{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Nyeste kat kan ikke med den ældste? :/ {{forumTopicSubject}}

Min mand og jeg fik for ca. 5 uger siden en ny kat, Neo. Neo boede i en meget lille lejlighed og var alenekat da vi hentede ham.. Han er omkring 7 - 8 måneder vil jeg tro..
Vi havde i forvejen 3 katte, hvoraf den ene desværre måtte aflives..
Vi har nu den ældste (lederen af flokken), Bastian.
Så er der den mellemste, som er ballademageren der kan med alle, Bobber..
Ud over de to katte, har vi en hundehvalp, Mikkel. (labrador)
Da vi hentede Neo, fik han lov at snuse rundt uden de andre var der.. og han faldt til i løbet af en uges tid..
Ham og Bobber leger rigtig godt sammen, og han er faktisk ret ligeglad med hunden..
Men..... Her kommer problemet så..
Neo vil ikke acceptere Bastian.. Bastian går tit og snakker til ham, sådan den der spindelyd, "rrruuu" agtigt.. Men kommer han tæt på Neo, langer Neo ud efter ham og hvæser og knurrer.. Også selvom Bastian kun går forbi..
Hvad mon der er galt? Vil han ikke acceptere, at det ikke er ham der er leder? Er han bange for Bastian? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyeste kat kan ikke med den ældste? :/
  • #2   11. apr 2012 Lone J: Ikke for at lyde arrogant, men jeg tror nu ikke det er en advarselslyd, han siger også tit sådan til mig.. Jeg har altid bare tænkt at han nok bare snakker lidt?

    Men bastian vil gerne lege med Neo, og ignorer ham som regel bare hvis Neo blir sur.. Han angriber ikke, når Neo hvæser af ham..
    Det er faktisk omvendt, Neo kan finde på at lange ud efter Bastian?

    Men det kan godt være, at de bare skal have lidt mere tid?


  • #7   11. apr 2012 Heidi, ( undskyld jeg lige låner din tråd:) vi har også fået en killing som vires andre katte er lidt trætte af konstant vækker dem når de sover, hvor langtid går der før han ikke er så "killinget" mere? Altså hvor gamle er de når de kan slappe lidt mere af?

  • #8   12. apr 2012 Lotte: Ja, det er også den lyd jeg mener :o)
    Alle kattene er kastrerede, så intet problem der smiley

    Jeg må bare være tålmodig smiley


  • #11   12. apr 2012 Tusind tak:) hvis vores de voksne da i det mindste gad sidde ham den lille på plads:) men de hvæser bare lidt og går:)

  • #12   26. apr 2012 Du skal tænke på at han kommer fra et hjem hvor han heletiden har kunne være sig selv og det var ham der bestemte..

    Pludselig skal han dele med alle de andre børn i klassen og så er det at det bliver svært, derfor gør han som han gør, han har endnu ikke fattet inde i hovedet at det ikke længere er ham der er kongen, smiley

    Sådan er det også med hunde ved jeg..

    Mennesker kan det samme jo..
    Hvis der kommer en ny dreng i klassen og han var vant til at være den i klassen der bestemte på sin gamle skole og han så skal til at føre sig frem i den nye klasse går det jo også galt..

    Så giv dem noget tid smiley


Kommentér på:
Nyeste kat kan ikke med den ældste? :/

Annonce