1.012 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Filtret pels, uoverskueligt! Filtret pels, uoverskueligt!

Min dejlige blandingskat Ludvig er sat til med knuder (filtret pels) og vi kan simpelthen ikke få bugt med det og jeg synes det er synd.
Nu overvejer vi at få dyrlægen til at trimme hele hans pels af ned til ca. 5 cm. længde, for at starte helt forfra. Han skal alligevel kastreres, vaccineres og øremærkes, og så vil jeg ha det gjort imens han er i narkose , da han er enormt bange for stort set de fleste høje lyde.

- Er det synd at få ham trimmet helt?
- Vil han selv bide mærke i at han er blevet trimmet?
- Bliver pelsen fin igen når den engang vokser ud? Selvf. med hjælp af pleje og børstning.
- Er der nogen der har rigtig god erfaring med foder specielt til langhårskatte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Filtret pels, uoverskueligt!
  • #1   22. mar 2012 Er det synd at få ham trimmet helt? - Jeg synes det ville være mere synd, at han skal gå med knuder, som hiver i huden og til sidst bliver et værre møg. Så at få trimmet en kat til 5 cm er ikke særlig kort faktisk i forhold til hvad mange må ty til.

Bliver pelsen fin igen når den engang vokser ud? Selvf. med hjælp af pleje og børstning - Jah kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne vokse ud pænt.

Er der nogen der har rigtig god erfaring med foder specielt til langhårskatte? - et foder af god kvalitet og som katten trives på kan have en god indvirkning på pelsens kvalitet. Døjer den med hårboller, kan man forebygge med kattemalt, men et normalt voksen foder af god kvalitet ville jeg mene var bedst i sidste ende. Helst noget med masser af protein i, i form af kød, og så gerne vådfoder dagligt også.

• #4   22. mar 2012 Okay super smiley Tak for jeres svar..

• #6   22. mar 2012 har samme problem med den ene af mine, det er bare ikke hele pelsen men indersiden af lårene...
    og dyrlægen sagde at bliver knuderne ikke fjernet, så revner huden;(
    så han skal også til dyrlægen og trimmes lidt;)

Kommentér på:
Filtret pels, uoverskueligt!

Annonce