Automatisk foderanlæg Automatisk foderanlæg
Jeg har to katte og specielt den ene er rigtig slem til at tigge mad når man nærmer sig køkkenet, eller hvis hun syntes at der er gået for lang tid siden sidste fodring
Hun piver og hyler og får gejlet den anden mis med op også...
Jeg over at investere i en af de dersens automatiske fodermaskiner man kan indstille til at give mad på bestemte tidspunkter og i bestemte mængder i håb om at det måske kunne hjælpe...
Er der nogen der har erfaring med dem? og ellers har nogle gode råd til hvordan jeg slipper for den hylen hvergang jeg selv går i køkkenet?
Iben
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
En tilstrækkelig foder-ivrig kat kan bryde foderautomaterne op.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 15
Jeg har haft foder frit men da de blev ca 6 mdr begyndte de at spise det hele om formiddagen og brugte så hele aftenen og natten på at tigge....
sep 2008
Hvis de bliver tykke af frit tørfoder, så prøv at give dem vådfoder et par gange om dagen, gerne med ekstra vand most i. Det mætter mere end det feder.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Så hvis de kun bliver fodret få gange om dagen vil de går rundt og være sulten hele tiden .
De vil måske spise over sig ind til de finder ud af , at foder ikke bliver fjernet .
Men ellers så vil det hurtigt ligne sig ud .
apr 2011
Jeg har haft foderet stående fremme til dem og det gik fint i starten men så begyndte den ene at spise det hele, den anden kan godt finde ud af at spise lidt fordelt over dagen, men det kan den anden bare ikke...
De er indekatte og bliver slf aktiveret og får hver 40-50g tørkost om dagen af dyrlægens fodder (hills) der er beregnet til kat 1-5år... det var dyrlægens anbefaling.... Hvor meget giver i jeres??
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
De mål der står på poserne er mindste mål og det er lige det de kan overleve på. Så jeg ville aldrig foder så lidt , så kan man godt forstår de er sulten.
Og jeg kan ikke begribe at man ikke skriver det på poserne , for det er meget misvisende .
Jeg har selv for over 10 år siden været ved at sulte min kat ihjel på dyrlæge foder . Og har lært den den leksion på den hård måde. GGG
Skiftet også pænt dyrlæge bagefter.
sep 2008
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Selvfølgelig vil din dyrlæge anbefale dig foderet han sælger... Han tjener jo penge på det
Du kunne evt. overveje at købe mad-bolde, hvor du putter tørfoder ind i, og misserne skal yde lidt for at de får noget at spise. Indtil de har fundet ud af hvordan det fungerer, skal du selvfølgelig give dem mad ved siden af.
Mine får næsten kun tørfoder i en eller anden form for aktiverings-legetøj. Derudover får de vådfoder to gange dagligt. Vådfoderet blander jeg med ekstra vand.
apr 2011
Jeg stoler meget på min dyrlæge der bla er ekspert i dyreadfærd... har haft katte hos mine forældre og har altid haft hende
Mine vejer henholdsvis lige over 4 og 5kg... er det meget for katte på 1 år? De er meget alm nellem str katte...
apr 2011
Automatisk foderanlæg