{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Pris på Main coon {{forumTopicSubject}}

Hej!

Ville lige høre jer om hvor meget i ville give for en ægte main coon killing uden stamtavle?

Har dog ingen endnu.
Men overvejer at få killinger på min main coon kat en enkelt gang også ville jeg bare høre hvad muligheder og pris for salg cirka er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på Main coon
  • #1   28. maj 2012 Der findes INGEN ÆGTE Main coon UDEN EN TAVLE!!! Prisen svinger meget for langhåret katte alt efter hvor i landet man bor og en kat uden tavle kan man ikke tage lige så meget for smiley
    Men det kommer jo meget and på hvad du har givet de små killinger inden de flytter hjemme fra. altså af vacciner, loppekur, ormekur og evt. netralusering..


  • #2   28. maj 2012 De skal selvfølgelig have vacciner, loppe og ormekur inden afgang.
    Men du har ret at de findes ikke ægte uden tavle smiley

    Men moren er langhåret smiley


  • #3   28. maj 2012 En MCO med stamtavle svinger mellem 2500-5000 kroner.
    Min Aron lå på 2500,- dog fik jeg ham gratis da hans opdrætter var min bedste veninde.
    Vil tro en MCO uden stamtavle vil ligge på en 1000,- men det gør dem jo bestemt ikke dårligere eller mindre værd som katte. smiley


  • #4   28. maj 2012 "..hvor meget i ville give for en ægte main coon killing uden stamtavle?"

    Eftersom man som køber aldrig kan vide og have nogen garanti for at kattene er ægte, kan man i min verden ikke forlange det store for dem.
    Når man køber en kat med tavle, er tavlen jo også en sikkerhed - mange avlskatte er tjekket for diverse arvelige sygdomme, og er selvfølgelig fri for disse, når de er avlsdyr. Der er desuden blevet avlet målrettet - og ikke på mere eller mindre tilfældige katte. Alt dette er jo ikke gratis for avler, og det er også noget af det, man betaler for, når man køber en kat med tavle.
    Desuden synes jeg også ofte, at avlere ofte sælger deres dyr hvor de er sundhedstjekket, vaccineret og neutraliseret.
    Hvis du sælger dem vaccinerede og neutraliserede - så måske 12-1500 (mere ville jeg personligt ikke give for en kat uden tavle, og også kun hvis den så er "fikset" inden salg).
    Uden den omgang ved dyrlægen synes jeg ikke du kan tillade dig at tage mere end maks 1000..
    Man bliver ikke rig af at lave killinger, har jeg ladet mig fortælle.. smiley

    Lige for at undgå misforståelser, så har jeg intet imod tavleløse katte (min er en blandingskat), men man skal også bare stå ved, hvad det så er. smiley


  • #5   28. maj 2012 Mette M - Det er kun fint du kommer med dit synspunkt! smiley
    Jeg ville nu heller ikke leve af det, men bare prøve det en enkelt gang, da hun så skal sterilliseres når killingerne er væk smiley


  • #6   28. maj 2012 Og ikke for at prædike; men husk altid, der i forvejen er SÅ mange killinger uden hjem, og så mange killinger der bliver aflivet eller bare bliver smidt på gaden for så at formere sig, så der kommer endnu flere killinger ; fordi deres ejere ikke kan finde nye hjem til dem.
    Desuden er det et stort, hårdt og risikabelt job at få killinger.
    Så du skal virkelig overveje situationen inden du sætter disse killinger i verden.

    Mvh.


  • #7   28. maj 2012 Sweeney - ville ALDRIG smide mine dyr på gaden eller aflevere dem til internatet hvis de ikke fik et hjem! Så ville jeg hellere beholde dem, da jeg har pladsen til det.
    Og det bliver heller ikke før om 6 mdr hvis det bliver.


  • #8   28. maj 2012 Det tror jeg heller ikke, men det er blot når så mange katte og killinger i forvejen søger hjem, skal man virkelig tænke sig om. Desuden er drægtighed jo også altid risikabelt for hunkatten, trods det er sjældent det går galt.

    Mvh.


  • #9   28. maj 2012 Nemlig smiley

  • #11   29. maj 2012 Der har lige været en dom i forbrugerklagenævnet, hvor en kat uden stamtavle er 800 kr. værd (mener jeg det var)

    Jeg skal finde det når jeg kommer hjem, hvis ikke andre har fundet det ;o)


  • #14   29. maj 2012 jeg gider normalt IKK de her diskutioner men fatter IKK folk der siger katten ikk er ægte fordi den ikk har tavle på.... kan det bevises at forældrene er 100 % ægte så er de jo ægte bare uden tavle det er jo ikk alle der går ind og reg. sig for at lave killinger og går så meget op i det som opdrættere... 800 kr hold da op så er det da en underskudsforretning en vacc koster 400 - 500 en neut.... 1000-1300 ormekur 40-50 kr så er der foder og grus i alt den tid man har dem så det løber også hurtigt op så 2000-2500 kr er en rimlig pris for det i kalder en uægte killing....

  • #15   29. maj 2012 det bevis man har for at forældrene er ægte er stamtavlen. så hvorfor fører man ikke tavlen videre?

  • #17   29. maj 2012 Rikke L.

    Problemet med at købe en kat uden tavle og så sige den er ægte, fordi forældrene har tavle er, at du jo netop ikke kan få bevis for, at det er netop de to katte der er forældre-dyrene. Det er dér stamtavlen kommer ind i billedet.
    Hvis jeg ikke fortalte dig noget om min Balder, men lovede dig at han var ren maine coon, kunne du så se forskel eller modbevise dette?
    Så parrede vi vores katte og du troede min hankat var ægte, men i virkeligheden har man fået en fin langhåret blanding af både skovkat, coon og ragdoll.

    Man kan få nogle dejlige mislinger, der har haft et skønt liv og passet med alt, men uden langt hår, til 800 kr.. Jeg vil mene du kan bede om det der svarer til at få dine udgifter betalt, plus max 200 kr.


  • #18   29. maj 2012 Rikke,

    Når nu du mener der er masser af brodne kar i de registrerede opdrættere - så burde du da være en af dem der vil gøre det bedre?

    Nope alle og enhver kan ikke købe fertile katte - desværre er der visse racer hvor der forgår for meget userøst efter min smag - men det er jo til glæde for dem der ikke gør det store nummer ud af selv at være seriøse


  • #19   29. maj 2012 lis øhhhh hvad mener du med at gøre det bedre.....????
    JA jeg er reg opdrætter og gør ALT for mine dyr gør ALT for at sende noget godt videre herfra.... så er ikk helt med i hvad du mener... jeg ved der er mange opdrætter der ser ned på byber men jeg er ikk en af dem synes byb katte er lige sååå smukke og dejlige som katte med tavler og startede da selv som bybber men tog det næste skridt og har ikk fortrudt.... men ville ALDRIG mene at en byb kat er 800 værd men mere med alt det der ligger i at have killingerne i 12 uger el mere


  • #20   29. maj 2012 Opdræt ER en underskudsforretning, punktum.
    Og jeg vil vove den påstand at der er mere underskud for en reg. opdrætter end en BYB der tager 2500-3000 for en killing med ormekur og loppebehandling.......

    Der snakkes så tit om at opdrættere er nogle snopper, men enhver BYB skal hver eneste gang lige have kommentaren med om at der kat er 100 % ægte dit og dat. Hvem er så snop ?


Kommentér på:
Pris på Main coon

Annonce