1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Randi S
Randi S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Allergivenllig kat? Allergivenllig kat?

Hej.
Jeg er blevet testet af lægen og har ikke katteallergi. Men! Nogle katte kilder mig i næsen og jeg havde en kat, da jeg lige var flyttet hjemmefra, som kunne give mig åndedrætsbesvær om natten, når jeg sov sammen med den. Jeg er altså ikke rigtig allergisk, men vil alligevel gerne have en kat, der er så allergivenlig som muligt, så jeg måske kan slippe for at udvikle allergi.
Er der nogen, der har nogle gode bud på allergivenlige katteracer eller typer?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Randi

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergivenllig kat?
  • #1   14. feb 2012 Det kommer jo an på hvilken slags "allergi" du har. Den mest udbredte allergi bliver trigget af nogle stoffer som katten udskiller fra kroppen - det er altså IKKE hår man reagerer på. Hårene kilder også mig i næsen og jeg er IKKE allergisk (jeg har kun en allergi og den har intet med dyr at gøre).

Til den mest almindelige allergi - som beskrevet ovenfor - er den Sibiriske Kat den mest allergivenlige kat der findes.

Derefter, tjah så er det lidt svært. Alle behårede katte fælder, så det kan jo være ldit svært, dog fælder nogen mere end andre. Og ellers skal du gå efter de hårløse racer som fx. sphynx, eller måske de orientalske racer som - så vidt jeg har forstået g fået af vide - ikke fælder særlig meget.

Jeg kan dog sige at en almindelig huskat fælder ganske rigeligt, og de langhårede katte ville jeg nok heller ikke gå efter hvis jeg var dig.

Men held og lykke med at finde en kat smiley

• #2   14. feb 2012 Sibirisk skovkat
    cornish rex
    devon rex

Men der er vist meget forskel fra kat til kat og hvor meget fel d (eller hvad allergenet hedder) de udskiller.

• #3   14. feb 2012 Sarah, det er helt korrekt, det er nemlig individuelt på trods af racer, men det er rigtigt at Sibirisk skovkat generelt ikke har eller har meget lidt af det omtalte ellergen.
    Har man mistanke om at man er allergisk, er det vigtigt at opsøge forskellige racer og gerne besøge flere af samme race.

• #4   14. feb 2012 Jeg har hørt at hvis man er allergisk skal man tage en helt ren race, og ikke en blanding smiley
    Min veninde er frygtelig allergisk og hendes kæreste har en helt ren Main Coon den kan hun med nød godt tåle hvis hun ikke er der flere dage i træk og hvis der bliver luftet ud og støvsuget hver dag smiley

• #5   14. feb 2012 Min cornish rex fælder meget mere end min fars maine coon, og hendes pels kilder rigtig meget i næsen. Tror det er meget individuelt. Har også hørt det kan have noget med skellet at gøre.

• #6   14. feb 2012 Tror det er meget normalt selvom man ikk er allergisk
    Mine kattes hår kilder også i næsen og jeg er kun støv allergisk så jeg føler også en gang imellem at jeg har svært ved at trække vejret når man ligger med dem får man jo også hår i munden osv så du skal nok gå efter nogen uden pels hvis det er noget du helt vil undgå smiley

• Randi S
    Randi S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   15. feb 2012 Mange tak for jeres hjælp smiley

Kommentér på:
Allergivenllig kat?

Annonce