{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Leger med vandskålen {{forumTopicSubject}}

Vi har to norske skovkatte som begge er 10 år. De er begge glade for vand og den ene er begyndt at lege med vandskålen mange gange dagligt. Det sker på alle tider af døgnet og der larmer helt vildt. Indtil videre har vi prøvet at sætte dupper under skålen, sætte skålen på en klud og på en gummimåtte. Alligevel finder hun ud af at skubbe skålen rundt. Det er en vandskål til hunde så det er en stor tung en. Når vi tager hende i det fjerner vi hendes pote og giver hende fy-tegnet (hun er døv og forstår kom, mad/drikke, stop og fy), men selvom vi gør alt for at stoppe hende i det, så forsætter hun sin vandleg et par timer senere. Når vi hører hun leger med vandskålen skynder vi os derud, men den lille djævel kan mærke vi kommer via gulvet og så sætter hun sig bare til at drikke og vi vil jo ikke gøre hende bange for vandskålen.

Alle råd er velkommen, ved snart ikke hvad vi skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leger med vandskålen
  • #1   14. jun 2012 Det gør mine katte også. ;-D det er kun mine Maine coons der gør det.

  • #3   14. jun 2012 Det er faktisk begge dele, hun spilder alt vandet så de ikke har noget tilbage og hun formår at skubbe vandskålen et par meter ud på trægulvet før hun vælter den. I sidste ende ville det også være rart ikke at blive vækket flere gange om natten. Ja de elsker vand, men det er en unode hun har fået indenfor de sidste to måneder, før det har der aldrig været leget med vandet i vandskålen

  • #4   14. jun 2012 Det kunne faktisk være en fantastisk idé med sådan en vandfontæne, de elsker at drikke af vandhanen så rindende vand må være lige sagen

  • #5   14. jun 2012 Der hjalp for noget ar ha en fontæne (: netop fordi vand er der bevæger sig.

  • #7   14. jun 2012 Det er vidst en almindelig misseting det med vandskålen :b Min huskat leger med vandskålen, vælter den eller dypper poterne i den :b Min venindes Birma gør det i stor stil :b Og min mors venindes persere og bengalere gør det alle sammen :b Jeg har endnu ikke fundet en 'kur' men det er jo heldigvis osse bare vand :b det værste er dog at stå op om morgenen og man slæber sig ud i køkkenet til kaffemaskinen og man så lige træder i en stor pøl, fordi skålen er væltet :b Nå ja , man vågner da om ikke andet :b

  • #8   14. jun 2012 Har i øvrigt forsøgt mig med en vandfontæne , men hva hjælper det når Asti bare skovler vandet ud på gulvet med poterne :b

  • #12   14. jun 2012 Lone J : Jeg er så heldig at jeg aldrig har oplevet at hun har gjort det når jeg har været på arbejde osv. Tror hun gør det for at irritere mig :b

  • #13   15. jun 2012 Vi har main coons og de pjasker også i vand. vi så så at de i petworld havde vandskål i plastic hvor man kan sætte en kant på. De kan stadig pjaske, men der vælter ikke vand ud over hele gulvet. Vi har så også en vandfontæne. Den er også god. De pjasker kun en smule i den.. Det er en fra zooplus, hvor vandet kommer ud i midten af fontæne foroven.

Kommentér på:
Leger med vandskålen

Annonce