Stakkels Shanti. Stakkels Shanti.
I morges da jeg vågnede kunne jeg ikke forstå hvorfor Shanti ikke kom og sagde godmorgen til mig som han plejede.
Jeg kaldte på ham, men han kom ikke. Begyndte så at lede efter ham, og han lå i en papkasse ude i gangen.
Han havde meget ondt, og hvæste af mig bare jeg rørte ved ham.
Fik ham endelig på benene, og kunne se at han havde frygteligt ondt i venstre skulder. Jeg kunne ikke se nogle sår, eller noget som havde blødt.
Jeg skyndte mig selvfølgelig at køre til dyrlægen med det samme. De beholdte ham det meste af dagen, men nu er han endelig hjemme igen.
Han var blevet bidt i skulderen af en anden kat.
Dyrlægen havde lagt ham i narkose, og taget røntgenbilleder af skulder, brystkasse og ben + blodprøver og han havde fået væske, smertestillende og penicillin.
Nu tripper han stille rundt herhjemme, er ikke ved helt godt mod, men spiser (meget faktisk) og drikker.
Han kan ikke helt styre sine bevægelser endnu, men det bliver bedre.
Det er 3. gang siden November at vores katte er har været ved dyrlægen pga af bid fra en anden kat.
Vi har en vildkat som render her, og har haft fælde ude, men den vil ikke gå i den.
Jeg snakkede så med dyrlægen om det, og han sagde vi skulle hyre en jæger som kunne skyde den.
Ja det lyder brutalt, men det er den eneste udvej.
Vores katte lider, vildkatten har det sikkert heller ikke for godt, og heller ikke vores pengepung (det koster jo hver gang vi er ved dyrlægen).
Tak fordi i læste med.
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.019
jul 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 47 Svar: 197
Jøsses,det lyder da ikk særlig godt... Jeg ville os få en eller anden til og fjerne den der vildkat.... Har du prøvet med en mårfælde??? Det kender jeg nogen som har gjort for at få udrydet deres vildkatte.... bare put noget ækkert foder i den, så tror jeg ikk det er så svært..
knus Mia
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 112 Svar: 111
Jeg har snakket med et katteinternat før og nu har jeg så i samråd med dyrlægen fået en jæger til at skyde den.
Der er ingen i området der har sådan en kat.
Jeg synes ikke det er sjovt heller, og derfor er der nok også gået så lang tid som der er.
Den har jo holdt til her siden sommer.
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 112 Svar: 111
Ja vi har prøvet med en mårfælde, og med masser af dejligt mad, men den vil ikke gå deri.
Har haft fælden oppe i lang tid, og rendt og kigget til den i flere dage.
Dette er den sidste løsning, hvis vi vil skåne vores katte.
Og jeg nægter at tro på at én vildkat som lever under disse forhold har det godt.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 23 Svar: 81
Stakkels Shanti.