{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hankatte, kan de sammen? {{forumTopicSubject}}

Vi har jo i forvejen vores 4 årige Nuller som er kastreret og ellers en sød og rolig fyr, han går og tuller rundt for sig selv - vi har fået det råd fra en adfærdsekspert at det ville være en rigtig god idé at anskaffe os en kat mere hvis muligheden er der, og det er den. Nu er spørgsmålet:
Kan to hankatte sammen hvis kun den ene er kastreret? Ham vi har sat og kigget på, er en 2 årig dreng som ikke er det - MEN han er kun født med en testikel og har ingen kønsdrift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankatte, kan de sammen?
  • #1   26. maj 2012 Ingen kan svare med sikkerhed på om de kan sammen. Jeg har 2 hankatte der er opvokset sammen, den ene fra et kattehjem så han var kastreret da jeg fik ham mens den anden ikke var. De var 12 uger da jeg dik dem og de leget godt sammen men en dag kunne de ikk sammen, men jeg fil kastreret ham der ikke var og nu slås de ikke mere, men de putter heller ikke.

  • #3   26. maj 2012 Tak fordi du siger det Rikke smiley men den familie som har den omtalte kat siger alting er under kontrol, er der nogle særlige ting jeg skal bede om? Jeg mener fx. papirer på det er ok fra dyrlæge, eller hvad skal jeg gøre?

  • #4   26. maj 2012 Endnu et spørgsmål:

    Jeg kigger jo rundt på flere forskellige katte, da vi gerne vil have den helt rigtige så vi har fundet endnu en men damen der sælger katten fortæller han er meget hård overfor andre katte, dog er han også kastreret - jeg er bange for at tage chancen, men skal jeg være det? Hun har jo ikke forklaret hvordan hård smiley


  • #5   26. maj 2012 vil sige chancen for de ville kunne enes er nok størst vis du vælger en killing også få den kasteraet men vis du finder en der er ældre må du jo snakke med dem om det muligt at kunne sende den tilbage vis det ikke går

  • #7   27. maj 2012 jeg har aldrig haft problemer med at før hanner sammen om de er kastereret eller fetile killinger el voksne jeg vil mene det kommer an på sindet af kattene, men det er altid bedst at tage en killing det er altid nemmere men det kan også lade sig gøre med en voksen.... smiley

  • #8   27. maj 2012 Har heller ikke haft problemer med at sammenføre hanner, men de skal enten begge være kastrerede eller også skal det være en killing der endnu ikke er kønsmoden.
    Køb ikke en kat hvor der i forvejen er noget galt.
    Ved en kastration bliver den opereret for sin kryptorchisme - min den ene var det, men har den så arvet andet????
    Forkæl dig selv og Nuller med en sund og rask kat, det fortjener I.


  • #9   27. maj 2012 Tak alle sammen for jeres svar smiley
    Jeg vil følge jeres råd.


  • #10   28. maj 2012 En kat skal man forvente at skulle leve sammen med i forhåbentlig 15-20 år, så slå nu koldt vand i blodet og sørg for at finde den rigtige livsledsager til dig og din missedreng.
    Med mindre du sådan har et specielt forhold til ham fyren med den ene sten, så ville jeg være påpasselig. Hvis den anden ligger i bughulen kan det give komplikationer, muligvis også temperamentsmæssigt.
    Du skal heller ikke have fat i en kat, der kan være "hård mod andre", hvis din egen er sød og rolig.


Kommentér på:
Hankatte, kan de sammen?

Annonce