2.655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Opvågning efter bedøvelse Opvågning efter bedøvelse

Skrev for 2 dage siden et emne om min kat der skulle ind og stereliseres .. Det er hun nu blevet .. MEN hold da op hun var væk da hun kom hjem.. helt kold og stiv .. hun trak vejret men ikke ret meget .. Var godt nok bange for at hun havde fået for meget bedøvelse .. Da jeg har hørt dårligt om den dyrlæge jeg var ved. men da min egen dyrlæge ikke var hjemme var jeg lidt nød til det da jeg ikke har det godt med hun skal have ondt. Nå men i hver fald hun kunne næsten ikke gå og hver gang hun fald miavede hun rigtig højt, hvilket er forståeligt fordi det sikkert gør ondt at falde efter sådan en tur.
Hun er heldig vis mere frisk nu og spiser og drikker næsten normalt.
Men har ikke oplevet en kat være kold og stiv efter en operation og han sagde det var en time eller 2 tiden han havde opereret hende da jeg hentede hende .
Igen syntes jeg har brug for at dele det med nogen da min familie ikke er så glade for katte (: så har ikke så mange at snakke med det om som forstår hvorfor jeg var bekymret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvågning efter bedøvelse
  • #1   21. maj 2012 Jeg kan godt forstå din bekymring. Det er jo ens små børn, og det er aldrig rart at se dem sådan! Det er vigtigt at holde dem varme efter operation, da katte hurtigt kan blive nedkølede i forbindelse med operation.

Da mine to blev kastreret var der ingen af dem der var kolde og stive. Den ene var forbavsende frisk, havde dog ikke koordinationen heeeelt i orden, og lignede mest af alt en der havde fået for meget spiritus indbors. Men det var da lige meget om han skulle rende sik-sak gennem hele lejligheden. Den anden (som var blevet opereret først) var meget groggy og ville gerne prøve at gå, men kunne slet ikke styre bentøjet. Han sov en 3-4 timer inden han kunne begynde at gå rundt.

Det værste var, at de jo gerne ville på kattebakke. Men så havde de altså heller ikke mere styr/kræfter i benene, end at de væltede rundt. Sikke noget griseri, men af med det skal de jo smiley

• #2   21. maj 2012 Sådan en han kat har jeg også haft som heller ikke ville slappe af efter han var blevet kasteret (morgan jeg har her inde som er stukket af) Det er derfor jeg syntes det var mærkeligt med hende her .. Hun blev også puttet med et tæppe som både var under og over hende. (:

• #3   21. maj 2012 Jeg havde rigtig tændt op i brændeovnen (det var vinter), og lagt en dyne foran som de kunne putte på. Men det havde han bestemt ikke tid til smiley

• #4   21. maj 2012 Haha det ville min hun kat hvis elske i dag (; men den han kat jeg havde, havde heller ikke tid til og putte han ville også hellere lave ballade smiley

• #6   21. maj 2012 Narkose udskilles gennem fedtvæv - derfor er ældre dyr længere om at vågne op. Derudover udskilles narkosen gennem leveren. Der sker der ligesom sker en blokering i leveren - så katten ikke får brændt narkosen ud. Det har ikke noget med dyrlægen at gøre - men katten - og skal den i narkose en anden gang - så brug en anden,

Sørg for at holde katten varm - og få mad i den - gerne lunken - det samme med vand også gerne lunket og med druesukker i - det hjælper også at holde katten igang - der skal gang i systemet.

Alle mine dyr der har været i narkose transporteres hjem med varmepude i bunden.
    af kassen - og så isoleres de på badeværelset hvor der er varme i gulvet.

Det er godt at kende sin kats normaltemperatur - og bliver men i tvivl med en slatten kat, så tag temperaturen

• #7   22. maj 2012 Lis kom mig (endnu engang) i forkøbet, så kun et par ekstra pip fra mig.

Fik hun smertestillende medicin med hjem til 4-5 dage?
    Hun havde jo en slem underlivsbetændelse, så får hun antibiotica?

PS: Hun har forhåbentlig ikke krave på.

• #8   22. maj 2012 NEj hun har ikke krave på .. der var lidt guld varme der hvor hun lagde (: dyrlægen sagde intet om at hun skulle ligge i varme .. nej der var ikke andre dyrlæger .. Hun fik nogen piller med hjem til 2 dage for betændelse .. det var det eneste jeg fik med .. Hun gik selv ud og lagde sig i skolen på altanen .. Hun har det heldigvis meget bedre nu, eftersom hun er en madglad kat var det første hun gjorde at spise lidt (:
    Men nu ved jeg at jeg skal holde holde hende varm på en anden måde end med et tæppe hvis hun skal bedøves igen (: Mange tak for det (:

Kommentér på:
Opvågning efter bedøvelse

Annonce