{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Brug for et råd. {{forumTopicSubject}}

Hej KG-folkens.
Jeg har (som i kan se på profilen) taget imod en dejlig hunmis på 5 år. Men jeg skal have hende på skrump, da hun vejer 8kg.. Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der kan give nogle gode råd, evt. til hvordan det skal gøres og hvad det skal gøres med.

- Jeg skriver dette indlæg for at se om der er nogen der har erfaring med dette, som kan give mig nogle råd.
IKKE fordi jeg vil undgå at tage hende til dyrlægen.
Bare så det er på det rene, og folk ikke skriver jeg skal tage hende til dyrlægen, for det skal hun under alle omstændigheder snart. :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for et råd.
  • #2   19. mar 2012 Tak for linket til tråden.
    Når jeg kører hånden langs hendes ribben, så skal der en del til før jeg kan mærke ribbenene. Men hun virker også meget robust af bygning i sig selv. Hun kommer fra en ældre dame, som måske har været lidt ''over kærlig'' med fodringen.
    Jeg er ikke den store fan af at give katte vådkost, da jeg har hørt at det skader tænderne på kattene. Derudover har mine gamle katte haft problemer med lever og nyrer, og så fik vi at vide vi ikke måtte give dem for meget kød, vådkost og mad med lidt for mange proteiner. Meeen - eftersom vores gamle katte var så glade for vådkost, så får de det alligevel. Og tvivler også på dyrlægens råd (for når katte har problemer med lever og nyrer, så kaster de en del op) men vores gamle katte er stoppet med at kaste jævnligt op, efter de begyndte at få vådkost ved siden af deres fyldte tørkost skåle. smiley


  • #4   19. mar 2012 Ja, råt kød har de godt af. Men gælder det al slags rå kød? smiley
    Så jeg skal ikke være bange for at vådkosten syrer deres tænder? For det har jeg ladet mig høre at vådkosten gør.

    Udover Mille's vægt, lader hun til at være frisk på trods af hendes størrelse. smiley


  • #5   19. mar 2012 Jeg er også lidt bange for evt. fremtidige sygedomme, der jo kan komme når katte er lidt overvægtige. Det er bestemt heller ikke fordi jeg synes hun skal tabe sig for udseendets skyld, for hun er charmerende som hun er. Men synes i jeg skal konsultere en dyrlæge, og lade ham afgøre hvad jeg skal stille op? smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   19. mar 2012 Min den ene kat har nyreproblemer og må kun få nyre tør og vådfoder.
    hun må slet ikke få andet foder, da hun skal have så lidt protein som mulig.

    Jeg køber hendes nyre tør og vådfoder på zooplus.de eller co.uk, det er billigst. smiley

    Hvis hun har sneget sig til tørfoderet som de andre får med meget kød indhold i, så vil hun ikke rigtig spise noget de næste par dage, så derfor skal jeg passe meget på. smiley



  • #8   19. mar 2012 Lotte
    Det var faktisk en rigtig god måde du lige forklarede det med vådkosten på, pointen er fanget.
    Men - hvis vi mennesker drikker cola, så sidder det jo heller ikke fast på tænderne. Men det syre jo stadig vores tænder?

    Så dvs. når jeg engang i aften skal igang med at lave koteletter, så er det ok at give Mille et stykke råt?

    Og ja, dyrlæger er gode til blot at sælge varen. Men det er ikke altid med lige gode resultater. Nu tænke jeg mere på, hvordan jeg kan vurdere hvorvidt det er nødvendigt at slanke Mille? :-))


  • #10   19. mar 2012 Det har du ret i. :-))
    Det vil jeg så gøre i aften. Så er jeg spændt på at se hvad hun siger til det!

    Jeg vil helt klart tage dit råd i brug ang. fodring.
    Tusind tak for hjælpen Lotte.


  • #12   19. mar 2012 overvægt er en sjov størrelse smiley det kommer lidt an på hvordan det er fordelt på katten.... men hvis den kan vaske sig overalt... hoppe op... lege og gøre det den plejer ville jeg ikke slanke den vanvittig meget.... vi er perser opdrættere og der er STOR forskel på vægten af vores katte.... der er nogen der vejer 3.5 kg uden at se tynde ud.... og så har vi Bassemanden på lidt over 9 kg han er en god bred kat og i det hele taget ret muskuløs så selvom han vejer meget mere ville jeg ikke slanke ham, han leger og vasker sig og er som en killing trods sine 11 år og han har aldrig fejlet det store, han har lige været en tur ved dyrlægen og de siger han er rigtig fin.... hellere have " lidt " på side benene end at være tynd hvis man skulle støde ind i sygdom smiley

    Håber i finder den rette balance smiley


  • #13   19. mar 2012 Hvis din kat er overvægtig, så giv den dåsemad og råt kød. Glem alt om light foder, som din dyrlæge sikkert vil prakke dig på, det hjælper ikke en pind.

  • #14   19. mar 2012 Lidt motion skader heller ikke.... masser af leg med en drillepind eller hvad hun nu ellers er til af legetøj smiley

  • #15   19. mar 2012 Hun vejer 8 Kg. Jeg har givet hende det tørfodder ejeren forærede mig, men hun spiser ikke så meget.
    Har her til aften forsøgt at give hende råt kød, men det vil hun ikke røre. Gav et forsøg med vådkost, heller ikke det rør hun. Forsøgte sågar med leverpostej, niks. Hun må være meget kræsen. Hun er ellers faldet godt til. Vi har købt en masse forskelligt legetøj både med og uden kattenips, med klokkelyde, med rasle lyde, men det rør hun heller ikke. Den tidligere midlertidige ejer siger der går en uge før hun rør sit legetøj.

    Jeg er bare frustreret over hvad den kat egentlig vil have at spise..
    Hun leger ikke med noget endnu, og hun løber heller ikke så meget rundt som jeg ellers fik at vide hun plejer at gøre. Hun vil bare kæle og sove.


  • #17   19. mar 2012 Lotte
    Okay, tak.
    Nej længe har vi ikke haft hende, vi fik hende i lørdags.
    Bliver bare bekymret over hendes adfærd, men det hele er jo så nyt for hende endnu.


  • #18   19. mar 2012 Jeg synes, at du skulle få dyrlægen til at vurdere hendes tilstand, dvs hvor overvægtig hun er -om hun er det.

    Og så syns jeg, at du skulle tilrettelægge din egen kostplan for hende.
    Jeg er enig med de andre i, at Light kost overhovedet ikke fungerer.
    Katten taber sig ikke, den er bare konstant sulten.

    Min gamle mis 13 år har tabt sig og er blevet sit gamle aktive jeg, efter vi forlod den af dyrlægen anbefalede slankekost.




Kommentér på:
Brug for et råd.

Annonce