2.235 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

kattens pupil farve..? kattens pupil farve..?

Min nye kat har meget specielle pupiller..
Hun er en siameser blanding og har blå øjne..MEN hendes pupiller er sort/røde.. det ser ret specielt ud, det er ligesom det røde refleksskær der kommer, der bare er der næsten hele tiden...hvordan kan det være?

Hun er snart 1 år, tjekket ved dyrlæge, vaccineret, øremærket og steriliseret... og der er ikke blevet bidt mærke i det med øjnene..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattens pupil farve..?
  • #1   10. maj 2012 Jeg synes ofte jeg har set at pupiller på blåøjede katte har et rødligt skær.. Men kender ikke lige forklaringen på hvorfor smiley

• #2   10. maj 2012 Ja det har vores birma mis også. Misser har det også på det øje der er blåt.

• #3   10. maj 2012 okay, tak for jeres svar.. vi undrede os bare over det, og har søgt på nettet, men kan ikke finde noget om det, og hun virker helt normal med synet, og eftersom dyrlægen heller ikke har sagt noget om det hos tidligere ejer, så er det nok ikke alvorligt..(har god kontakt og kender hende der havde den)

Så er hun ikke helt mærkelig mht det alligevel, kan jeg høre hehe

• #4   10. maj 2012 De maskede katte er jo maskede pga et specielt albinogen. Især hos maskede katte med chokolademaske vil pupillen reflektere lyset i rødlige nuancer. Det er helt normalt.

• #5   10. maj 2012 dejligt at det er normalt, har ik haft kat med blå øjne før så sys det virkede lidt underligt, men det er helt normalt så smiley

• #6   10. maj 2012 tror det har noget at gøre med at den blå farve er så lys en farve at du kan se blodbanerne igennem farven smiley derfor de får det rødlige skær smiley havde den været albino ville øjet have været helt rødt i farven, da du så ville kunne se blodbanerne helt igennem pga manglede farvepigmenter smiley så den blå farve må være svag nok i farven til at du ser det rødlige skær blodbanerne bag øjet giver smiley det er i hvert fald mit bud smiley

• #7   10. maj 2012 Det var en god beskrivelse smiley tak for det

Kommentér på:
kattens pupil farve..?

Annonce