{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Din kats hverdag? - indekatte {{forumTopicSubject}}

Hvad laver jeres katte i løbet af dagen? Mest henvendt til indekatte smiley

Har selv to katte, som selvfølgelig bruger rigtig meget tid på at sove, spise og lege lidt med hinanden. Derudover leger jeg selvfølgelig også med dem. Men den ene er simpelthen ikke til at køre træt, og han kan blive ved med at gå og miave fordi jeg skal lege med ham. Hvad gør I for at aktivere jeres katte, så de bliver dejligt trætte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din kats hverdag? - indekatte
  • #1   14. apr 2012 smil... vi har persere og exotics de behøver ikke så meget aktiveren smiley men de er helt vildt glade for bordtennis bolde og legetøj med katurt i smiley

• #2   14. apr 2012 Hvordan er din lejlighed indrettet? Har kattene mulighed for at blive aktiveret uden du er med? Jeg tænker på klatretræer, ting der dingler som de kan "jage", mulighed for at leget "jorden er giftg" osv.

• #3   14. apr 2012 Min kat er ikke synderligt begejstrede for højder når han er indendørs, men foretrækker en lækker lille hule. Udover det så er han utrolig dygtig til at aktiverer sig selv. Hans ynglingslegetøj er en a mine hårelastikker. Her behøver jeg ikke engang kaste den til ham, han kan udemærket godt selv finde ud af hvordan man tæsker sådan en hehe... Tror også det er hans kæreste eje for han kan sløbe rundt på den i hele lejlighede hehe...

• #4   14. apr 2012 Vi har tre store galoptræer, som de spæner op og ned af og jagter hinanden. De har helt vildt meget legetøj. Desværre er hans ynlingslegetøj bolde, og dem kan han ikke være alene med uden han spiser dem. Ellers køber vi også kaninpoter en gang imellem. Friske poter er et hit her. Men ligemeget hvad vi gør bliver han bare aldrig træt, og desværre er vores anden kat knap så aktiv som ham.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #5   14. apr 2012 Mine missere er meget glade for godbidder, og jeg har en lille bold hvori jeg kan ligge nogle stykker ind i, dem skal de så finde ud af hvordan man får dem ud, den er divaen glad for.

Jeg kan os finde på at tage nogle godbidder og gemme rundt omkring, de er også hurtigt spist.

Derudover har jeg klatretræ og en lille kattetunnel med en bold hængende indeni. Den er der meget sjov i smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #6   14. apr 2012 Og ja elastikker og andre ting af mine er også meget meget sjovere end alt det legetøj jeg køber i dyre domme smiley

• #7   14. apr 2012 Det er sjovt der er så mange katte der er glade for de elastikker smiley Det vil jeg da prøve smiley

Jeg tager nogle gange kattenes tørfoder og kaster det til dem, så de skal fange det. Det synes de er rigtig sjovt. Men ham den ene fanger foderet, tygger på det, og så spytter han det ud igen. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det. På den ene side er det jo god aktivering. På den anden side er det rigtig træls at der ligger mad i hele stuen smiley

• #8   14. apr 2012 Hvor gammel er din kat?
    Vores Birmahan på godt 9 måneder er også en legesyg bavian, som aldrig bliver træt af at lege. Hans yndlingsleg består i at vi skal løbe efter ham, eller at vi løber væk fra ham og han følger efter. Og det gøres jo ikke så let fra sofaen. Så lige nu leger vi en del, til vi ikke orker mere, og så må han altså aktivere sig selv også - der er masser af legetøj, hylder og kradsetræt, et aktivitetsboar med godbider, vores anden kat og meget mere. Han er bare rasende intelligent af en kat at være, så han skal også udfordres mentalt for at blive dejligt træt. Han lærer bare alle nye ting så hurtigt, så der er ikke længere meget udfordring i det aktivitetslegetøj vi har. selv det, som vores anden kat slet ikke fatter.
    Jeg håber og tror, at hans behov bliver lidt mindre med alderen. Men gør det ikke, så tager vi det med.

• #9   14. apr 2012 Han bliver 2 til juli, men bliver bare mere og mere legesyg. Vi har også alverdens aktivitetslegetøj og et aktivitetsboard som du nævner. Jeg håber også at hans behov bliver mindre jo ældre han bliver. Lige nu er det i hvert fald en kamp at køre ham træt. Og har jo lidt ondt af ham når han står der og kigger på mig og miaver :(.

• #10   15. apr 2012 Der er ligger en mindre formue i klatremiljøer og legetøj, men dagen går alligevel med at lege med tykke elastikker, sove (a la Garfield), spise, studere naboens kat og diverse fugle på den anden side af ruden og så nusseri. Det er en fest at få lov til at hjælpe med rengøring - undtagen støvesugningen:).
    Nyvasket gulv = skøjtebane.

• #11   15. apr 2012 Herhjemme leger kattene mest med hinanden,
    Enten løber de efter hinanden, eller så ligger de og bryder. smiley
    Min leglighed er indrettet efter kattene, så udover at de har forskellige huler og kradse muligheder rundt i legligheden har de også deres helt egen hems, hvor de kan hygge som de lyster, vi har 6 synlige bjælker som de elsker at spadsere på.
    Så de er godt brugte om aften når vi putter inde i soveværelset. smiley

• #12   15. apr 2012 Mine 2 katte spiser, sover og går på kattebakke og det er sådan set det

• #14   15. apr 2012 Mine katte´s hverdag består i at drille og genere mig så meget som mulig. smiley
    Når de vågner skal de lige spise lidt og bagefter går gnubbeturen i gang. De har på en sjov måde delt lejligheden op i mellem sig og området skal inspiceres
    Så skal der soves og helst på skødet eller ved computeren
    Sådan går dagen de sover om natten for det meste

• #17   15. apr 2012 Susan Hvor har du ret, den ene af mine bruger vores mad som byttedyr, dvs at hvis jeg sidder med en pølsemad kommer der pludselig en pote og snupper pølsen leger lidt med den for så at spise den.

Jeg hænger et tov op i en døråbning, det kan de godt lide, så kommer de løbende kaster sig mod tovet, kravler op og hopper ned, sådan gør de et par gange.

Jeg gemmer også deres ynglings godbidder rundt omkring, de elsker at gå på jagt.
    Desuden bruger jeg tid på at tage mig af dem hver især

• #18   15. apr 2012 vores indekat er heller ikke til at kører træt.. hans yndlingslegetøj er umiddelbart bolde... eller tomme cigaretpakker hvor plastikken larmer når han slår til dem..
    Papkasser er også et hit og vi har lukket den ene med tape og skåret et hul i den som en hule...
    Tomme wcpapirruller eller papirsposer fra ex. Mcdonalds er også godt, og vi bruger og tit en flaske med huller i til at skulle få godbidderne(tørkost) ud..
    Lunte leger generelt med alt han kan komme i nærheden af uden at blive træt... så jeg håber måske lidt på at han falder ned når han bliver kasteret her om en måneds tid.. og hvis ikke.. tja.. så må vi jo underholde ham noget mere.. smiley

• #19   16. apr 2012 Min hankat Tenzii ELSKER at hente en mus, smide den foran mig og så skal jeg kaste den .. Så henter han den og kommer tilbage..
    ooooom og om igen! smiley

Kommentér på:
Din kats hverdag? - indekatte

Annonce