{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Sammenførsel af missere {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

jeg skriver, fordi vi gerne vil have en kammerat til vores Musse, men hvordan har i der har flere katte sat dem sammen?
Da jeg var lille havde vi en kat på 7-8 år og så fik vi en killing. Min mor åbnede bare transportkassen med killingen i og lod dem se hinanden an. Der var meget hvæsen osv. fra den ældre kats side, men de blev gode venner.

Er det er god eller en dårlig måde og gøre det på? Og hvilke katte vil i sætte sammen?

Hende vi har nu er ca. 1 1/2 år og sterillieret, øremærket, vaccineret osv.

Vi har overvejet at købe en kammerat fra Inges Kattehjem eller en fra dba. Er det dumt at købe dem fra dba? Men vi er bange for, at hvis vi køber en fra dba, så ved vi ikke om Musse som vi har nu kan med andre katte. Det er lidt grumt og sige, men på Inges Kattehjem kan man give dem tilbage indenfor en måned, hvis det ikke virker. Og vi vil have at det er jo Musse der var her først så det er hende der skulle være alpha. Det ville jo være synd, hvis der kom en anden og overtog hendes hjem.

Og synes I godt man kan sætte en killing ind sammen med en på 1 1/2 år?

Vi vil gerne have en kammerat til hende, fordi vi tror på, at det altid er bedre for dem og være to. Og det ser ud som hun keder sig lidt engang i mellem. Hun vil ikke rigtig lege, men går lidt rundt og kigger alligevel.

Nogen gode råd til anskaffelse og sammenførsel med ny misser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenførsel af missere
  • #1   20. feb 2012 Da jeg flyttede sammen med min kæreste som havde 1 kat og jeg 4 satte vi mine 4 i et meget stort hunde bur så min kærestes kat kunne snue til dem, efter lidt til lukkede vi en ud til hende og så igen 1 og igen 1 til den sidste .. da vi fik kat nummer 6 blev hun lukke ind på vores badeværelse mens der kom en kat ud til hende af gange, og jeg synes det gik meget godt, selvfølgelig skulle der tages en kamp om hvem der bestemmer, synes ikke det er en dum ide at købe en af dba, der findes mange søde katte, og tror godt du kan snakke med ejeren om at få den på prøve smiley

  • #2   20. feb 2012 Vi købte for lidt over 4 uger siden kat nr. 2. Vores første kat er 2½ år gamle.
    Jeg satte bare transportkassen med den nye midt på gulvet og lukkede ham ud. Jan hvæste af den gamle to gange, og så var de færdige med at være sure på hinanden. De brugte et par dage på at luske rundt efter hinanden og passe meget på ikke at få øjen- eller kropskontakt, og efter en uge opførte de sig helt normalt.

    Du kan da sagtens købe en kat på DBA. Så skal du bare spørge sælger ad, om du ikke kan få et par ugers returret, hvis de slet ikke kan sammen. De fleste er jo glade for deres katte, og ønsker et godt hjem til dem. Ingen af mine katte er fra internat, men begge gange har aftalen lydt på, at jeg selvfølgelig kunne levere katten tilbage, hvis det slet ikke gik.

    Når din "gamle" kat ikke er så legesyg, så skal du måske købe en jævnaldrende kat til hende, så de rigtigt kan få glæde af hinanden. Jeg valgte selv et ungdyr fremfor en killing, når nu vores Yatzy er en voksen dame.


  • #3   20. feb 2012 Jan=han. Jeg har altså ikke kaldt min hankat for Jan, (selvom det ved nærmere eftertanke kunne være meget sjovt;p)

Kommentér på:
Sammenførsel af missere

Annonce