1.781 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Automatisk foderanlæg Automatisk foderanlæg

Jeg har to katte og specielt den ene er rigtig slem til at tigge mad når man nærmer sig køkkenet, eller hvis hun syntes at der er gået for lang tid siden sidste fodring smiley
Hun piver og hyler og får gejlet den anden mis med op også...

Jeg over at investere i en af de dersens automatiske fodermaskiner man kan indstille til at give mad på bestemte tidspunkter og i bestemte mængder i håb om at det måske kunne hjælpe...

Er der nogen der har erfaring med dem? og ellers har nogle gode råd til hvordan jeg slipper for den hylen hvergang jeg selv går i køkkenet?

Iben

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Automatisk foderanlæg
  • #1   3. apr 2012 Lad dem have frit foder?

En tilstrækkelig foder-ivrig kat kan bryde foderautomaterne op.

• #2   3. apr 2012 jeg kan desværre ikke have foder stående frit fremme da de er to MEGET madglade katte så de vil få alt for meget mad :S
    Jeg har haft foder frit men da de blev ca 6 mdr begyndte de at spise det hele om formiddagen og brugte så hele aftenen og natten på at tigge....

• #3   3. apr 2012 De fleste katte vil være kronisk sultne på portionsafmåling iht. posens vejledning.
    Hvis de bliver tykke af frit tørfoder, så prøv at give dem vådfoder et par gange om dagen, gerne med ekstra vand most i. Det mætter mere end det feder.

• #4   3. apr 2012 Desuden er det synd for katten at den skal gå og være sulten... 6 måneder gamle der er de jo stadigvæk i voksefasen... Det eneste du opnår på den anden måde er at give katten et ernæringsproblem. Brug vådfoder som nævnt ovenover de mætter og det er godt for deres væskeindtagelse smiley

• #5   3. apr 2012 Frit foder , en kat spiser op over 15 gange om dagen små portion.
    Så hvis de kun bliver fodret få gange om dagen vil de går rundt og være sulten hele tiden .

De vil måske spise over sig ind til de finder ud af , at foder ikke bliver fjernet .
    Men ellers så vil det hurtigt ligne sig ud .

• #6   3. apr 2012 Har prøvet forskellige vådfoder men de gider ikke spise det... De er 1 år gamle nu og de er steriliserede og har lige været hos dyrlægen der sagde de var lige i overkanten mht vægt så er nød til at kontrollere mængden af mad de spiser...
    Jeg har haft foderet stående fremme til dem og det gik fint i starten men så begyndte den ene at spise det hele, den anden kan godt finde ud af at spise lidt fordelt over dagen, men det kan den anden bare ikke...
    De er indekatte og bliver slf aktiveret og får hver 40-50g tørkost om dagen af dyrlægens fodder (hills) der er beregnet til kat 1-5år... det var dyrlægens anbefaling.... Hvor meget giver i jeres??

• #7   3. apr 2012 Åh nu har jeg mange , men jeg ved hvad jeg helder op hver dag og hvis jeg deler det med antal , så får mine ca 85 g , plus vådfoder og råfoder hverdag.

De mål der står på poserne er mindste mål og det er lige det de kan overleve på. Så jeg ville aldrig foder så lidt , så kan man godt forstår de er sulten. smiley
    Og jeg kan ikke begribe at man ikke skriver det på poserne , for det er meget misvisende .
    Jeg har selv for over 10 år siden været ved at sulte min kat ihjel på dyrlæge foder . Og har lært den den leksion på den hård måde. GGG

Skiftet også pænt dyrlæge bagefter.

• #8   3. apr 2012 Så må du vænne dem til at spise vådfoder. Det har mange andre katteejere gjort før dig, fordi de/vi heller ikke vidste bedre at lære dem det fra små.

• #9   3. apr 2012 Jeg er gået væk fra dyrlægens anbefaling, da jeg synes deres foder indeholder for meget korn. Korn er tomme kalorier der feder. Jeg er fået over til Acana Grassland, der ikke indeholder korn, tilgengæld en masse kød smiley

Selvfølgelig vil din dyrlæge anbefale dig foderet han sælger... Han tjener jo penge på det smiley

Du kunne evt. overveje at købe mad-bolde, hvor du putter tørfoder ind i, og misserne skal yde lidt for at de får noget at spise. Indtil de har fundet ud af hvordan det fungerer, skal du selvfølgelig give dem mad ved siden af.

Mine får næsten kun tørfoder i en eller anden form for aktiverings-legetøj. Derudover får de vådfoder to gange dagligt. Vådfoderet blander jeg med ekstra vand.

• #10   3. apr 2012 Kan godt være jeg skulle overveje at prøve vådfoder igen så...

Jeg stoler meget på min dyrlæge der bla er ekspert i dyreadfærd... har haft katte hos mine forældre og har altid haft hende smiley hun er rigtig dygtig og stoler på det hun siger... men må indrømme at jeg ikke selv syntes de ser overvægtige ud... men kan også kun sammenligne med mine forældres som altid har vejet alt for meget smiley
    Mine vejer henholdsvis lige over 4 og 5kg... er det meget for katte på 1 år? De er meget alm nellem str katte...

• #12   3. apr 2012 Tusind tak for de gode svar smiley jeg vil prøve mig lidt frem og se om ikke det går smiley

Kommentér på:
Automatisk foderanlæg

Annonce