Opkast - Har du prøvet dette? {{forumTopicSubject}}
Hej KG !
Først og fremmest vil jeg lige nævne at min historie ikke omhandler opkast af "hårbolde"
Følgende skete:
Mig og perle sad og så film, hun lå så sødt og sov på mit skød.
Lige pludselig kastede hun op, ja det væltede nærmest ud af hende, til stor forskrækkelse for både hende og mig .
Hun hoppede dernæst ned på gulvet, og kastede op igen - dernæst ind i sengen og kaste op, for så at slutte af med at kaste op ude på toilettet.
Der var stort set ingen hår i, opkastet var brunt og lugtede meget grimt !
Jeg valgte for en sikkerhedsskyld at ringe til Dyrlægevagten, og han mente at der nok var tale om en allergisk reaktion.
Han anbefalede mig så at holde øje med hende et par timer frem, og hvis hun ikke kastede op igen, så behøvede jeg ikke komme med hende.
Her til morgen er hun dog meget sløv og træt (Det skulle være ganske normalt)
Har i oplevet så voldsomt et opkast fra jeres katte ?
Hvad er jeres erfaringer, er der noget man kan gøre for at hun hurtigere får det bedre ?
M.v.h Morten
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Men de er også langt oppe i alderen, og som jeg kan se er Perle ikke halvt så gammel. Deres opkast har været hyppig, når de har fået for mange proteiner. Dvs. vådkost, tun o.lign. Men det har været pga. problemer med nyre og lever, som jo opstår med alderen.
Håber Perle får det bedre.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Men mon din kat kan have spist noget af en plante/blomst eller slikket noget op fra rengøringsmidler eller ligende? Men kan ikke lide du siger det lugter rigtig grimt. Håber og krydser finger for at det ikke er noget slemt og hun snart er ovenpå igen
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
http://kattegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=96514
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Kan du forklare hvad det lugtet af..
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Jeg har en sær gammel huskat, der elsker at sidde øverst på køkkenskabene. En aften, hvor jeg virkelig er træt og endelig kan sætte mig ned med min aftensmad, så hopper katten selvfølgelig op på skabet.
Og så kaster hun ellers så eksplosivt op, at det rammer direkte over i min tallerken 3 meter væk og så ellers ud over hele køkkenet.
Hun var dælme ikke særlig populær den dag....
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 110
Tina: Perle er kun omkring 1½ år, og har aldrig tidligere haft opkast (har faktisk aldrig set hende kaste Hårbolde op)
Marianne: Jeg må stole på at dyrlægevagten som jeg snakkede med, ved hvad han snakkede om.
Så længe katten spiser/drikker normalt, så skulle den ikke fejle noget som kræver dyrlæge besøg (det er hvad jeg fik at vide)
Janne: Jeg ved faktisk ikke om hun kan have spist/drukket noget hun ikke kunne tåle, har ingen planter, så det kan ikke være det.
Men nu bliver der holdt et skarpt øje med hende det næste stykke tid, skal til en dyrlæge her om et par uger for at få mine katte vaccineret, så vil jeg lige tage en dybere snak med hende !
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Ej undskyld, men nu sidder jeg altså og grinerxD Sikke et stunt!
mar 2012
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 110
Dog har hun kastet op 1 gang i dag, denne gang ligner det dog en ganske almindelig omgang hårbolde
Men når jeg bestiller foder imorgen, så regner jeg med at købe en pose "Anti hairball" med, for lige at gøre det lidt nemmere for hende
mar 2012
Opkast - Har du prøvet dette?