{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Sterilisering gone bad..alt går bare galt. {{forumTopicSubject}}

Vi har en hunkat som fik livmoderbetandelse i første uge sidst marts, og blev opereret. Alt gik umiddelbart fint.

Efter 6 uger kom der pludselig en stor væskeansamling, stor, som i en halv kvindehånd i omkreds og måske 1½-2 cm tyk.
Dyrlægerne blev besøgt, i første omgang ville de kun give clavubactin, og så skulle vi afvente.

Dagen efter sprang der en betændelsesbobbel, eller lignende, jeg blev ihvertfald virkelig våd og snasket på hånden, og der var et hul på str med et knappenålshoved i et af hendes op sår der ellers var lukket. (Hun havde 3 små sår der var syet og ellers var helet op fra operationen.)
Til dyrlæge igen, men alt ser fint ud, og nu kom betændelsen jo ud, såret var pænt, katten ikke generet, og hævelsen næsten væk. Vi skulle fortsætte på clavubaktin. Hmm..

9 dage efter væsker såret stadig med betændelse, og d 9 dag er såret større, fra et knappenålshoved til en 1 krone på 1 nat, så katten bliver åbnet akut.

Der er betændelse lige under huden, og det bliver fjernet. Såret er 10 cm langt, der kommer 2 dræn i og vi er stadig på clavubactin.

Nu er det 8 dage og nogle timer siden hun blev åbnet sidste gang. Såret heler fint, der kom lidt snask fra drænene et døgns tid, hun har haft krave på, men når vi har haft den af, så er hun ikke en hysterisk vasker eller piller (det har vi haft en af damerne der var).
Men nu da hun fik sin natpille, opdager jeg at der ca 6 sm fra op såret, ned imod hendes lår, er et hul på str med en 5 krone der væsker betændt.

Vi konsulterer vagtdyrlægen telefonisk, men han siger det godt kan vente til i morgen kl 8 når dyrlægerne åbner, og ja det er måske heller ikke akut, såret er dybt, væsker en lille smule, men det bløder ikke.

Men for søren da, nu har vi indenfor de sidste 3 år neutraliseret alle vores katte, og alt er gået til ug, men nu går alt bare galt på denne her for alle de 8 andre katte med!

Er der andre der har været ude for noget lignende????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering gone bad..alt går bare galt.
  • #1   8. maj 2012 Det går mig virkelig på at hun nu har fået et nyt sår, der slet ikke er i forbindelse med hendes andet sår. Nøj det gør mig ondt for den lille mis smiley

  • #2   8. maj 2012 Nej det har ja da heldigvis ikke oplevet. Føj en oplevelde.

    Måske det var en ide at skifte til noget andet antibiotika - det tyder jo på det hun får ikke får has på infektionen


  • #3   8. maj 2012 Ja nu kontakter vi dyrlægerne igen igen i morgen så snart de åbner. Så må jeg snakke om noget andet medicin, for ja det her virker jo åbenbart ikke.

    Heldigvis er hun frisk glad og fræk, så hun er ikke påvirket af alt det rod.


  • #4   8. maj 2012 Sikke noget møg undskyld mit sprog, håber i snart får has på det stakkels pus.
    Og vil jeg som Lis også anbefale at får noget andet antibiotika.


  • #5   9. maj 2012 Vi har tid her til middag. Mørket og træthed spillede mig nok et lille pus igår; såret er snarre som en 2 krone og ikke en 5 krone. Men det er jo stadig helt galt.

  • #6   14. maj 2012 Opdatering: Hun blev indlagt på dyrehospitalet fra torsdag til lørdag. De rensede mm dagligt. Såret er stadig åbent, og vi vasker det 2 gange dagligt. Dyrlægerne mistænkte hende først for at have pillet eller bidt hul, men de måtte give os ret i at hun er eksemplarisk og hun piller IKKE. Det er en byld der åbenbart er gået hul på, og hullet er mellem 1½ - 2 cm dybt, men det er fint, rent ogbetændelsen er heldigvis kommet ud.
    Hun blev tildels indlagt fordi vi og dyrlægen opdagede at hun var ved at få en knude/bule under huden ikke så langt fra det der var gået hul på. Men den hævelse har 7-9-13 fortaget sig, og det lader heldigvis ikke til at det var endnu en byld!

    Katten er glad og tilfreds, og operationssåret heler bare så fint efter bogen, og stingene blev fjernet i fredags.

    Vi skal til tjek hos dyrlægen igen om 2 dage.


  • #7   14. maj 2012 Smukt...det var så onsdag hun blev indlagt og ikke torsdag.

Kommentér på:
Sterilisering gone bad..alt går bare galt.

Annonce