1.981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rikke K
Rikke K
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76

Fremmed kat stjæler staldkattens territorium Fremmed kat stjæler staldkattens territorium

Vi har en hankat, som er kommet til os sidste sommer og den er vi ved at gøre lidt tam. Den er ikke kastreret, da vi ikke kan tage den op endnu. Vi er rigtig glade for ham og han må meget gerne blive boende i vores stald og fungere som musefanger.

Nu er sagen dén, at han i sidste uge kom hjem og havde fået bank og måtte på penicillin da han var helt forrevet. Så opdagede vi, at en fremmed kat opholdt sig en del i vores stald lige pludselig. En stor en, som ser ud til at være i god ”foderstand”, men som dog er ekstremt sky. Den holder til oppe på vores halmloft, som tidligere har været vores kats yndlingssted. Vores kat er bange for den, men de slås dog ikke længere. De kan godt være i stald sammen, men vi tør næsten ikke lukke døren om aftenen hvis der bliver ballade derinde. Men på den anden side vil vi gerne lukke som vi plejer, da vi har heste i stalden.

Først var vi bange for, at det er en hunkat der er kommet da vores jo ikke er kastreret. Det ville ikke være sjovt med sådan nogle små killinger efter en sky mor… Men er det ikke mere sandsynligt, at det er en hankat når de har været i slåskamp på den måde og de nu godt kan være i samme stald? Eller har de som hankatte mon indgået en form for kompromis, så de godt kan dele territorium men hvor de er blevet enige om at det er den nye kat der bestemmer??

Og så det store spørgsmål – hvad gør jeg? Vi vil gerne at vores gamle kat bliver hos os og den nye forsvinder…….. har fået forslag om at sætte en mårfælde op og fange den og køre den væk – men det kan man vel ikke – hvad nu hvis det er en af naboernes kat?

Vil I i øvrigt råde mig til med ”vold og magt” at prøve at fange vores gamle kat og få den kastreret? Jeg er lidt bange for om det kan ødelægge tilliden mellem os da han stadig ikke er så tam at vi kan tage ham op.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed kat stjæler staldkattens territorium
  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#2   16. apr 2012 Nej det synes jeg jo heller ikke man gør... det er sådan set også derfor jeg skriver herinde, da jeg håbede på bedre råd!

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#4   16. apr 2012 Jeg tænker bare at den jo må have et andet hjem, siden den er godt i stand, ja nærmest tyk! Er det utopi at tro at man kan jage den væk "for good"? Og at den dermed finder hjem igen?

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#5   16. apr 2012 Og et spørgsmål mere.

Hvis det lykkes at fange vores gamle kat og få den kastreret - vil han så stoppe med at beskytte territorium så der dermed kommer flere fertile hankatte til!??

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#7   16. apr 2012 Jeg kan ikke komme tæt nok på den til at tage et billede. Men jeg vil da hænge sedler op. Bare jeg når at få gjort noget ved den før den anden flytter væk.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#9   17. apr 2012 Nu har den fremmede kat ikke været her hele dagen i går og heller ikke i nat. Kan man være så heldig, at den er flyttet af sig selv igen? Kryds lige fingre. Havde ellers allieret mig med en "kattefælde" fra dyrlægen. Det er jo typisk, at katten for første gang i en uge IKKE er her så... - de er ikke helt dumme de katte smiley

Kommentér på:
Fremmed kat stjæler staldkattens territorium

Annonce