{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Hjælp. Livmoderbetændelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kraftig mistanke om at min dejlige avlshun har livmoder betændelse smiley Hun er snasket bagi og det kommer lidt rødlig udflåd. Jeg har selvfølgelig kontaktet dyrlægen og har en tid i efter middag.
De talte om fjernelse af livmoder. Det er jeg selvfølgelig ked af, da hun kun er 1 år og endnu ikke har haft killinger. Men de talte også om medicinsk behandling.

Er der nogen derude med erfaring? Og hvad vil i råde mig til at gøre?

Men det vigtigste er selvfølgelig at hun blir frisk igen. Hun ligger bare og sover i øjeblikket, men jeg kan se hun har ondt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp. Livmoderbetændelse
  • #1   11. jun 2012 Man kan forsøge med medicinsk behandling, hvis livmoderen ikke er for medtaget. Hun skal på en kraftig antibiotikakur, og så skal hun have indsprøjtninger med Alizin (et abortmiddel). Og så skal hun parres i første løbetid efterfølgende. Har hun haft mange løbetider, været på p-piller eller har du haft en kastrat der har parret på hende ?

• #2   11. jun 2012 Hun har haft en del løbetids perioder. Ingen p-piller. Jeg er faktisk lidt i tvivl om min kastrat kan ha været på hende. Hendes sidste løbetid var ret volsom, men jeg ville gerne lige ha at hun skulle være blevet 1 år før hun skal ha killinger.

Har læst at det er ret smertefuld sådan en kur til dem?

• #3   11. jun 2012 Der er intet i vejen med at parre en birmapige i 9-10 mrd alder, hvis hun er i god kondition. De er psykisk klar til at få børn i den alder...at lade dem gå i gentagne løbetider, er meget værre.

• #4   11. jun 2012 Får helt dårlig samvittighed over for hende smiley Jeg synes jo bare hun er en stor baby endnu. Håber virkelig dyrlægen kan gøre noget for hende.

• #5   11. jun 2012 Du skal ikke have dårlig samvittighed, der er rigtigt mange der har den opfattelse mig selv inkl. der er endda dem der helst ikke vil have parret deres hunkatte før de er 2½ år. Hvis mine piger ikke er konstant i løb lader jeg dem også blive 1-1½ år inden de får lov smiley

Håber i klare den og du kan beholde din fine pige intakt.

Trøsteknus herfra

• #6   11. jun 2012 Tak skal du ha smiley Det var planen at hun skulle parres her sidst på sommeren samtidig med min anden pige. Men så må det rykkes frem hvis hun kan reddes. Tiden går da absolut også bare langsom idag. Øv

• #7   11. jun 2012 Vi parrer alle vores piger når de er 10-11 mrd gamle....at udsættet parringen for længe skaber alt for ofte problemer med underlivet. Unge birmamødre er gode fødere og eminente mødre. Sidst på sommeren...det er lang tid at vente på parring, hvis du ikke har dem på p-piller. For mange løbetider og p-piller er begge risikofyldte - naturen er klogest, således at når hunkatten hurtigt løber et par gange efter hinanden så ér hun altså klar til at få børn. At sætte sig op mod naturen, koster som regel på anden konto.

• #8   11. jun 2012 Hvis hun kommer fertil med hjem får jeg hende parret hurtigst muligt. Jeg tør ikke at løbe risikoen. Og min anden pige skal også til parring i næste løb.

• #9   11. jun 2012 Jeg har gode erfaringer med at parre unge hunner - omkring et år - jeg har meget dårlige erfaringer med førstegangdsfødere over 2½ år.

Hun skal som allerede sagt behandles - og så skal hun parres i første løbetid hvis I skal have killinger på hende

• #10   11. jun 2012 Pas lige på det ikke er en dyrlæge der kun ser en mulighed - at sterilisere!

• #11   11. jun 2012 Bare lige for at slå fast det ikke er noget jeg anbefaler at vendte til hunkatten er 2½.
    Kan lige se det for mig ^^

Jeg havde en længere samtale med en dame på en udstilling der var harm over mange hunkatte kun var 9-12 md når de blev parret første gang at de var ligesom at lade en 12 årig pige at få et barn og at HUN ville ikke lade sine hunkatte får killinger før de var min 2 år.
    Nåh ok smiley sagde jeg så og sagde ikke mere til det
    Bare lige for at slå fast at det ikke er mig der har den holdning mine piger er omkring 1-1½

• #12   11. jun 2012 De sagde allerede i telefonen at de anbefalede operation. Sagde at det ville jeg da være ked af når hun nu er indkøbt til avl. Så de ville lige undersøge andre muligheder.
    Men hvis det er slemt og det kun er den eneste løsning blir neutraliseret. Men håber hun kan reddes

• #13   11. jun 2012 altså hvis det er så slemt at dyrlægen anbefaler livmoderen blir fjernet så er det nok det bedste.

• #14   11. jun 2012 Så er jeg hjemme igen med min pige. Hun skal igennem en antobiotika kur, fik 3 stik idag og vi skal afsted igen i morgen. Og så igen om en uge. Så krydser vi fingre for at hun er helt frisk igen derefter. Hun har det allerede meget bedre end før vi tog afsted. Hun spiser og løber med de andre 2 katte.

Jeg er bare så glad for hun har det bedre smiley

• #15   11. jun 2012 Så x vi fingre for at livmoderen kan bevares. Skynd dig allerede nu at få aftale klar med hankatteejer, så det er klar til når hun går i løb.

• #16   12. jun 2012 Heidi: Tak skal du ha smiley Det var da også en slem omgang i var igennem. Puha. Min pige har det meget bedre allerede idag. Hun ser mere frisk ud. Vi skal afsted til dyrlægen igen i eftermiddag.

Kommentér på:
Hjælp. Livmoderbetændelse

Annonce