923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

marlene j
marlene j
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Ensom killing 5 uger - hvad gør vi bedst ? Ensom killing 5 uger - hvad gør vi bedst ?

Hej
Håber at i kan give mig nogle gode råd.
I søndags blev vores missemor kørt ihjel på landevejen - hun fik d. 29. marts 1 killing som nu er 5 uger gammel.
Han spiser og drikker og tager på i vægt (vi har selvfølgelig købt killingefoder og mælk til ham). Han går også på kattebakken, eller bruger den i hvert fald når vi sætter ham der.
Vi har 2 ældre steriliserede hunkatte på 6 år, de vil slet ikke herind fordi han så gerne vil i kontakt med dem og selvfølgelig søger han efter mælk hvis de er indenfor rækkevidde.
Skal vi forsøge at finde en "reservemor" med jævnaldrende legekammerater eller skal vi lade ham vokse op herhjemme i huset med vores 3 døtre som leger og hygger om ham ?
Vil han kunne udvikle sig som en "normal" kat når han pludselig er (næsten) alene-mis ?
Håber nogle herinde har lidt erfaring.
Venlig hilsen Marlene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ensom killing 5 uger - hvad gør vi bedst ?
  • marlene j
    marlene j Tilmeldt:
    feb 2007

#1   2. maj 2012 Vi ønsker at han skal være vores kat - så skulle vi finde en reservefamilie til ham - så vi ville vi ønske ham tilbage når han var 12 uger og dermed klar til at blive adskilt.

• #3   2. maj 2012 Jeg ville finde en missemor til ham. Måske kan hittekilling.dk hjælpe jer til han er 12 uger. En killing der er så lille har stadig meget af lære som i ikke kan lære ham og som Lotte skriver risikerer i en masse adfærdsproblemer med ham når han blever større...

• marlene j
    marlene j Tilmeldt:
    feb 2007

#4   2. maj 2012 Hej Lene
    Tak for tilbudet - Odense er meget langt væk - og jeg kan se at din kat i forvejen har 7 killinger, så mon ikke at hun har rigtig meget at se til ?
    Vores piger er 7-12-15 år og jeg tror at de vil blive ulykkeligt hvis der ikke er mulighed for at køre hen og hilse på killingen i "pleje-familien" og det er lidt langt hvis vi skal køre til Fyn.
    Kærlig hilsen

• #5   2. maj 2012 En plejefamilie nu de næste 7 uger, hvor der kan sendes video og billeder jævnligt (hvis ikke der er mulighed for besøg) er da trods alt bedre end ingen plejefamilie...

Og hvis Lene mener at hendes kat kan varetage én mere er det jo fint - hun kender trods alt sin kat bedst smiley

Men ellers så prøv at lave en ny tråd med overskriften "PLEJEMOR SØGES XXXX" (X'erne for dit postnummer)

• marlene j
    marlene j Tilmeldt:
    feb 2007

#6   2. maj 2012 Hej Lene (og også Lotte)
    Jeg kan jo se at du Lene allerede har "adopteret" en ensom og forladt killing som er helt nyfødt og reddet den ved at adoptere den til din missemor idag - det er flot gjort, men jeg selv ville også tænke på missemor og ikke udsætte hende og hendes 7+1 andre killinger for alt for mange forstyrrelser i deres katteliv.
    Jeg kan forstå på dine tidligere indlæg og din profil at du er 12 år gammel og ikke har erfaring med kattefødsler og killinger i forvejen, og "mis"-forstå mig ikke, men jeg er også nødt til at vurdere om jeg syntes det ville være et bedre tilbud for min killing end at vokse op her hos os, med de risici der vil være forbundet med begge dele.
    Venlig hilsen Marlene
    Men tak for tilbudet.

• #7   2. maj 2012 Kan kun anbefale Lene - hele familien bakker op om projektet.
    Lenes mor tog imod lille Fighter, og gav den flaske osv. indtil Lene kom hjem.

For at være sikker på, at det lille pus klarede det, tog hun den med på arbejde - så Lene er skam rigtig god til det med killinger.
    Hendes mor kunne ikke få missemor til at tage Fighter - men da Lene kom hjem, gik det helt uden problemer smiley

• #8   2. maj 2012 Ja... og en missemor er nu bedre i længden. Det er jo også hende der lærer misser hvordan den skal klare sig i verden.

Jeg kørte da helt fra Århus af - det havde hverken mig eller manden problemer med!
    Vi mente begge at lille Fighter fortjente en chance, og chancen for at hun ville klare den, var nu bedst, hvis den kom til en missemor smiley

Kommentér på:
Ensom killing 5 uger - hvad gør vi bedst ?

Annonce