12.427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Min kat savler meget :/ Min kat savler meget :/

Hej allesammen smiley
Jeg har en kastreret hankat (maine coon) på 2½ år, som pludselig er begyndt at savle rigtig meget. Det startede i går aftes, da han havde ligget og sovet havde han savlet lidt, og vi syntes jo bare det var lidt sjovt, og tænkte at han nok bare havde sovet rigtig tungt. Men her til morgen savler han rigtig meget. Alle de steder han ligger er der savl, og han plejer altså ikke at savle..
Han spiser og drikker som han plejer, han går på bakken som han plejer, og han er kæle og legesyg som han plejer, så der er ikke nogen ændret adfærd, bortset fra hans utrolige savleri smiley Er der nogen der har en idé om hvad det kan være, og om jeg skal være bekymret?
Han er indekat, så han har ikke været i kontakt med andre katte, eller spist en giftig tudse eller noget..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat savler meget :/
  • #1   19. maj 2012 Kig på tænder og tandkød - og lugt hvordan munden lugter

• #2   19. maj 2012 Vi har forsøgt at kigge ham i munden, og umiddelbart synes vi tænder og tandkød ser normalt ud. Hans mund lugter ikke. Hans savl ligner vand lugter heller ikke

• #3   19. maj 2012 Snuset til f.eks. et stærkt krydderi? Det må ikke stå på mere end et døgn var beskeden da jeg havde sådan en.

• #4   19. maj 2012 Jeg kan ikke komme i tanke om at han har kunne snuse til noget stærkt. Hm, bliver helt nervøs for ham smiley Men det 'mærkelige' er bare at han ellers ikke virker til at fejle noget, for han spiser og drikker helt som han plejer. Og han er lige så legesyg som han plejer, så han har slet ikke ændret adfærd på nogen måde. Og når jeg rører ham ved munden, kæben og udenpå halsen virker han ikke spor generet af det

• #5   19. maj 2012 se her
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16117-savl

og jeg kunne heller ikke komme i tanker om noget - bemærk der hænger en lang savl tråd på kradsetræets siddeplade

• #6   19. maj 2012 Hm, jeg håber godt nok det går væk hurtigt. Men vil du mene jeg skal se an hvordan det går i dag, og så kontakte dyrlæge i morgen hvis det bliver ved, eller bør jeg ringe allerede i dag?
    For dyrlægevagten er jo kun hvis det er noget akut, og det aner jeg ikke om det her er..

• #7   19. maj 2012 Jeg var præcis lige så forvirret som dig og kan ikke råde hvad du skal gøre.

Jeg var så heldig at have dyrlægens private mailadresse - det var naturligvis i week-enden - han var sød at svare på baggrund af billedet jeg tog.

Det er meget længe siden så hvor længe det stod på husker jeg ikke - men det var ikke et døgn

• #8   19. maj 2012 Min far har en kat som også savler rigtig meget men kun når man nusser ham i længere tid, så begynder det at løbe helt vildt - hmm, men ja som nogen siger så kig på tænder og tandkød.

• #9   19. maj 2012 Minder mig om ikke for så længe siden jeg var til dyrlæge med ejer og solgt kat - det var nærmest skum den havde ud af munden. Dyrlægen mente det var en allergisk reaktion - men på hvad? Katten fik et skud binyrebarkhormon og det var hurtigt over

• #10   19. maj 2012 Jeg må lige se hvordan det går i løbet af dagen.
    Ja, nogle katte savler når man nusser dem, men ham her plejer aldrig at savle. og i dag er det hele tiden, ikke kun når man nusser ham smiley

• #11   19. maj 2012 Men det her er ikke skum, det er klart og tyndt som vand, og lugter ikke

• #12   19. maj 2012 Nej han har ikke fået loppekur, så det er heller ikk det smiley

• #13   19. maj 2012 Du skulle ikke have en buket blomster eller andet til at stå, som han kan have nippet af? Jeg oplevede to gange, at mine katte begyndte at savle helt vildt. Det var to forskellige katte og med flere måneder imellem, men fandt ud af at begge gange havde jeg haft en buket blomster og tror de har haft spist af den.. Det gik over efter et par dage, så vent lige og se om ikke det forsvinder smiley

• #14   19. maj 2012 Tusind tak for svar smiley
    Jeg har faktisk en buket blomster stående, så det kan sagtens være den der er skyld i hans savleri. Jeg må lige holde øje med ham, og se om ikk det går væk snart så smiley

• #15   19. maj 2012 Jeg synes du lige skal holde øje med ham i hvert fald. Og hold øje med om savlen skifter farve, til sådan noget brunlig rødt snask og begynder af lugte rigtig grimt, nærmest sådan råd agtig...
    Min Mors kat blev aflivet, for ikke engang en måned siden, hun begyndte også bare med at savle "normalt" og så blev det værre, hun ville ikke spise, men drak stadig vand og tissede på kattebakken. Så blev det værre og værre. Hun havde akut nyre- lever svigt..
    Men Men det er ikke for at hyle dig ud af den, ville bare fortælle det så du var opmærksom på det..
    Men jeg heller også mere til den der med buketten smiley

• #16   19. maj 2012 *hælder

• #17   19. maj 2012 Jeg holder også meget øje med ham, men indtil videre er der ingen ændringer. Jeg ringede til dyrlægevagten tidligere i dag for at høre hvordan jeg skulle forholde mig, og hun sagde at det ikke lød som om det var nødvendigt at komme med ham, så længe han både spiser, drikker, går på kattebakken, og ellers virker frisk. Men hvis det bliver ved ringer jeg igen, og tager afsted så han kan blive tjekket.
    Men jeg holder øje med hans savl, for at se om det ændrer sig, men det er stadig bare vandagtigt og lugter slet ikke smiley

• #18   19. maj 2012 Det lyder godt smiley Så er det nok bare det med buketten, Krydser da fingre for det "bare" er det. smiley

• #19   19. maj 2012 Jeg håber i hvert fald også det bare er det, og at det hurtigt går over smiley Han virker i hvert fald glad og tilpas som han plejer, så nu ser vi lige tiden an smiley

• #20   19. maj 2012 Jamen så tror jeg også bare det er det, du er jo den der kender din kat bedst, kan man jo sige.. så jeg er ikke i tvivl om, at du kan se på ham, hvis han får det dårligt. Jeg har også mødt nogle katte, som savlede når de blev rigtig kælne hihi..
    Og så mødte jeg engang en kat, som bare disideret savlede hele tiden, det havde den altid gjort..

• #21   19. maj 2012 Her til aften synes jeg ikke han savler så meget mere, så jeg håber det er ved at gå over smiley
    Så nu må vi se i morgen, om han er tilbage til normal smiley

• #22   20. maj 2012 Det lyder rigtig godt smiley
    Hvordan ser det ud med ham i dag?

• #23   20. maj 2012 Han savler stadig lidt i dag, men slet ikke så meget som i går. Og ellers virker han stadig frisk, spiser, drikker, osv. og hans savl er stadig klart som vand og lugter ikke. Så der er bedring smiley

• #24   21. maj 2012 Det lyder bare super godt. Godt det ikke var mere smiley

• #25   25. maj 2012 Mandag var han stoppet helt med at savle, så det var heldigvis ikke noget alvorligt smiley

• #26   25. maj 2012 Det var godt at høre smiley

Kommentér på:
Min kat savler meget :/

Annonce