810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hvidløg i maden? hvidløg i maden?

min lille ny hunkilling har desværre lopper og har givet en pipetten. Har prøvet det før med min han kat som også fik hvidløg i maden til at holde dem væk (gammelt husråd fra moder!).
efterfølgende er jeg kommet til at tænke på om de kan tåle det?
hvis de kan er det så forsvarligt at give en killing på 6 måneder? (det alderen vi fik oplyst men hun er meget lille så kan være 3-4 måneder, ved intet konkret endnu da jeg ikke har talt med dyrelæge, ENDNU).

PFT!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvidløg i maden?
  • #1   9. maj 2012 Løg, osse hvidløg indeholder disulfider der ophobes i kroppen og kan give Heins anæmi, som er dødeligt.

• #2   9. maj 2012 tak for det!
    kender du til noget der ellers kan holde dem væk?
    vi støver suger, vasker betræk og andre stoffer og sprøjter i sprækker og andre steder de kunne sidde men kan huske med ham vi ikke kom af med dem før han fik hvidløg. MEN det kan jeg jo så af gode grunde ikke bruge længere!

• #4   9. maj 2012 har set dyre"midler" med hvidløg (har et link) så troede det var ufarligt, og jeg troede ikke det var et direkte loppe middel der slog dem ihjel, men bare holdte dem væk fordi de ikke kan li hvidløget. MEN nu ved jeg jo bedre og min kæreste fik da også straks besked på IKKE at tilsætte hvidløg nogensinde igen.

Brugte det der hed Frontline ComboVet som jeg købte efter anbefaling af mine dyrelæge. Hvis lopperne ikke er forsvundet efter jeg har fået gjort rent, må jeg snakkede med hende igen og spørge efter det andet mærke.

• #5   9. maj 2012 De fleste lopper er resistente mod Frontline ComboVet .
    Jeg vil som Lotte anbefale Advantage og capstar.

• #6   10. maj 2012 håber det virker denne gang! ellers må jeg prøve at få fat i de produkter.

• #8   10. maj 2012 Ingen af mine katte reagere dårligt på loppe midlerne pt. men vil da holde øjne med det. Har ikke hørt om kattenes stofskifte kunne bliver påvirket af det, kun at hvis de blev behandlet for meget kunne lopperne blive immune overfor det eller noget i den stil. Brugte ikke hvidløget som loppemiddel til at dræbe lopperne men til at holde dem væk når de havde været det, og brugte også pulver. Har valgt ikke at bruge det længere for, og håber bare loppe middelet de har fået nu vil virke.

Kommentér på:
hvidløg i maden?

Annonce