{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Begik selvmord fordi katten døde {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1755871.ece
Sikke en historie smiley Nok ville jeg miste en stor del af mit liv hvis jeg mistede Asti , men lige pt, tror jeg at det ville være noget af en drastisk beslutning for mig at tage mit eget liv . Men jeg ville helt sikkert tude og be' til min elskede mis har det godt ( Vil heldigvis prise mig lykkelig over at dette ikke er tilfældet, Asti lever i bedste velgående og i den bedste alder af 3 år smiley )

Hva siger du ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begik selvmord fordi katten døde
  • #3   8. maj 2012 Synes også det er synd for ham, især at der nu ikke var nogen som hjalp ham, når han rent faktisk betroede sig til en anden.

• #4   8. maj 2012 Ja det er ualmindeligt synd , og jeg tror helt sikker som du skriver at man skal selv skal prøve at være helt derude før man ved hvad manden følte , ingen tvivl om at det aldrig er rart at miste , men man mister folk , livet varer ikke evigt , selvom man nogen gange bliver revet for tidligt fra verdenen , så er det nu engang livets gang . Det gør satans ondt og miste , det ved jeg . Har efterhånden mistet en del lige fra en go' kammerat til bedsteforældre som stod mig meget nær . Men Jeg tror bare aldrig at jeg ville kunne tage mit eget liv af den grund , hvis skæbnen vil det og det passer , ved jeg jo at jeg nok skal se dem igen engang .

• #5   8. maj 2012 Lotte

Undskyld mig, men kendte du mandens situation, og ved du overhovedet noget om hans baggrund og hans hverdag? Hvad nu hvis den kat var det eneste han havde? Tror vidst nok ikke man skal konstatere nogen ''syge i roen'' uden at kende videre til sagen. Jeg synes det er en direkte grim konstatering du påpeger den stakkels mand. Tror det drejer sig om mere end hvad vi læser i B.T..

• #7   8. maj 2012 Lotte.
    Okay, så går jeg ud fra at du har stået i en situation hvor at du ikke havde andre mennesker i dit liv? Siden du kan udtale dig om hvad der er sundt og rask, og hvad der ikke er?

• #9   8. maj 2012 Igen - hvad hvis han ikke havde nogen at dele sin sorg med?
    Jeg kan 100% sætte mig ind i at den mand har gjort det han har gjort af en årsag. Det kan have været helt tilbage fra den orale fase at mandens liv er blevet påvirket. Sæt nu at den stakkels mand aldrig fik en tilfredsstillende symbiose. Det sætter altså sit præg på resten af livet. Og den kat har sikkert været det eneste han havde tillid til, og det eneste han havde. Der er en grund til at sådan nogle ting sker. Og jeg tror at de fleste som virkelig elsker deres katte oprigtigt højt, ikke er de typer som sætter sig ind på KG og dømmer andre på hvordan de tror de elsker deres katte, og heller ikke dem som straks skriver : for en halv time siden måtte jeg sige farvel til missen.
    Den dag jeg mister begge mine katte som nu er 18 år, der ved jeg ikke hvordan jeg vil håndtere det. Jeg ved bare at hvis man VIRKELIG er påvirket af den givende situation, så kan det nogle gange få folk til at give op. Men alt i alt, heldigvis er vi alle forskelle, gud tak være lovet for det!

• #10   9. maj 2012 jeg vil sige at alle mine dyr betyder alt for mig ligesom min familie, men at tage mit liv pga at miste en er en smule egoistisk. jeg har mistet en der har været der igennem hele mit liv, som var min elskede søster, jeg kender til sorg og når man har prøvet at miste noget tæt på, sker der noget i en, men man skal også tænke på hvad man byder andre hvis man tager sit liv.
    man kan ikke sige hvad han havde af familie eller ikke havde, syntes det er tragisk for dem der er tilbage..

• #11   9. maj 2012 Ikke for at dømme nogen eller kritisere handlinger. Feks var der da en dansk mand for nogle år siden som hentede sin døde far i kapellet og tog ham med på en motorcykel tur han havde da ikke psykiske problemer JEG SYNES IKKE om at man dømmer før man kender baggrunden for handlingerne. Jeg vil heller sige stakkels mand, han må ha det skidt siden han har gjort som han har gjorte!

• #12   9. maj 2012 Når et menneske vælger selvmord som udvej, er der som regel en række årsager til at det kommer til dette valg. Ikke at kunne bære sorgen og smerten ved at have mistet sin elskede kat, kan jeg sagtens forstå, bliver den berømte dråbe.

• Charlotte J
    Charlotte J Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 13
    #14   9. maj 2012 Til Karen: den film har jeg også set...

• #16   9. maj 2012 Jeg har arbejdet meget med denne film i pædagogik og psykologi på seminariet, blot var det en smuk tanke af sønnen (tror jeg). jeg TROR at man ofte hvis man er lidt ensom har samme følelser for sine dyr som for familie og nærmeste. Vi skal lige huske på at nogen ofte tager deres kære hjem i en kiste efter de er døde. er det "normalt" og jeg vil ikke prøve at deffinere normalt da der ingen svar findes. Men det er jo ikke "unormalt" at mennesker begår selvmord hvis deres partner forlader dem eller dør. Så jeg "gætter" på at det blot er et meget ulykkeligt menneske, som har lidt meget efter dyret er dødt. Jeg SYNES at det er samfundet der har svigtet denne mand!

• #17   9. maj 2012 Lotte : Jeg synes ikke man skal omtale ham som "syg i roen". Folk med psykoser og psykiatriske lidelser er de "syge i roen"? jeg TROR at der var noget psykisk galt med ham. men "syg i roen" Jeg bryder mig generelt ikke om at man har et menneskesyn som sætter folk i de kasser som "syge i roen" eller ikke syge. Det var et menneske som skulle have haft hjælp i tide. jeg SYNES kun man kan klantre samfundet eller omgivelserne for ikke at give ham hjælp i tide.

• #19   9. maj 2012 Ham der kørte tur med sin døde far gjorde det fordi han havde lovet faren den tur.

Det er faktisk ret mange år siden det skete og han er selv død også for en hel del år siden efterhånden.

• #20   9. maj 2012 Lotte
    Nej. Du kan IKKE dømme om en mand/kvinde er ''syg'' ud fra den orale fase.
    Den orale fase sætter sit præg på du og jeg, og alle andre mennesker. Men dog gør det dig ikke syg - det må du ikke tro. Nej derimod får man et anderledes syn på denne verden, hvis symbiosen ikke har været tilfredsstillende. Så er verden ikke et trygt sted at være - hvilket jeg tror måske kunne være tilfældet.
    Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til psykoanalysen, men det har intet at sige om man er ''syg i roen'' som du jo så formulere dig om den mand.

Og jeg kunne da godt tænke mig at se, hvis jeg nu tog til lægen for at få piller, fordi jeg har empati med manden, og hvis du så tog til en psykolog og fik forklaret hvordan vi mennesker er skruet sammen, hvem af os to der får mest ud af det.

Kommentér på:
Begik selvmord fordi katten døde

Annonce