{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Aktivering/leg {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG smiley

Jeg har to dejlige huskatte, den ene er ca. 1 år og 7 måneder og den anden er 1 år og 2 måneder. Den største (Bella) er ikke særlig legesyg, hun ligger bare og hygger/sover det meste af dagen, hvor i mod den anden fiser rundt så snart hun kan finde noget at lege med, jeg vil så gerne have at Bella skal komme i gang og ud og lege med den anden (Stella), da Bella er lidt buttet og derfor burde dyrke lidt motion. Bella gider heller ikke lege med lege ting særlig tit det kan blive til et par minutter på en god dag. Begge leger sammen en gang i mellem men det er ofte den Stella der jagter Bella.

Er det noget jeg kan gøre for at få hende aktiveret mere? Syntes også det er lidt synd for Stella der bare gerne vil lege med hende og så gider hun kun nogen gange.

Håber nogle har erfaringer eller gode råd smiley

Hilsen Sophia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering/leg
  • #1   11. maj 2012 Jeg har også sådan en doven skid, som helst vil ligge og kigge på mens jeg leger med den anden.
    Jeg har fundet en silkesnor, som han er helt ekset med...den er hans og når vi leger med den så er han helt på. Han skal bare have sin snor så han kan løbe stolt rundt med den. Ellers kan jeg lokke ham til at rende lidt (meget lidt) når han får tørrede kaninører fra jekas...de skal nemlig jages.

    Det er mine eneste bud, find noget lige netop din kat kan lide, du må prøve dig lidt frem. Det med snoren fandt jeg ud af fordi den sad i et par af mine bukser, han fangede den så og stak af med den, og siden har den været hans bytte.


  • #2   11. maj 2012 har du prøvet med legetøj med catnip (katteurt) i? det er ikke dyrere end almindeligt lege tøj!
    ellers kan du købe Baldrian dråber som du bare drypper på det legetøj du allerede har.
    havde det samme problem med min hankat, men så snart jeg havde åbnet legetøj og givet ham det var han helt væk (: han leger ikke 24/7 MEN han leger mere end før, og det som om han også leger mere med vores killing efter.


  • #3   11. maj 2012 Tak for jeres indlæg må prøve jeres råd, men ville nu ønske at de to katte kunne lege sammen mere end de gør, men sådan bliver det nok ikke helt, så skal jeg komme baldrian på Stella (smiler) smiley

    Nina P: må katte godt få kaninøre ? og hvor køber man dem henne ? smiley


  • #4   2. jun 2012 Ja det må de gerne, og de elsker dem. Du kan få dem jekas.dk, der har de både ører, poter og haler. Mine synes bedst om ørerne

  • #5   2. jun 2012 Tænker at den buttede kat også kunne aktiveres under spisning, ved at gemme maden, eller let forhindre den i at få fat i maden.

    Så derved ville den skulle bruge nogle flere kræfter end bare at rejse sig og gå hen og spise. Derved ville den bevæge sig mere og muligvis spise mindre.

    Synes ikke man skal tvinge en ''voksen'' kat til at lege som de gør når de er yngre.


Kommentér på:
Aktivering/leg

Annonce