4.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Katte vælger KUN Whiskas Katte vælger KUN Whiskas

"Katte ville vælge Whiskas", Jamen det er sikkert meget godt for Whiskas .. Men jeg synes nu det er noget skrammel.

Jeg har tidligere fodret alle mine katte med tørfoder, og så lidt dåsemad (whiskas) på sidelinjen. Nu har det vist sig at damen ikke vil spise tørfoder - kun dåsemad (Har hende mistænkt for ikke at kunne tåle det, da de kommer igen hvis jeg endelig får hende til at spise det!). Jeg har derfor skiftet over til vådt- og råfodring .. eller forsøgt. Alt råt glider ned med største fornøjelse hos dem begge, men når det kommer til dåsemad vil frk'nen jo kun spise Whiskas?? Og helst fra pose - Hvis hun ser dåsen går hun bare igen. Ser hun ikke dåsen, spiser hun det stadig med glæde. Men prøver jeg med andet dåsemad, ordenligt fuldfoder, Lidl's dåsemad, fuldfoder dåsemad fra netto, pussi, kitekat, dylægens - ja næsten alt jeg har kunne finde, vender hun næsen i vejret og rører det ikke.

Vil gerne finde ud af hvad hun kan lide inden jeg køber stort ind af kvalitets foder (altså om det er kylling, fisk eller hvad), men hun rører jo ikke ved noget med mindre det er Whiskas.

Er der nogen der ved hvad det er i Whiskas der gør det så godt, noget dåsemad der ligner, eller hvordan jeg får hende til at spise noget andet? Gider ikke smide så mange penge efter dåsemad der hverken er fuldfoder eller gør noget specielt godt for hende!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte vælger KUN Whiskas
  • #3   16. jun 2012 Jesper - Det er jo præcis den holdninger jeg selv har, og det er derfor jeg ikke er glad for at de får det, men noget skal damen jo have at spise!

Susan - Har endnu ikke haft muligheden for at prøve Lux, på trods af mange anbefalinger, da Aldi ligger på den anden side af jorden fra hvor jeg bor, og har ingen bil! Den står på listen af ting der skal afprøves, men synes at folk siger det er i gele, ikke sovs? Og jeg står i den situation at jeg har en sovse kat - Bliver der serveret gele vil hun hellere sulte!

Endnu en gang er jeg enig, det er også derfor jeg prøver at finde et alternativ af kvalitets foder, men svært bliver det når ikke hun gider andet. Er ikke så glad for at skulle tag det helt fra hende, da jeg så blliver bekymret for, om hun overhovedet spiser?

Altså, jeg har aldrig hørt rygtet, men noget tyder på at det nok kunne være meget rigtigt efter at have set mine kattes reaktion.

• #5   16. jun 2012 Altså, har det ikke i køleskabet, man varmer det heller ikke - Det kan være det skal prøves. Mange tak (:

• #6   16. jun 2012 Køb Schesir med tun hos Zooplus.de - mine er helt exede med det:)

• #7   16. jun 2012 Mine er totalt pjattede med denne her:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/rafine_carny/tilbud/182314

Jeg har dog ikke set den nogen steder i butikkerne!

• #10   16. jun 2012 Jeg er nu ikke helt så Whiskas-forskrækket, da Whiskas Mmmm ( http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/whiskas/oh_so/182423) faktisk er et ganske hæderligt produkt medmindre, at man helst vil undgå biprodukter.

• #11   16. jun 2012 Nej nu, synes jeg da at der er ingenting der giver mening mere ! Har da altid fået at vide at Whiskas er fyldt med sukker osv og derfor bruges som guf, ikke foder - og ovenikøbet kan gør misserne fede. Og nu siger i at det ikke passer :S Ah gud!

Marianne & Lotte - Er godt nok blevet henvist til Zooplus, men ville jo gerne finde ud af hvad damen kunne lide inden jeg bestilt alt muligt, og da hun så intet vil spise udover Whiskas, bliver jeg lidt bekymret for, om hun så vil spise det fra Zooplus?

Felis - Hun får jo også råt ved siden af; fisk, kød og alt andet råt glider som sagt ned med stor fornøjelse, men er det nok til at dække det hun ikke får gennem Whiskas? Vi kan sagtens blive enige om, at meget kattemad lugter noget så fælt - Men jeg er da sikker på at katte ikke synes alt vores mad lugter godt? Og Pussi er da også blevet serveret, men spist? Næææh nej du .. Det kommer ikke på tale!

Majbrit - Jeg giver da glædeligt mine katte godbidder og kattemælk fra Whiskas, når de trænger til lidt mere forkælelse (eller hvis den forfærdelige støvsuger har været på besøg), er bare lidt usikker på at give det dem som deres foder. Kan godt lide tanken om Whiskas - Det ser pænt ud, lugter nogenlunde, har nogle fantastiske reklame, og giver meget et indtryk af forkælet katte, men kan det virkelig være sundt at leve af?

• #13   16. jun 2012 Hvis du kommer forbi Hedensted på et tidspunkt kan du få en dåse med smiley

Ellers så tage i ALDI og køb et par dåser LUX til 5,50 eller også er det 6 kr for en dåse og se om damen vil spise det smiley

• #14   16. jun 2012 Haha, jo, det er jeg godt klar over - siger heller ikke at det derfor ER sundt, men tanken om at kunne være sundt og samtidig se så pænt ud? Se det er en rar tanke!

.. Eller er de? Baby er åbenbart ikke (;

Nej, jeg forsøger jo også at gå efter hvad jeg kan læse mig frem til, og oftest hedder det, at det til at starte med skal hedde fuldfoder - Men når hende den stædige ikke vil spise det?

Forøvrigt prøvede jeg lige det med micro-ovnen, men indtil videre har det ikke hjulpet - Jeg må vel bare blive ved til noget virker! Forøvrigt kan hun ikke spise noget med grøntsager, da hun bare aflevere det tilbage i gennemtygget stand - Kan det have en effekt på hvordan hun tager imod andet mad?

• #15   16. jun 2012 Mht. grøntsager, så så jeg på et tidspunkt et-eller-andet sted at grøntsager slet ikke er sunde for katte!!
    RC har lige fået en ny vådkostvariant - sterilized. Jeg fik en pose gratis og jeg skal da lige love for at den kunne glide ned:)
    Men selvom der ikke bliver serveret Whiskas herhjemme, ja så må du jo bide i det sure æble og give det som "damen" vil have, den kan jo ikke gå rundt og sulte:)
    Det mærke jeg foreslog lugter af og ligner tun.
    Der er jo også Almo Nature Raw Pack og Applaws, det er såkaldt levnedsmiddelkvalitet - selvom jeg ikke ville sætte tænderne i det.
    Terre Felis kan også anbefales. Gimpet Shiny Cat osv.

• #16   16. jun 2012 S H - Synes nu Whiskas er lidt dyrt for vand? (;
    Tror min kat har samme holdning som du, for kattemad i gele, eller det dersens grødlignende dåsemad spiser hun heller ikke - Også selvom det kommer fra Whiskas (Det kan jeg nu godt forstå) .. Men så mangler jo jeg bare at finder noget der ligner.

Marianne - Vi kan godt blive enige om, at katte ikke spiser grøntsager, men det er der bare ikke nogen der har fortalt dem der laver dåsemad! Både inde på Zooplus, og butikker som Lidl er der dåsemad med grøntsager - Det kommer vi jo ingen vejne med.

Har ikke set RC, men Almo Nature virker bare vanvittigt dyrt? Jeg bruger gerne penge på dem, men jeg skal også selv have noget at spise en gang imellem! Det kan være jeg lige skal prøve at se på de andre, men lige nu ser det ud til at jeg må bøje mig for madammen og give hende Whiskas.

• #17   16. jun 2012 Det der er væsentligt når du skal købe kattemad er ikke som sådan selve producentenen eller foderbrandet, men derimod hvad foderet indeholder. Personligt går jeg uden om kattemad, der indeholder sukker.

• #18   16. jun 2012 Linda - Fordi problemet er omvendt. Grunden til at jeg fodre hende med vådfoder er, at hun nægter at spise tørfoder. Jeg prøvede i rigtig lang tid, men hun spiste det ikke om det så betød at hun sultede sig. Det vil sige at hun lever af dåsemad og råfoder. Det jeg giver hende råt kan ikke dække hendes behov, og hun elsker dåsemad. Så det at fodre hende med rå foder og vådfoder er det hun gerne vil have, problemet bliver bare så at hun kun spiser Whiskas.

• #19   16. jun 2012 Maibrit - Som jeg også har nævnt tidligere, går jeg også efter hvad der er i fodret. Først ser jeg efter det der står "fuldfoder" på, og derefter kigger jeg på hvad det indeholder, men det nytter jo ikke noget at jeg gør alt det, når kræet kun spiser Whiskas og er ligeglad med, hvad der står på dåsen. Problemet er ikke at finde kvalitets foder, problemet er at finde noget hun gider at spise.

• #20   16. jun 2012 da jeg havde problem med min kat (hun ville ikke røre tørfoder), gjorde jeg lidt, som når børn ikke vil spise, hvad der er på bordet.
    Du kan spise, hvad der er eller gå sulten i seng. Og den skal nok begynde at spise til sidst.

Der kan selvfølgelig være reelle problemer i forhold til det mad du finder, men det kan også være hun bare er en diva

• #21   16. jun 2012 Heidi - Det forsøgte jeg også for et stykke tid siden, men da hun stadig nægtede at røre det, og da katte jo ikke må sulte, gav jeg op.

At der kan være problemer med maden kan sagtens være, men ved snart ikke hvad jeg skal prøve mere, da jeg har været igennem næsten alle slags tørfoder og alle slags vådfoder, og det eneste der virker er Whiskas på dåse/pose. Der kan vel ikke være noget i vejen med dem alle? At hun er en diva kan vi hurtigt blive enige om - ingen tvivl, men det får hende jo ikke til at spise -.-

• #24   16. jun 2012 Felis - Ja det blev jeg også enig med mig selv om, men er bare stadig i tvivl vedr. Whiskas. I mit hovede giver det bare ikke mening, og samtidig bekymre jeg mig jo også over hvorfor hun ikke spiser andet dåsemad!

• #26   16. jun 2012 hvad med at prøve og opbløde noget tørfoder? smiley og så blande en smule whiskas i, og så stille trappe hende over? har du prøvet det?

jeg er ved at afprøve hvad min mis helst vil have, da han også er lidt en kræsenpind, og er kommet frem til, at af tørfoder der er Applaws med kylling, orijen med kylling og lidt fisk og Feline porta af de fortrukne. men mest applaws. jeg vælger så at blande de 3, så han får noget forskelligt og så han ikke går hen og "bliver træt af" det mad smiley

• #27   16. jun 2012 Anette - Jeg har prøvet, måde med at opbløde tørfoder og blande det, bland Whiskas i andet dåsemad, selv bare det at blande en smule andet dåsemad i Whiskas gør, at hun ikke spiser det .. Nogengange tænker jeg om hun måske bare gør det for at være på tværs, fordi det lugter altså af det samme!

Det er heller ikke fordi jeg vil have at hun spiser tørfoder, har det helt ok med at hun spiser dåsemad - Det tror jeg også er sundest, men det bare ikke nemt når der kun er en slags der dur!

• #28   17. jun 2012 træls situation at stå i, har desværre ingen foreslag som ikke er blevet nævnt smiley

siger hende der har 4 altædende kræ (:

• #29   17. jun 2012 Heh de kommer sådan til at fise af Whiskas...og anedet dåsemad synes jeg.

Nu gider mine stort set slet ikke æde vådfoder, det er kun LUX fra Aldi de vil spise og det er også det dåsemad jeg har kunnet finde der har den største % kød i (58%) næsten alt andet vådfoder er nede på 4% kød.
    Giver jeg mine andet vådfoder end LUX så slikker de bare sovsen af og resten får lov til at ligge tilbage.
    Dog får de meget sjældent vådfoder da de får tynd mave af det. Giver hellere, tun i vand, makrel i tomat, torskerogn eller andet evt rå kylling eller kogt fisk eller sågar hakket oksekød.
    De vil også gerne have grøntsager.
    Mht Whiskas tørfoder vil de meget gerne have det, men vil kun bruge det som godbidder og det gælder også andet billigfoder eller billig er det jo ikke engang i længden.

Mine 5 katte får RC maine coon som hovedfoder.

• #30   17. jun 2012 Jeg vil foreslå dig at prøve noget vådfoder som rent faktisk ligner ægte mad?

I mange af de billige varianter kan man ikke engang se hvad maden skulle forestille?

Gå ind på www.zooplus.dk eller zooplus.de og se nogle produkter.

Min Pio ville også KUN have Whiskas, men nu får han Cosma som ret faktisk dufter og ligner rigtig kød smiley

Det er forresten ikke sundt for ens kat at få sukker.

Cosma (det jeg fodre med):
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma/tilbud/182232

Indhold i cosma:
    Kylling:
    Kyllingekød (45,7%), ris (1,0%), kaliumklorid (0,18%), kogevand (52,3%)

Indhold i Whiskas:
    Vitamin E (10 mg/kg), vitamin B1 (15 mg/kg), kalciumjodat vandfrit (0,3 mg/kg), jernsulfat monohydrat (33 mg/kg), mangansulfat monohydrat (6,3 mg/kg), zinksulfat monohydrat (44 mg/kg).

Hmm just saying smiley

• #31   17. jun 2012 Ups ved Cosma skulle der være en glad smiliey smiley

• #32   17. jun 2012 Nina, synes nu ikke mine fiser så meget - kun når de ligger ved kæresten smiley
    De får nu begge alt det rå du siger, samt rejer, vildlaks og hvad der ellers er i køleskabet, men mener stadig de skal have noget ved siden af. Grøntsager kan hun som sagt ikke tåle, og Whiskas tørfoder gider jeg ikke.
    Det ser ud til, at jeg bliver nødt til at prøve det dersens LUX så, nu hvor så mange anbefaler det - er bare stadig bange for, at de ikke vil spise det fordi det er i gelé!

Nadia - Jeg har prøvet noget dåsemad som lignede, og lugtede af tun (kan ikke huske hvad det hed) men det gad hun heller ikke og kiggede bare på mig med øjne der sagde "Hvis du alligevel vil gør mig så glad - Så give mig rigtig tun!". Synes nu ellers ikke det virkede til at være dårlig mad.

Har kiggede en del inde på Zooplus, har bare været bange for fx. at købe en masse mad med kylling med hjem, hvis hun nu hellere vil ha kalkun - Det var derfor jeg startede hele det her projekt inden jeg købte! Selvfølgelig må de ikke få sukker, på den anden side skal frk'nen jo spise. Efterhånden vil jeg være glad hvis bare hun fandt noget nogenlunde godt hun gad at spise.

Jeg må prøve at kigge på dit link, og se om det dur. Er der en speciel slags han godt kan lide?

Jeg er udmærket godt klar over indholdsfortegnelsen på Whiskas, og jeg siger igen - Det her handler ikke om hvad der er sundest, hvad der er bedst, eller noget andet i den retning, det handler udelukkende om hvad jeg kan få hende til at spise. Jeg ved godt hvad jeg skal lede efter i mad, og hvad de burde/ikke burde få, men min kat ved det ikke, så søger egentlig hvad det er i Whiskas, som kan findes andre steder (;

• #34   17. jun 2012 Tunen og de andre ting er også kun som snacks ;o)

De får for det meste ikke andet end deres tørfoder

• #35   17. jun 2012 Felis - Tun må de da godt få? Ikke fordi de skal leve af det, men ved siden af maden må de da godt? Plejer da at give dem tun vandet når jeg selv skal ha' tun, og så får de små bidder ind i mellem. Har så ikke givet dem makrel i tomat eller torskerogn, men jeg spiser det heller ikke selv så det bliver ikke købt.

Hvorfor koger du kyllingen? Katte kan jo sagtens spise det råt, og serveres det råt må de også få det med ben i, hvilket også er sundt for dem? Benene må de jo ikke få når det er kogt. Den forstår jeg altså ikke helt.

• #36   17. jun 2012 Mine får både kylling og hakket kød råt hvis jeg alligevel står og skal bruge det til aftensmad.
    Har 5 katte, men det er langt fra alle der vil have andet end deres tørfoder

• #38   17. jun 2012 Når det kommer til vådfoder, har jeg en kat der KUN vil spise Iams i sovs , gele fungere heller ikke her (: (hos den ene kat vel og mærke, den anden er sku sådan set ligeglad hvad det er XD ) og får hun andet end det, så det igen kun sovsen der ryger, resten bliver liggende .

• #39   17. jun 2012 Linda:
    Råfodring er vist lidt en udfordring, den skal jo også have alle vitaminer, mineraler og taurin.
    Men jeg tænker nu også på om det kunne være et tand/mundhuleproblem...

• #40   17. jun 2012 Susan - Det var også det jeg synes, derfor forstod jeg ikke det med at koge kyllingen. Er det ikke bedre råt?

S H - Hun har fået tjekket bisser og mund, men dyrlægen sagde at hun var helt fin. Mht tun, har jeg i hvert fald fået at vide at de godt må få tun, bare ikke få meget - Det gælder det samme for gravide, når man er gravid må man ikke spise nogle slags fisk pga tungmetaller, men da det kun er små fisk der bruges til dåser, er der ikke ligeså mange tungmetaller, og de må derfor godt få det i begrænset omfang.

Linda - Jeg ved ikke nok om det til at stole på at hun får alt det hun skal have. Har slet ikke nok forstand på det - Det kan være det kommer hen ad vejen, men for nu holder jeg mig til en blanding (:

MEN!! Til alle der foreslog LUX fra Aldi; hun spiste faktisk en smule af det idag, det var ikke det helt vilde, men tror vi er på sporet af noget her!

• #41   18. jun 2012 vi holdt op med at give vores kat Whiskas efter jeg hørte at der var afføringsmiddel i.. så katten spiser mere fordi det kommer hurtigere ud.. Det kan godt være det er et rygte men han er ikke på toilettet lige så meget nu som han var før så jeg kan i hvert fald se forskel i brug af grus..

Vores Lunte spiser Royal Canin både baby og killing(indtil de 12 måneder) vi blander dem lidt og nogle gange ryger det ned.. andre gange ikke.. så får han lidt tun, fisk, råt kød eller noget i den dur...

Vi bruger stadig whiskas som de der godbider der er gode for tænder og pels osv og han elsker dem.. men jeg må indrømme at selvom det nok er løgn med det om Whiskas, ja så lader jeg altså ikke tvivlen komme til gode her.. Desværre..

Kan godt se at "damen" virker lidt besværlig med det foder.. men nogle katte er bare kræsne og vi ved selv at hvis vi selv er kræsne og finder noget vi rigtig godt kan lide.. så er det det vi helst spiser..
    Så hvis hun vælger Whiskas og så stadig spiser tørkost og råt ved siden af så kan jeg ikke se problemet i det, men det er da dejligt hvis hun går lidt i lux også så kan du i det mindste varierer dem lidt..

Held og lykke med hende..

• #43   18. jun 2012 Mine katte kan så bedst lige den gule LUX fra Aldi, de andre smage er ikke så populære ;o)

• #44   18. jun 2012 Nina, gav hende den med fisk, som hun spiste lidt af, men ventede stadig på Whiskas. Har købt 2 af alle varianter, så det kan være jeg skal prøve den gule next time (: I hvert fald har jeg fået en mere positiv reaktion fra LUX end jeg har de andre, så det tyder på at vi går i den rigtige retning!

Felis - Kogevandet havde jeg ikke lige tænkt på (; Kan være det også skal prøves.

• #45   19. jun 2012 Nej Pio spiser alle slags smiley Jeg plejer at hælde lidt varmt vand ud over for at styrke duften i maden, men han er faktisk så vild med maden at han stjæler fra den anden kat smiley

Men jeg startede med at købe en blandet pakke med 6 i der var tun, makrel, kylling, laks og sardin. Begge mine katte er vilde med det smiley Den ene er dog lidt skeptisk når det er sardin mener jeg, men ligeså snart der er smagt på det glider det hurtigt ned med velbehag smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #46   8. aug 2013 Du milde trefjerdedelstakt!
    Sikken en masse smædekampagner, der har haft Whiskas som yndlings-tema! Nej, der er ikke tilsat hverken sukker, salt eller afføringsmiddel til Whiskas. 'Ekstra meget salt var til gengæld "metoden" til at få katte til at drikke mere - det blev fremlagt til en "fedtemiddag" for dyrlæger og veterinær-sygeplejersker og betalt af et af de mere "vel-renommerede" foder-firmaer :o( Whiskas dåsemaden er et godt fuldfoder til almindelige katte. Det indeholder en passende mængde protein, hvilket er meget vigtigt. Det er også vigtigt, at der ikke er for meget rå-aske i kattemaden. At der er meget vand i, er også rigtig godt for kattene, der ofte drikker for lidt, selv om der altid er adgang til friskt drikkevand. - Og for en ordens skyld: Nej, jeg arbejder IKKE for Whiskas, men ved da en del om foder...
    De allerbedste hilsener

• #47   8. aug 2013 A.I.
    Så fortæl mig lige hvad ærter og gulerødder gør godt for i kattemad?

• #48   8. aug 2013 Katte ville vælge whiskas, som børn ville vælge mac donalds smiley

• #50   8. aug 2013 Jeg fodrer en del Whiskas mmmm vådmad - også min diabeteskat

• #51   8. aug 2013 Ja jeg har så også lært, at vådmad altid slår tørkost uanset mærke, i juli var jeg ved at løbe tør for vådmad og så supplerede jeg en gang om dagen med det jeg kunne få lokalt, jeg havde ikke beregnet nok til en lang varm periode og drengene ville have ekstra af det våde smiley

Kommentér på:
Katte vælger KUN Whiskas

Annonce