2.307 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
59 Svar
Halsbånd høre bestemt ikke til katte !! Halsbånd høre bestemt ikke til katte !!
Nej nu må jeg lige komme af med min vrede og frustration herinde !!
Har set naboens kat har et fint lille blåt halsbånd på og jeg har bare ryster på hovedet og tænkt ja godt det skal mine katte aldrig have !
Så i dag da jeg var ude med skraldespanden opdagede jeg at katten hang fra et træ og sprællende og kunne akkurat ikke nå jorden skyndte mig ind og hentede en saks og fik klippet den ned ! Går ind til naboen og fortæller det og så siger han bare nå for Søren så må halsbåndet bare være lidt løsere !!
Hvad TÆNKER folk på ?? Jeg forstår det bare ikke !?!??
0 synes godt om
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 10
Min kat har altid halsbånd på når han er udenfor. MEN det er et ELASTIK HALSBÅND som han nemt kan komme ud af..
apr 2011
Trine Beck - Tænk engang.. de der sikkerheds halsbånd, er ikke en dyt værd. Endten går de op bare katten bevæger sig (hvad nytte gør det så?), eller også går det slet ikke op! (Igen.. dem jeg kender der har været ved at miste havde de såkaldte "sikkerheds" bånd).
Men ja.. hvis man kan have det på samvittigheden. Synd for kattene tænker jeg bare.
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Så fik jeg en "pæn lille besked" fra Lis der på sin sædvanlige måde - intet ondt ment her Lis - gjorde mig opmærksom på nogle facts omkring katte og halsbånd, og efter jeg lige havde faret op og var faldet ganske hurtigt ned igen, ja så røg hans halsbånd søreme også meget hurtigt af.
Det hænger nu pænt på køleskabet, da jeg synes det er synd at smide hans fine kattetegn ud hehe.... Men han har ikke hat det på siden - og heldigvis for det når man hører nogle af de skrækhistorier der kommer engang imellem.
Godt din (indsæt selv beskrivelse) nabo har en så betænksom og god nabo som dig!!
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 10
Han har haft det samme halsbånd i flere år og det har aldrig voldt problemer for ham. Har før set hvor han selv er kommet ud af det fordi han faldt ned af et stakit og det hang fast, han gled bare lige ud
Grunden til han har det på er at hans navn og mit nummer står på skiltet. Han ER øremærket men da han bider ud efter andre folk der rører hans ører ser jeg hellere at han har halsbånd på
Selvfølgelig kan man aldrig vide sig sikker og det er en risiko jeg løber og godt kan have på samvittigheden..
Men ja, hver sin smag og holdning er tilladt
apr 2011
Ak ja..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Var det min kat, du havde reddet, havde du sgu fået en medalje.
aug 2010
Jeg ved man ikke bliver enige om dette emne men åhh hvor ville jeg ønske man kunne !
Indekatte kan os blive kvalt i deres halsbånd, og hvorfor skal de have det på indenfor ???
Tinka- ja føler mig lidt som dyrenes skytsengel for tiden
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
Og ja fatter simpelthen ikke at folk har så hamrende travlt i stedet for at tænke på deres dyrs bedste!!!
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Katte: 16 Emner: 39 Svar: 363
Det er simpelthen så farligt med de halsbånd.
Og de stakler der så tilligemed får en klokke i også.
Det burde ejeren næsten prøve at gå rundt med et par dage.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
aug 2010
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 21
Jeg synes nu det er fint, og især fordi Rumle godt kan lide at tage på vandreture.. Så det er lidt rart, hvis nogen finder ham og lige ringer og fortæller hvor han er, så man har styr på ham, eller at man kan komme og hente ham hvis han er for langt væk
sep 2009
MEN! Jeg vil så sige - at halsbåndet har altså siddet for løst, og ikke været den rette vægt, ELLER så har de IKKE testet den flere gange inden de puttede den på.. Alle 3 ting er altså rigtig vigtige, og en forkert vægt(der hvor man skruer) betyder bare rigtig meget.. Og endnu mere hvis den så er for stram eller for løs. Og endnu endnu mere, hvis den er hård at springe..
dec 2007
Det er frygtelige billeder og sikkerhedshalsbånd nytter ikke en dyt! :'o(
aug 2010
dec 2007
sep 2009
Min missetat er også chippet.. men jeg tror næppe gamle damer kigger efter om den er ejet ved at smutte til dyrlægen med den... niks.
dec 2007
apr 2011
Ja jeg ville ikke kunne lukke et øje om natten - sikkerhedshalsbånd eller alm. halsbånd. Og ville ikke kunne leve med mig selv ved at vide at min forfængelighed dræbte min kat.!
aug 2010
jeg ville slet slet ikke kunne sove om natten eller kunne holde ud at være mere end 5 meter fra min kat hvis han/hun havde halsbånd på, det er hverken sødt eller til gavn !!
Hvis man gerne vil have et sødt dyr med halsbånd så anskaf en hund ! de klatre ikke eller er i fare for sig selv !
min dyrlæge fortalte i dag da jeg ringede til hende at hun har ca 20 katte om året som har hængt fast i halsbåndet, nogle overlever men ca 7-10 af dem dør en meget pinfuld død, eller har lidt så meget indtil de er blevet fundet så de skal aflives ! føj at man kan byde sin kat det forstår jeg virkelig IKKE !!!
apr 2011
aug 2010
apr 2011
aug 2010
P.S mødte lige katten igen da jeg var ude og smide en vask over, lirkede halsbåndet over imens den fik lidt lækkert
sep 2009
dec 2007
Det er da rart at høre hvor fine prioriteter ligger...
Hvis min nabo gav sin kat halsbånd på ville jeg også pille det af og smide det i skraldespanden hver chance jeg fik.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Der er så mange meninger på, hvor vidt halsbånd er okay eller ikke er..
Jeg er også en af dem, som mener at halsbånd IKKE høre til katten.
Sunshine er øremærket, desværre er hendes tatovering en smule utydelig.
Jeg købte engang et halsbånd til hende, hvor jeg fik en tegn med mit nummer på, men det er ikke noget jeg giver hende på..
nu går hun også inde lige pt, så hun har heller ikke rigtig nogen grund til at bruge det overhovedet..
Det var bare noget dumt noget jeg gjorde for 2 år siden.
Det går også en kat rundt uden for, vores lejligheds kvarter.. Den har TO halsbånd på, men jeg ved ikke rigtig om jeg kan tillade mig og tage dem af, når dem der ejer katten, bor på den anden side af vores lejlighed og den kommer hjem til dem hverdag, synes jo de selv burde gøre det?
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
dec 2007
sep 2009
sep 2009
aug 2010
Hans svar var så bare jamen sker det for min kat er katten jo bare et fjols ! Øhhh de er jo ikke selv uden om hvis de hænger fast !
Så det er så en nabo jeg ikke er gode venner med mere
Vil os dige til min første kat Hannibal købte jeg os et halsbånd fordi det var fint havde ham til dyrlæge hvor hun fortalte hvad der kunne ske og jeg tog det af med det samme
apr 2011
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2010
Men du vælger at få en kat og du vælger selv at lukke den ud, hvis du ikke vil have katten løber for langt hvorfor lukke den ud ?? hvorfor så ikke lave en løbegård til den ?? Er det ikke bedre end at den skal hænge i sit halsbånd ??
Hvorfor skal folk ringe og fortælle hvor katten er ?? ser jeg en kat som ikke høre til tænker jeg hmm gad vide om den løber hjem igen, ser jeg den dagen efter igen lokker jeg den til mig tager øremærkningen og ringer til dyrlægen, katte kan som regel lokkes med lidt vådfoder
aug 2010
sep 2011
Vold løser ingen problemer! Caroline fjernede halsbåndet i den allerbedste mening. At nogen så mener det ikke er iorden, det er jo så fair nok eftersom at katten ikke er deres, men vold det er alligevel at gå et skridt for langt!
Caroline skriver jo også at hun efterfølgende afleverede det tilbage til naboen.
At naboen så overhovedet ikke har en fjøtende fis forstand på at holde kat det er så en anden side af sagen. Med de udtalelser han kommer med burde han slet ikke have lov til at have kat.
Efter selv at have fået e opsang og op til flere rigtig gode forklaringer på HVORFOR en kat på ingen måde skal have halsbånd på, så er halsbånd til katten bandlyst her i hjemmet. Hverken Smokey eller nogen som helst fremtidig kat skal have halsbånd på - selvom de KUN er indekatte. Smokey er både Chippet og øremærket, og den nye bliver chippet og holdt indendøre (mine nerver holder ikke til andet). Dels fordi vores regler forbyder udekatte, dels pga. mine nerver, dels pga. vores nabo tog-stationen og bus-stationen. Så det ville jeg slet ikke risikere, dertil har dyr en alt for stor plads i mit hjerte.
Udekatte kan godt kalre sig med en chip og øremærkning, de behøver ikke pynte-filligran som en anden påklædningsdukke.
sep 2011
Nej det synes jeg bestemt ikke du gør, du lyder som en der kun vil kattene det bedste!
sep 2009
Marianne, nu har han ikke en på, men til forår når fuglene kommer og musene render, så får han en på. Og den bliver testet og sat på en svag slip m.m..
Han er klaustrofobisk(han kan IKKE klare at være inde i lukket rum særlig lang tid, og har brug for at løbe og være fri. Det kan sagtens være det ligger til hans natur, men i og med han før er forsvundet fra hans hjem og vi fandt ham tynd og fyldt med lopper, og jeg efter gennem 3 år kender ham og ved at han IKKE tager på vandreture der ikke varer end mere MAKS 3 dage, og han kun går op til skoven som ligger 2 marker fra mig, så vil jeg sku være taknemmelig for hvis en gammel dame ringer, 1 km fra mig(byen ved siden af) og fortæller jeg har en kat dernede..
sep 2009
Men fandt jeg ud af at hun rende rundt og tog halsbåndet af min kat, så havde hun altså fået en skideballe.. Nøøøh, det kan gøre mig sur at folk skal pille ved andre dyrs, og ikke først og fremmest kan fortælle, og hjælpe!
sep 2009
sep 2009
dec 2007
Det lyder meget smart....
dec 2007
sep 2009
sep 2009
dec 2007
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Så er der en voldsag igang også
Det er da en skam, at man skal ty til vold..
Hvis nogen havde taget halsbåndet af min kat, og sagt det er rigtig farligt for katten at have den på.. .. havde jeg da lyttet og snakket om det, de vil jo katten det bedste
Og de havde fundet hende og hu var ved at blive kvalt ville jeg være tak nemlig over, de faktisk sagde det og havde reddet den:) og aldrig mere give den, halsbånd på.
apr 2011
Eelsker Peter Lund Madsens foredrag! Han er klart et forbillede for mig! (Hilsen én der knokler (!!) for at komme ind på Psykologi 2012 med speciale i den naturvidenskabelige retning ;D )
apr 2011
sep 2011
Det forklarer rigtig ange ting lige pludselig hehe...
sep 2011
Jo, den må man have i baghovedet fremover
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Desværre kan ingen andre end ejeren bestemme over katten og hvad den skal have og ikke have. Jo i grelle tilfælde. men det her regnes desværre ikke for et grelt tilfælde hvor dyrværnet mv kan skride ind. Strengt taget vil jeg tro du kan risikere en politianmeldelse hvis du klipper halsbåndene på andres katte over. Det er ulovligt at gå ind og pille-nille på den måde. Man kan kun præsentere farene for katten overfor ejeren og håbe på de bliver lyttet.
sep 2011
Du har altså den helt rette alder for en politianmeldelse og straffesag hvis du slår på andre mennesker. Det er helt 100% sikkert ikke noget der kan nydes
sep 2011
De to havde dem på og klokker så de bedre kunne fidne hinanden udenfor. De var ikke så kendt med området på det tidspunkt.
Halsbåndene blev taget af om aftenen og lemmen lukket. Vi kunne kke selv holde den klokke ud.
Halsbånd høre bestemt ikke til katte !!