2.307 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Halsbånd høre bestemt ikke til katte !! Halsbånd høre bestemt ikke til katte !!

Nej nu må jeg lige komme af med min vrede og frustration herinde !!
Har set naboens kat har et fint lille blåt halsbånd på og jeg har bare ryster på hovedet og tænkt ja godt det skal mine katte aldrig have !
Så i dag da jeg var ude med skraldespanden opdagede jeg at katten hang fra et træ og sprællende og kunne akkurat ikke nå jorden skyndte mig ind og hentede en saks og fik klippet den ned ! Går ind til naboen og fortæller det og så siger han bare nå for Søren så må halsbåndet bare være lidt løsere !!
Hvad TÆNKER folk på ?? Jeg forstår det bare ikke !?!??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd høre bestemt ikke til katte !!
  • #2   13. feb 2012 Jeg tænker bare for det første virkede han slet ikke bekymret for hans kat lige havde hængt og var døden nær i mine øjne ! Havde det været mig havde jeg været helt ude af den og ringet til dyrlægen med det samme! Og nu set den igen lige efter jeg skrev det her indlæg og sørme om den ikke har fået et lille lyserødt halsbånd på !!

• #3   13. feb 2012 Ej nej nej nej... NEJ!!! Det er bare SÅÅÅ FORKERT!

• #5   13. feb 2012 Jeg ser intet galt i halsbånd hvis katten r indemis. Min lillemis havde et lille fin et på med klokke.

• #6   13. feb 2012 Hej smiley

Min kat har altid halsbånd på når han er udenfor. MEN det er et ELASTIK HALSBÅND som han nemt kan komme ud af..

• #8   13. feb 2012 Susanne - Den lille kan skam stadig hænge fast i diverse ting. Jeg kender flere som har været ved at miste deres kat pga. det. 100% indekat. Og den lille klokke gør da kun katten bimmelim i knolden.. jesus christ. Synd!

Trine Beck - Tænk engang.. de der sikkerheds halsbånd, er ikke en dyt værd. Endten går de op bare katten bevæger sig (hvad nytte gør det så?), eller også går det slet ikke op! (Igen.. dem jeg kender der har været ved at miste havde de såkaldte "sikkerheds" bånd).

Men ja.. hvis man kan have det på samvittigheden. Synd for kattene tænker jeg bare.

• #10   13. feb 2012 Nej føj da altså!! Jeg indrømmer blankt jeg lagde ud med halsbånd på min kat (da reglerne fra mit boligselskab faktisk foreskriver at alle husdyr skal være chippet, øremærket og bære tydeligt halsbånd).

Så fik jeg en "pæn lille besked" fra Lis der på sin sædvanlige måde - intet ondt ment her Lis - gjorde mig opmærksom på nogle facts omkring katte og halsbånd, og efter jeg lige havde faret op og var faldet ganske hurtigt ned igen, ja så røg hans halsbånd søreme også meget hurtigt af.
    Det hænger nu pænt på køleskabet, da jeg synes det er synd at smide hans fine kattetegn ud hehe.... Men han har ikke hat det på siden - og heldigvis for det når man hører nogle af de skrækhistorier der kommer engang imellem.

Godt din (indsæt selv beskrivelse) nabo har en så betænksom og god nabo som dig!!

• #11   13. feb 2012 Jeg bliver ved med at bruge det
    Han har haft det samme halsbånd i flere år og det har aldrig voldt problemer for ham. Har før set hvor han selv er kommet ud af det fordi han faldt ned af et stakit og det hang fast, han gled bare lige ud

Grunden til han har det på er at hans navn og mit nummer står på skiltet. Han ER øremærket men da han bider ud efter andre folk der rører hans ører ser jeg hellere at han har halsbånd på smiley Han har det ikke på fordi jeg synes det er smart for det er bare sort med refleks på..

Selvfølgelig kan man aldrig vide sig sikker og det er en risiko jeg løber og godt kan have på samvittigheden..

Men ja, hver sin smag og holdning er tilladt smiley

• #12   13. feb 2012 Linda L - de er skam ikke garanteret sikre!

Ak ja..

• #13   13. feb 2012 Man kan såmænd lige så godt slå i en dyne, når det gælder emnet halsbånd på katte. Katte-ejere der har den lyst stopper ikke før de mister deres kat, eller ser en kat der har lidt uoprettelig skade eller hænger død (af sult/kulde) i en busk. Selv som indekat er det farligt og også selv om man anskaffer sig de såkaldte "sikkerhedshalsbånd". Hvis man er pyntesyg, så bør man pynte sig selv eller købe en Barbiedukke inden man lader sine luner gå ud over katten. Jeg har mistet en stor killing der hang sig i et garnnøgle, mens jeg var på jjob. Mange giver katte garnnøgler at lege med, det har man set i tegnefilm. Men det er livsfarligt, da de også ofte æder det og kan lave enorm ravage i mave og tarmsystem.

• #14   13. feb 2012 Pyh, tænk hvad der kunne være sket :-O. GODT du har ører og øjne åbne ... nu igen, Caroline. Bliv ved med det :-).
    Var det min kat, du havde reddet, havde du sgu fået en medalje.

• #15   13. feb 2012 Åhh nej ikke halsbånd med klokke !! Folk der syntes det er fedt burde virkelig prøve at gå rundt med en stor klokke rundt om halsen bare i en uge for at se h og irriterende det er !!

Jeg ved man ikke bliver enige om dette emne men åhh hvor ville jeg ønske man kunne !

Indekatte kan os blive kvalt i deres halsbånd, og hvorfor skal de have det på indenfor ???

Tinka- ja føler mig lidt som dyrenes skytsengel for tiden smiley men puha syntes det har været hårdt at se de dyr lide smiley

• #16   13. feb 2012 Klokker er direkte dyremishandling, hvem fanden gad gå rundt med en koklokke døgnet rundt???? Til pynt for andre uden nogen glæde!!

Og ja fatter simpelthen ikke at folk har så hamrende travlt i stedet for at tænke på deres dyrs bedste!!!

• #17   13. feb 2012 Så enig.
    Det er simpelthen så farligt med de halsbånd.

Og de stakler der så tilligemed får en klokke i også.
    Det burde ejeren næsten prøve at gå rundt med et par dage.

• #18   13. feb 2012 Jeg kan desværre ikke finde tråden med de grimme billeder af katte som har siddet fast i SIKKERHEDSHALSBÅND men jeg håber at Hanne Mega ser denne tråd senere, for jeg mener det var hende der linkede til billederne i sin tid.

• #19   13. feb 2012 Annie- har man lyst til at se de billeder ? Jeg ved bare hvilket uhyggeligt syn jeg så i dag smiley

• #20   13. feb 2012 Min misser rumle er 4 år og en 7 kg kat.. Han har hidtil 2 sikkerhedshalsbånd, da han har mistet sin ene. Han skulle rigtig haft den på størrelse nr. 3 i og med han vejer over 5 kg, men, vi tog den på 2.. Han hang fast i et træ, men halsbåndet sprang.. og vi testede inden han fik den på, at den sprang "let". :o)

Jeg synes nu det er fint, og især fordi Rumle godt kan lide at tage på vandreture.. Så det er lidt rart, hvis nogen finder ham og lige ringer og fortæller hvor han er, så man har styr på ham, eller at man kan komme og hente ham hvis han er for langt væk smiley

• #21   13. feb 2012 http://www.bengalcatforums.com/forums/viewtopic.php?t=10881&sid=2ccd93775710057444dd58cb9496610e her er billederne..

MEN! Jeg vil så sige - at halsbåndet har altså siddet for løst, og ikke været den rette vægt, ELLER så har de IKKE testet den flere gange inden de puttede den på.. Alle 3 ting er altså rigtig vigtige, og en forkert vægt(der hvor man skruer) betyder bare rigtig meget.. Og endnu mere hvis den så er for stram eller for løs. Og endnu endnu mere, hvis den er hård at springe..

• #22   13. feb 2012 Caroline - Nej, det er absolut ikke kønne billeder. Det er blandt andet billeder af katte med store brede åbne sår under et forben, fordi de har taget poten gennem halsbåndet og har gået sådan rundt i dagevis.

Det er frygtelige billeder og sikkerhedshalsbånd nytter ikke en dyt! :'o(

• #23   13. feb 2012 Camilla- det er jo derfor man har øremærkning og chip !! åhh kan aldrig blive enige med folk om at det er okey at have halsbånd på.. for det er det bestemt ikke i mine øjne !

• #24   13. feb 2012 Camilla - Nej, det var ikke de billeder jeg mente, dem har jeg ikke set før. Men hvor er det dog frygteligt, stakkels kat :'o(

• #25   13. feb 2012 Tja.. Jeg har en kat som er øremærket, men det kan altså flyde ud med tiden.

Min missetat er også chippet.. men jeg tror næppe gamle damer kigger efter om den er ejet ved at smutte til dyrlægen med den... niks.

• #26   13. feb 2012 Camilla - Nej, så hellere risikere at pådrage den ulidelige skader og smerter....

• #27   13. feb 2012 Det med tatoveringen er altså noget pjat. Hvis den er tatoveret hos en ordentlig dyrlæge er den tydelig, og ellers putter man lidt mad-olie på øret og lyser igennem det. Og det trick kender mange gamle damer altså..

Ja jeg ville ikke kunne lukke et øje om natten - sikkerhedshalsbånd eller alm. halsbånd. Og ville ikke kunne leve med mig selv ved at vide at min forfængelighed dræbte min kat.!

• #28   13. feb 2012 føj stakkels kat... puhaaa at sådan nogle billeder ikke gør at man vælger halsbånd fra ja så ved jeg sku ikke hvad der kan hjælpe !!

jeg ville slet slet ikke kunne sove om natten eller kunne holde ud at være mere end 5 meter fra min kat hvis han/hun havde halsbånd på, det er hverken sødt eller til gavn !!

Hvis man gerne vil have et sødt dyr med halsbånd så anskaf en hund ! de klatre ikke eller er i fare for sig selv !

min dyrlæge fortalte i dag da jeg ringede til hende at hun har ca 20 katte om året som har hængt fast i halsbåndet, nogle overlever men ca 7-10 af dem dør en meget pinfuld død, eller har lidt så meget indtil de er blevet fundet så de skal aflives ! føj at man kan byde sin kat det forstår jeg virkelig IKKE !!!

• #29   13. feb 2012 Enig Caroline. Det er bare så malplaceret på en KAT! HALLO! Det er som chokoladesovs på flæskesteg..!

• #30   13. feb 2012 ja eller rødkål på chokolade is smiley

• #31   13. feb 2012 Præcis. I mine øjne ser det helt mærkeligt ud.

• #32   13. feb 2012 Er glad for der er nogen som er enige smiley

P.S mødte lige katten igen da jeg var ude og smide en vask over, lirkede halsbåndet over imens den fik lidt lækkert smiley tror katten når at blive tyk for han fatter budskabet smiley

• #33   14. feb 2012 At du så tager halsbåndet af.. Iha, du havde fået nogle klap på på dosken, hvis det var min misser! Forklar at du ikke kan lide halsbånd, men hvis han absolut SKAL, så bruge en sikkerhedshalsbånd.. Og hjælp ham med at indstille, teste m.m

• #34   14. feb 2012 Camilla - Så du ville ty til vold, hvis nogen tog din kats halsbånd af?

Det er da rart at høre hvor fine prioriteter ligger...

Hvis min nabo gav sin kat halsbånd på ville jeg også pille det af og smide det i skraldespanden hver chance jeg fik.

• #36   14. feb 2012 Synes det er fedt, der er nogen der tager det emne op ..

Der er så mange meninger på, hvor vidt halsbånd er okay eller ikke er..

Jeg er også en af dem, som mener at halsbånd IKKE høre til katten.
    Sunshine er øremærket, desværre er hendes tatovering en smule utydelig.

Jeg købte engang et halsbånd til hende, hvor jeg fik en tegn med mit nummer på, men det er ikke noget jeg giver hende på..
    nu går hun også inde lige pt, så hun har heller ikke rigtig nogen grund til at bruge det overhovedet..

Det var bare noget dumt noget jeg gjorde for 2 år siden.

Det går også en kat rundt uden for, vores lejligheds kvarter.. Den har TO halsbånd på, men jeg ved ikke rigtig om jeg kan tillade mig og tage dem af, når dem der ejer katten, bor på den anden side af vores lejlighed og den kommer hjem til dem hverdag, synes jo de selv burde gøre det?

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #37   14. feb 2012 Det eneste rigtige er at vejlede og oplyse. Selvtægt er ikke vejen frem...

• #39   14. feb 2012 Susan - Ja, det er desværre den der mentalitet med "Det sker kun for naboen".

• #41   14. feb 2012 Jeg har udekat - igen, fordi Rumle kan lide at tage sine vandreture til tider - så det er altid rart at få et opkald hvis nogen finder ham og han har været væk rigtig længe eller at han er gået alt for langt væk smiley

• #42   14. feb 2012 eller .. inde/udekat.. der er kattelem smiley

• #46   14. feb 2012 Susan - fik os dårlig samvittighed da jeg havde pillet det af så har været over hos naboen og fortalt hvordan og hvorledes og vist billeder af h ad der kan ske !
    Hans svar var så bare jamen sker det for min kat er katten jo bare et fjols ! Øhhh de er jo ikke selv uden om hvis de hænger fast !
    Så det er så en nabo jeg ikke er gode venner med mere smiley

Vil os dige til min første kat Hannibal købte jeg os et halsbånd fordi det var fint havde ham til dyrlæge hvor hun fortalte hvad der kunne ske og jeg tog det af med det samme smiley puha tænk hvis det sker med en af mine katte smiley

• #47   14. feb 2012 Jesper - Ja desværre, og der er det for sent.. Tænk engang at påtage sig det ansvar og have det på samvittigheden. At der skal lig på bordet før man fatter det farlige i det. Så er man i mine øjne overhovedet ikke klar til at få kat hvis det er sådan ens mentalitet er.

• #49   14. feb 2012 Camilla M, så kan man jo håbe på ikke at få en opringning om at katten hænger død i en busk eller træ.

• #50   14. feb 2012 Camilla- du har en kat, som i deres natur gør at de godt kan li at løbe rundt tro mig ved alt om det da Nielsen var væk i 6 mdr !!
    Men du vælger at få en kat og du vælger selv at lukke den ud, hvis du ikke vil have katten løber for langt hvorfor lukke den ud ?? hvorfor så ikke lave en løbegård til den ?? Er det ikke bedre end at den skal hænge i sit halsbånd ??
    Hvorfor skal folk ringe og fortælle hvor katten er ?? ser jeg en kat som ikke høre til tænker jeg hmm gad vide om den løber hjem igen, ser jeg den dagen efter igen lokker jeg den til mig tager øremærkningen og ringer til dyrlægen, katte kan som regel lokkes med lidt vådfoder smiley

• #51   14. feb 2012 Ej nu lyder jeg som en emsig skør kattedame, det er jeg altså ikke smiley jeg vil dem bare det bedste smiley

• #53   14. feb 2012 Camilla M:
    Vold løser ingen problemer! Caroline fjernede halsbåndet i den allerbedste mening. At nogen så mener det ikke er iorden, det er jo så fair nok eftersom at katten ikke er deres, men vold det er alligevel at gå et skridt for langt!
    Caroline skriver jo også at hun efterfølgende afleverede det tilbage til naboen.

At naboen så overhovedet ikke har en fjøtende fis forstand på at holde kat det er så en anden side af sagen. Med de udtalelser han kommer med burde han slet ikke have lov til at have kat.

Efter selv at have fået e opsang og op til flere rigtig gode forklaringer på HVORFOR en kat på ingen måde skal have halsbånd på, så er halsbånd til katten bandlyst her i hjemmet. Hverken Smokey eller nogen som helst fremtidig kat skal have halsbånd på - selvom de KUN er indekatte. Smokey er både Chippet og øremærket, og den nye bliver chippet og holdt indendøre (mine nerver holder ikke til andet). Dels fordi vores regler forbyder udekatte, dels pga. mine nerver, dels pga. vores nabo tog-stationen og bus-stationen. Så det ville jeg slet ikke risikere, dertil har dyr en alt for stor plads i mit hjerte.

Udekatte kan godt kalre sig med en chip og øremærkning, de behøver ikke pynte-filligran som en anden påklædningsdukke.

• #54   14. feb 2012 Caroline:
    Nej det synes jeg bestemt ikke du gør, du lyder som en der kun vil kattene det bedste!

• #55   14. feb 2012 Susan - min har jeg ejet i godt 3 år snart.. Han har altså rendt på længere vandreture, der kan vare op til en 3 dage. Så at de ikke går langt(hvilket han er gået før, men han fandt tilbage igen da vi var ude og kalde på ham på en tur) det er altså ikke sandt.

Marianne, nu har han ikke en på, men til forår når fuglene kommer og musene render, så får han en på. Og den bliver testet og sat på en svag slip m.m.. smiley Så tror næppe han kan blive kvalt smiley

Han er klaustrofobisk(han kan IKKE klare at være inde i lukket rum særlig lang tid, og har brug for at løbe og være fri. Det kan sagtens være det ligger til hans natur, men i og med han før er forsvundet fra hans hjem og vi fandt ham tynd og fyldt med lopper, og jeg efter gennem 3 år kender ham og ved at han IKKE tager på vandreture der ikke varer end mere MAKS 3 dage, og han kun går op til skoven som ligger 2 marker fra mig, så vil jeg sku være taknemmelig for hvis en gammel dame ringer, 1 km fra mig(byen ved siden af) og fortæller jeg har en kat dernede.. smiley

• #56   14. feb 2012 Jeg havde stadig klappet hende en.. Jeg ville være langt mere taknemmelig ved at blive fortalt at HVIS den altså absolut skulle have halsbånd på, så var sikkerhedshalsbåndet mere sikkert og bedre.. Så kan hun jo forklare at det ikke er ens betydning med den altid er sikker.

Men fandt jeg ud af at hun rende rundt og tog halsbåndet af min kat, så havde hun altså fået en skideballe.. Nøøøh, det kan gøre mig sur at folk skal pille ved andre dyrs, og ikke først og fremmest kan fortælle, og hjælpe!

• #57   14. feb 2012 Så fordi at man har halsbånd på sin kat og siger "nåh for søren... Tak!" og lukker igen og giver et nyt halsbånd på, så har man ikke forstand på katte. Godt så!

• #58   14. feb 2012 Tja, med min misser hjælper det ikke at komme med vådfoder(snak om en kat der kan lide rugbrød, æg og bananer, men kylling, vådfoder og andet kattemad.. næææks! Hmmm... Så skal man pille sovsen fra.. Det er det eneste han gider og æde :P).. Ham skal man såmænd bare have åben dør ved.. Så er han inde smiley

• #60   14. feb 2012 Camilla - Smart at få en voldsdom fordi man klapper til én for sådan en bagatel.

Det lyder meget smart....

• #64   14. feb 2012 Ahh, tak Jesper, det havde jeg ikke set :o)

• #65   14. feb 2012 Nu havde jeg nok taget snakken først.. Klart, men var det forsattet i længere tid, så var den altså ikke gået længere.. Og i værste fald meldt til politiet smiley

• #66   14. feb 2012 Aaaah, 16 år :-)) Haft kat siden jeg var.. Baby, haft min mor som var medarbejder hos dyrlæge i Spanien.. Ak ja ;-))

• #67   14. feb 2012 Ja, men at du har haft kat siden du var lille berettiger dig på ingen måde til at begynde at slå på folk.

• #69   14. feb 2012 Annie: Hvis hun slår først, og du ikke slår igen, så det bare at melde hende for vold til politiet..

Så er der en voldsag igang også smiley

Det er da en skam, at man skal ty til vold..
    Hvis nogen havde taget halsbåndet af min kat, og sagt det er rigtig farligt for katten at have den på.. .. havde jeg da lyttet og snakket om det, de vil jo katten det bedste smiley

Og de havde fundet hende og hu var ved at blive kvalt ville jeg være tak nemlig over, de faktisk sagde det og havde reddet den:) og aldrig mere give den, halsbånd på.

• #70   14. feb 2012 Susan - Åh gud, så er det derfor alt pludseligt blev så alvorligt og indviklet ;o) *gg*

Eelsker Peter Lund Madsens foredrag! Han er klart et forbillede for mig! (Hilsen én der knokler (!!) for at komme ind på Psykologi 2012 med speciale i den naturvidenskabelige retning ;D )

• #72   14. feb 2012 Hehe nej nej mente jeg heller ikke det var smiley Men det er mega spændende at se hans foredrag mente jeg smiley Er fan af ham,.

• #74   14. feb 2012 Susan:
    Det forklarer rigtig ange ting lige pludselig hehe...

• #76   14. feb 2012 Susan:
    Jo, den må man have i baghovedet fremover smiley

• #77   15. feb 2012 Maja B

Desværre kan ingen andre end ejeren bestemme over katten og hvad den skal have og ikke have. Jo i grelle tilfælde. men det her regnes desværre ikke for et grelt tilfælde hvor dyrværnet mv kan skride ind. Strengt taget vil jeg tro du kan risikere en politianmeldelse hvis du klipper halsbåndene på andres katte over. Det er ulovligt at gå ind og pille-nille på den måde. Man kan kun præsentere farene for katten overfor ejeren og håbe på de bliver lyttet.

• #80   15. feb 2012 Camilla

Du har altså den helt rette alder for en politianmeldelse og straffesag hvis du slår på andre mennesker. Det er helt 100% sikkert ikke noget der kan nydes

• #81   15. feb 2012 Indrømmet vi løb risikoen med et elastikhalsbånd til Mickey og McQueen i starten indtil de blev kastarerede (16 uger gamle). der var klokke i begge. der var så nogle der mente vi bare kunne holde dem indenfor til efter de var blevet ordnet og øremærket. Men det var nu ikke særlig let eftersom vi jo også har en ældre kat, der bare har sine faste vaner.

De to havde dem på og klokker så de bedre kunne fidne hinanden udenfor. De var ikke så kendt med området på det tidspunkt.

Halsbåndene blev taget af om aftenen og lemmen lukket. Vi kunne kke selv holde den klokke ud.

Kommentér på:
Halsbånd høre bestemt ikke til katte !!

Annonce