støvmaske på, når han lufter kattegrus (hvordan man så gør det... )

• #7   11. feb 2012 ja det må der ha været Tinka. Men hva det var aner jeg ikke. Men hvor er jeg bare lettet over det 'bare' var grus host smiley
    Det er sku aldrig rart at hoste så havde sku ondt af det bette pus

• #8   11. feb 2012 Han løfter posen højt op, han er næsten 2 meter, så tømmer han den ned i en spand. Han er godt nok helt væk i en støvsky, så det kan være jeg skal foreslå ham en maske smiley

• #9   11. feb 2012 Det sys jeg du skal Marianne . Bare sådan en almindelig sygehus maske som kan købes i Matas eller apoteket ville være til stor hjælp! Man kan ikke undgå at indånde en smule .

• #10   11. feb 2012 Hvor rart at høre at årsagen er fundet. Gad vide om der er skjult et eller andet kemisk stof i krystalgrus...

• #11   12. feb 2012 Marianne **Han løfter posen højt op, han er næsten 2 meter, så tømmer han den ned i en spand.**

Aha, altså lige modsat af hvordan jeg gør. Jeg lader posens åbning være helt nede og røre ved bakken, og lemper langsomt gruset i, så det støver mindst muligt. Men tja, "luftning" inden vil måske hjælpe...

Kattegrus er altså noget skrammel - for både miljø og helse. smiley

Kommentér på:
update på Asti's Hosteri.

Annonce