1.682 visninger
|
Oprettet:
Kattepension i Storkøbenhavn {{forumTopicSubject}}
Er der nogen, der har gode erfaringer med en kattepension i Storkøbenhavn - gerne tæt på Ballerup?
Inges Kattehjem ligger f.eks. ikke så langt væk, men hvordan er forholdene dér?
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Men hvor er det da trist, at man ikke kan mere kan finde en, som ku hygge sig med ens kat en uges tid eller to...
aug 2008
Og syns det er trist, at man ikke kan gøre folk en vennetjeneste, men er nødt til at betale sig fra det
Det er da hyggeligt at passe et dyr
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
kender ikke stedet - men kendte for år tilbage nogen der brugte dem og var meget tilfredse
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Måske man ikke kender nogen, der har mulighed for at gøre sådan en omfattende vennetjeneste. Jeg kender ihvertfald ikke nogen der har tid til at komme og se til mine katte mindst 2 gange om dagen i en hel uge.
Jeg har ikke ondt i røven over at skulle sende mine katte i pension til Maj, når vi skal ud og rejse. Og heller ikke over at skulle punge ud, så jeg sikrer mig at de bliver passet bedst muligt.
aug 2008
(link fjernet)
Lidt langt væk måske, men ganske udmærket sted.
Pæn og ren og ordentlig og med god plads til kattene.
Pensionen er indrettet i en gammel lade, som er udnyttet i højden, således at der er en trætrappe op til loftet.
Kattene løber over det hele.
Der er osse to løbegårde i forlængelse af hinanden, så kun den ene er åben, hvis der er få katte...
Indendørs masser af klatremuligheder for dyrerne og burene er heller ikke helt små og forkrampede..
Ikke som et hjem, men helt ok - osse for en udekat...
aug 2008
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
Lis, jeg kan ikke finde en hjemmeside for Beerpiece...
Anne W, Fredensborg er ret langt væk, specielt når man typisk skal nå ar aflevere katten efter arbejde i et ganske kort tidsrum...
**Og syns det er trist, at man ikke kan gøre folk en vennetjeneste, men er nødt til at betale sig fra det
Det er da hyggeligt at passe et dyr
Det kan man vel også sagtens gøre, hvis man ikke selv har dyr. Problemet er jo bare tit, at dem, der er gladest for dyr, selv har det, og derfor ikke lige kan flytte hen og bo hos andre for at passe dyr. Desuden har de måske familie/børn, arbejde eller andet, der gør, at de ikke lige vil skifte hjem i 14 dage. Selv flyttede jeg altid ind hos min mor og passede vores hund og kat i ferier, mens de levede, men min mor bor også i samme by, så det var jo supernemt at opretholde en normal hverdag samtidig, og dengang boede jeg alene, så det havde ikke den store betydning, hvor jeg opholdt mig.
Maiken A, hvor længe er I på ferie?
aug 2008
Ja, Fredensborg er frygtelig langt væk......Et værre mas.
Vi afleverede dagen i forvejen... Og da vi kom hjem, først dagen efter... Det var en hel ekskursion
Nu har jeg ikke prøvet alverdens kattepensioner, men jeg synes, at dem som så tiltalende ud typisk lå langt F.... i vold..
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
Nåååårh, det var det, du mente. Du rammer også meget godt plet. Min mors mand har katteallergi, så at flytte katten derhen er ikke en mulighed, men jeg ville nu også bare være bekymret for, at den løb væk, da de bor i hus, og jeg tænker også, at hvis den alligevel skal flyttes et fremmed sted hen, kan det lige så godt være en kattepension.
**Ja, Fredensborg er frygtelig langt væk......Et værre mas.
Vi afleverede dagen i forvejen... Og da vi kom hjem, først dagen efter... Det var en hel ekskursion :)**
Ja, og så har jeg lige et par ekstra udfordringer: jeg kører ikke bil (og så er Fredensborg et par timer væk), og min kæreste, som kører, er selvstændig erhvervsdrivende og kommer derfor ikke hjem, før arbejdet er færdigt for den dag, så jeg kan ikke engang være sikker på, at han kan komme hjem og køre med på eskursionen :-).
aug 2008
Men jeg er indtil videre så lykkelig, at der kommer en katteelsker og passer hus og dyr
Hun er en guds gave og tilbød det selv, hun syns da, at pension var alt for dyr. Så nu bor hun her 4 uger hvert forår + det løse..
Hun ELSKER dyrene, og de blir nøjagtig ligeså forkælede, som når jeg er hjemme..
Men ville da ønske, at der fandtes en god kattepension i nærheden.
Hov !
Kommer lige i tanke om, at én herinde anbefalede en temmelig ny pension i Vangede..
Tjekker lige
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
vi er væk i 8 dage. Vi skal rejse sammen med min kærestes familie, som ellers ville have kunnet tage sig af kattene. Min egen familie bor i den anden ende af landet, ingen af mine venner ar tid. Og min kærestes venner ser vist mest på katte som skadedyr, og forstå ikke helt, hvorfor vi har dem. Så de må i pension denne gang.:)
aug 2008
Det var nu Lyngby :))
Den er nu osse temmelig langt væk fra Ballerup uden bil, selvom de offentlige forbindelser nok er en del bedre end til Fredensborg..
Kattepension i Storkøbenhavn