Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en blanding af ragdoll og huskat ser ud hvordan
  • #1   15. maj 2012 Formentlig som en huskat, er mit gæt.

• #2   15. maj 2012 Det er noget med at begge forældre skal have eller være bærer af maskegenet for at de kan få det. Hvis jeg self ikke husker helt forkert. Og det samme med langhårsgenet.
    Så en blanding mellem de to vil nok højst sandsynligt blive korthåret og i huskattefarver, med mindre huskatten bærer på noget skjult.

Jeg oplevede dog for 6 år siden at min huskat parret med en anden huskat fik maskede killinger med blå øjne. Det var skjulte gener der spillede ind.

• #4   15. maj 2012 De birmaopdrættere jeg kender, som har haft et ups kuld hvor en birma har parret sig med en huskat, er killingerne kommet til at ligne alm huskatte .

• #5   15. maj 2012 En blanding vil hverken være langhåret eller masket som en ragdoll, medmindre huskatten tilfældigvis skulle bære disse to gener skjulte.
    Korthår og ikke-masket er nemlig dominerende

Derudover så vil resten afhænge af de to specifikke kattes farver, om de er sorte (brunmasket), blå, røde, tortie etc...

• #7   15. maj 2012 "der var ikke maske-gen i hende, hun var bare en rød korthåret blanding af huskat og skovkat). " Huskatten kan jo sagtens have haft maskegenet i sig. Og klart at hendes kuld er blevet maskede, når begge forældre er maskede.

• #9   16. maj 2012 Rikke - Når man har set cinnamon ligge skjult i 21 generationer for så at dukke op, så ved man hvor længe recessive gener kan gemme sig uden problemer ;o)

og i øvrigt ville der jo ingen maskede killinger komme, hvis ikke katten bar maske, selvom den ikke selv var masket..

• #10   17. maj 2012 dvs at jeg skal forvente en normal udseende af kat, men bliver den stor af størrelse for jeg søger en stor kat som vores huskat nu her, han er "vildkat" som er tam og valgte at blive, men han er mega stor af en alm kat at være i forhold til andre katte

• #11   17. maj 2012 Torben, arvelighed er noget spøjst noget for vi kan beregne det teoretiske. Så selvom hanmis er stor, kan der på begge forældres sider ligge gener for små katte. Ligesom når mennesker får børn, og barnet ikke ligner hverken sin mor eller far, men tydeligt en oldeforældre eller andet familiemedlem. Huskatte har så mange gener i sig ( nutidens huskatte er ofte et mix af flere forskellige racer/ huskatte) så med så kæmpe en vifte af gener, kan du ikke vide hvad du får ud af parringen.

• #12   18. maj 2012 hmmm heheh jamen man må vente og se hvad der sker hos sælger

• #13   28. jul 2013 kig på min felix, så har du dit svar smiley

• Heidi L
    Heidi L Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 1
    #14   7. okt 2014 Jeg har 3 katte der er blanding af ragdoll og huskat. De er ensfarvet. Skal lige se om jeg kan lægge billeder ind ellers mener jeg at have de to af dem i min profil herpå.?

• #15   7. okt 2014 Smid et billede

Kommentér på:
en blanding af ragdoll og huskat ser ud hvordan

Annonce