675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

et undrene spørgsmål (træning hund vs kat) et undrene spørgsmål (træning hund vs kat)

Hej alle i skønne mennesker..
Jeg sidder altid på min lange togrejse til og fra job og læser indlæg herinde, og synes der tit er nogle vildt spændende diskutioner oppe.
Men synes tit når emnet falder på træning af katten (lære tricks osv) at mange siger at det ikke er kattens natur at blive trænet, og den kun træner sin ejer eller at den er for selvstændig, så kommer jeg til at tænke på hvorfor det er mere "okay" at træne hund frem for kat..
Det her er et holdnings spørgsmål og synes bare det kunne være rart at høre folks agumenter for både det ene og det andet smiley
mvh Trine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  et undrene spørgsmål (træning hund vs kat)
  • #1   3. apr 2012 og jeg kan da selv lige starte smiley
    Jeg har jo både hund og kat, og jeg træner dem alle sammen (klikker).
    Min hund træner jeg lydighed på konkurrence plan , og da jeg begyndte med klikkeren på ham tænkte jeg det at forstærke positiv adfærd og ignorere uønsket adfærd helt sikkert kunne bruges på Simba, der har levet et liv som kastebold og ikke rigtig blevet elsket før han kom her til.
    Og ganske rigtigt jeg lærte ham at klik =godbid og skal da lige sige han fangede det og tilbød så meget adfærd for det klik.
    Men men men jeg har ikke kun brugt det til at lære ham tricks, men han har lært simple ting som, at man godt kan tage godbid fra hånden uden der sker noget, og man kan væse klør på kradsetræet, og at man ikke behøver at holde sig men gerne må bruge bakken osv helt alm katteting som han aldrig havde lært, og hele vejen igennem kun brugt positiv forstærkning og shaping. og bobcatten har os haft glæde af den han har lært at man ikke behøver rive for at få mad men at man skal have alle ben i jorden så kommer der mad smiley og self nogle tricks. så min holdning til det er bestemt, at både hunde og katte har godt af træning (mental aktivering) og man kan jo gøre det på et utal af måder, og med forskellige formål .

• #3   3. apr 2012 kan sagtens følge dig udekatte får masser stimulering i løbet af en dag smiley men vil nu også lige sige at når jeg træner mine katte er det tit uden mål for hvad jeg gerne vil have dem til, men forstærker den adfærd de selv tilbyder, så som sådan er det også ting de selv har fundet på jeg bare har klikket på..

• #4   2. dec 2012 Hej, jeg ved godt det ikke er min mening om det, men hvordan har du lært din kat at bruge kradsetræ?
    For min kat vil bare ikke bruge det... Vi har også prøvet med baldrian dråber(mener det er det det hedder).

• #5   9. dec 2012 har belønnet dem for at være på kradsebrættet. hvis de har kradset andre steder, har jeg flyttet dem sat dem ud til kradsebrættet, evt leget med legetøj op ad søjlen,og så snart kløerne er sat i søjlen har jeg klikket og givet godbid. i starten fik den lille bare godbid for at være på det .

Kommentér på:
et undrene spørgsmål (træning hund vs kat)

Annonce