{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Porta21, Hills, Royal Canin eller det helt fjerde..?? {{forumTopicSubject}}

Hej katteeksperter...

Denne tråd er rettet mest til Hellig Birma ejere/eksperter.

Jeg er snart den heldige ejer af 2 dejlige Hellig Birma killinger og vil give dem en god start bl.a. mht. foder.
Hvad har I af erfaring, når der lægges vægt på pelskvalitet, glad og sund kat?
Jeg har snuset mig lidt frem til at foderet skal indeholde en stor procentdel proteiner, og skal være helst af rigtig kød. Men jeg har ingen anelse om, hvilke leverandør der lever op til disse krav.
Hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porta21, Hills, Royal Canin eller det helt fjerde..??
  • #1   17. maj 2012 Jeg håber da at jeg må komme med min viden selvom jeg ikke ejer HB?

- Orijen (bruger jeg selv)
    - Applaws
    - Acana

• #2   17. maj 2012 Uden at være hellig birma ekspert vil jeg mene, at du skal kigge nærmere på mærker som Orijen, Acana og Applaws smiley
    Applaws har lavet en udgave specielt til killinger. Mens Orijen og Acana ikke har en udgave specielt til killinger, men deres foder er til katte i alle aldre/livsfaser.

Desuden find et godt vådfoder/råfoder dem et par gange dagligt. Af vådfoder kan jeg anbefale LUX fra Aldi.

Når du finder ud af hvilket foder de skal have, så skift langsomt over fra det de får nu, ellers kan de få dårlig mave.

• #3   17. maj 2012 Sikke en enighed smiley
    Mange tak for jeres inputs!

Jeg tror at jeg starter med at købe den mindste pakke af Orijen og prøver mig frem og ser hvordan killingerne tager imod dem. Har ellers aldrig stødt på mærket før, men det virker til at være god kvalitetsfoder.

• #4   17. maj 2012 Nederst på denne side kan du se en video fra den fabrik hvor Orijen og Acana bliver lavet: http://www.mypets.dk/shop/orijen-cat-kattefoder-2605p.html

Vil dog anbefale dig at lure på zooplus.de. Du kan med fordel købe foder (og grus) der billigere end i DK. Køber du for mere end 69 euro, er der gratis fragt.

• #5   17. maj 2012 vil så anbefale at du starter ud på det foder de er vant til og køre med det i en periode før du begynder at skifte foder smiley det har deres små maver nu bedst af og især når de lige er flyttet hjemmefra og har en helt ny verden de skal vænne sig til...så er det nu bedst at man har det vante foder og grus til at starte med så kan du senere begynde at skifte over på noget andet grus og foder sådan hen af vejen....det vil være mit råd til dig smiley der er nok af andre ting de skal vænne sig til først smiley

• #6   18. maj 2012 Hej smiley

Jeg har to stk Hellig Birma - og vi fodrer med Royal Canin Hair&Skin..
    Har en han-kat der fælder virkelig voldsomt og det har helt sikekrt hjulpet at skifte til Hair&Skin ..
    Har overvejet at skifte fra RC til Acana eller andre mærker med mere kødindhold, men på den anden side, så fungerer begge mine katte rigtig godt på RC, så vi forsætter ihvertfald indtil 10kgs sækken er tom smiley

• #7   18. maj 2012 Start ud med at fodre med det de er vant til og så kan du langsomt, efter de er fladet til, begynde at blande det nye foder du vælger i.

Min egen Hellige Birma fik RC ved sin opdrætter, men jeg skriftede langsomt over på Applaws efter hun havde bordet hos os i en måned. Jeg skriftede over på Applaws da jeg helst vil fodre med et produkt uden korn og med et højt indhold af kød.
    Ud over tørfoder får hun vådfoder fra cosma, applaws eller kød dagligt...

Ville nok også foreslå at du bestiller det via zooplus.de ligegyldigt hvad du bestemmer dig for, da det er billiger.

• #8   19. maj 2012 Mange tak for jeres gode inputs smiley
    Jeg må prøve mig frem med et af de forslåede mærker, når de har været her et stykke tid.

Kommentér på:
Porta21, Hills, Royal Canin eller det helt fjerde..??

Annonce