647 visninger
|
Oprettet:
Din kats hverdag? - indekatte {{forumTopicSubject}}
Hvad laver jeres katte i løbet af dagen? Mest henvendt til indekatte
Har selv to katte, som selvfølgelig bruger rigtig meget tid på at sove, spise og lege lidt med hinanden. Derudover leger jeg selvfølgelig også med dem. Men den ene er simpelthen ikke til at køre træt, og han kan blive ved med at gå og miave fordi jeg skal lege med ham. Hvad gør I for at aktivere jeres katte, så de bliver dejligt trætte?
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 113
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Jeg kan os finde på at tage nogle godbidder og gemme rundt omkring, de er også hurtigt spist.
Derudover har jeg klatretræ og en lille kattetunnel med en bold hængende indeni. Den er der meget sjov i
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
dec 2009
Jeg tager nogle gange kattenes tørfoder og kaster det til dem, så de skal fange det. Det synes de er rigtig sjovt. Men ham den ene fanger foderet, tygger på det, og så spytter han det ud igen. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det. På den ene side er det jo god aktivering. På den anden side er det rigtig træls at der ligger mad i hele stuen
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Vores Birmahan på godt 9 måneder er også en legesyg bavian, som aldrig bliver træt af at lege. Hans yndlingsleg består i at vi skal løbe efter ham, eller at vi løber væk fra ham og han følger efter. Og det gøres jo ikke så let fra sofaen. Så lige nu leger vi en del, til vi ikke orker mere, og så må han altså aktivere sig selv også - der er masser af legetøj, hylder og kradsetræt, et aktivitetsboar med godbider, vores anden kat og meget mere. Han er bare rasende intelligent af en kat at være, så han skal også udfordres mentalt for at blive dejligt træt. Han lærer bare alle nye ting så hurtigt, så der er ikke længere meget udfordring i det aktivitetslegetøj vi har. selv det, som vores anden kat slet ikke fatter.
Jeg håber og tror, at hans behov bliver lidt mindre med alderen. Men gør det ikke, så tager vi det med.
dec 2009
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Nyvasket gulv = skøjtebane.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Enten løber de efter hinanden, eller så ligger de og bryder.
Min leglighed er indrettet efter kattene, så udover at de har forskellige huler og kradse muligheder rundt i legligheden har de også deres helt egen hems, hvor de kan hygge som de lyster, vi har 6 synlige bjælker som de elsker at spadsere på.
Så de er godt brugte om aften når vi putter inde i soveværelset.
mar 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Når de vågner skal de lige spise lidt og bagefter går gnubbeturen i gang. De har på en sjov måde delt lejligheden op i mellem sig og området skal inspiceres
Så skal der soves og helst på skødet eller ved computeren
Sådan går dagen de sover om natten for det meste
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Jeg hænger et tov op i en døråbning, det kan de godt lide, så kommer de løbende kaster sig mod tovet, kravler op og hopper ned, sådan gør de et par gange.
Jeg gemmer også deres ynglings godbidder rundt omkring, de elsker at gå på jagt.
Desuden bruger jeg tid på at tage mig af dem hver især
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Papkasser er også et hit og vi har lukket den ene med tape og skåret et hul i den som en hule...
Tomme wcpapirruller eller papirsposer fra ex. Mcdonalds er også godt, og vi bruger og tit en flaske med huller i til at skulle få godbidderne(tørkost) ud..
Lunte leger generelt med alt han kan komme i nærheden af uden at blive træt... så jeg håber måske lidt på at han falder ned når han bliver kasteret her om en måneds tid.. og hvis ikke.. tja.. så må vi jo underholde ham noget mere..
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
ooooom og om igen!
Din kats hverdag? - indekatte