1.189 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Rødt tankød - Tandkødsbetændelse eller? Rødt tankød - Tandkødsbetændelse eller?

Vores hankat på snart 10 måneder har vi over en periode holdt øje med hans tandkød da vi syntes det er lidt rødt og hævet. Det er ikke rigtig blevet bedre, men heller ikke værre. Han virker ikke irriteret eller noget over det, men det klart at vi nu har i tale om vi skal til dyrlægen inden det eventuelt begynder at gøre ondt på ham og bliver værre. Vi har holdt øje med det fordi vi har læst os til at det også kan have noget at gøre at han skifter tænder, men mit spørgsmål er så, om det også er normalt og gælder når de er 10 måneder? Han får RC tørfoder og Lux dåsemad.. Det da ikke normalt at så ung en kat får tand problemer er det? smiley

Har oploadet et billede inde på hans "profil" ting så i måske bedre kan bedømme det smiley - http://kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=43803

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rødt tankød - Tandkødsbetændelse eller?
  • #1   8. apr 2012 Den er for gammel til tandskifte.

• #2   8. apr 2012 Min ene kat købte jeg på et kattehjem, hvor han var blevet afleveret sammen med sin bror. Broren blev aflivet pga. dårlige tænder, de var 13 mdr. så jo de kan godt få dårlige tænder så tidligt:(

• #3   8. apr 2012 Få den til dyrlæge, og få noget Antirobe. Det er rigtigt godt til dårligt tandkød.

- Det kan i værste fald koste katten en aflivning, dårligt tandkød er ikke at spøge med, så få grebet knoglen på tirsdag og få en tid hos dyrlægen!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #4   8. apr 2012 Det kostede ikke mine 3 katte livet. De har også være tandkøds problemerne igennem, som kom igen og igen, så alle 3 har fået de fleste tænder ud. min Mco han har fået fjernet alle sine tænder, undtagen hjørnetænderne.

De er blevet meget gladere katte efter det og spiser gladeligt deres tørfoder, som de knaser med gummerne, som bliver så hårde at hvis de fik en flæskesvær, kunne de knase den med gummerne. Så ingen grund til aflivning, hvis alle tænderne skal ud. smiley

• Janne.*

#5   8. apr 2012 Min huskat Pusser, som kom i vores have med sin missemor for ca 13 år siden, de var begge vildkatte. Jeg tror hun var ca 6-8 md, da hun fik sin første løbetid. Pusser fik jeg gjordt tam og efter et par år fik hun store problemer med tandkødsbetændelse og måtte have alle sine tænderne ud på nær hjørnetænderne og hun har levet i ca 13 år nu uden tænder og har det så godt med det. smiley

• #6   8. apr 2012 Ja vist er Antirobe godt - mens der behandles og så er det over.

• #7   8. apr 2012 Jeg har nu slået tandkødsbetændelse ihjel med Antirobe....

• #8   8. apr 2012 Man kan være heldig at kunne få det behandlet, uden at det er nødvendigt at rykke alle tænder ud. Det skal osse være slemt før en dyrlæge vil rydde munden.

• Janne.*

#9   8. apr 2012 Calilja Maine Coon :O)

Ja det troede jeg også, havde selv fået op til 3 behandlinger af Antirobe til mine katte. Men så kom det igen og igen i løbet af ca. 1/2 til 1 år, selv om de fik børstet tænder. Så til sidst var der ikke mere at gøre, da det var synd for katten at den hele tiden skal bokse med det og have smerter i munden.:-(

• #10   9. apr 2012 Min kat Emma har også døjet meget med tandproblemer og fået diverse tandrensninger og nu har hun ikke mange tænder tilbage og bruger stort set os bare sine gummer og hun er stadig en glad kat som ikke kunne få det bedre (: .

• #11   9. apr 2012 Det ligner min Sunshines tandkød.
    Hun fik konstateret mundhuldebetændelse i onsdags..

Og skal endnu engang til dyrlæge på onsdag, for at have hendes løse tand ud, og undersøges..

Så jeg ville virkelig få hende til dyrlægen, som det første i morgen

Kommentér på:
Rødt tankød - Tandkødsbetændelse eller?

Annonce