{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.788 visninger | Oprettet:

Voldsom kløe på hals - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Min dejlige hun kat på 2 år, her fået en form for eksem.
Hun klør sig næsten udafbrudt på hals området, så meget så selvom jeg står på toilettet med lukket dør, så kan jeg hører hende klø sig.
Det ser meget voldsomt ud, og hun bruger sine klør til det.
Der er nu kommet nogle "sår skorper" på hendes hals, det ligner lidt tør hud, som jeg kan pille af. Det sidder fast i hendes pels, ig på huden.
Forleden smurte jeg noget Alo Vera cream på hendes hals, og det har hjulper på skorperne er forsvundet, men hun klør sig stadig ofte, og voldsomt.

Kan det være en vane hun har fået?

- Jeg har snakkket med min dyrelæge om det, og han siger at jeg skal prøve noget klorhexidin, og derefter helosan salve, jeg syntes dog at det lyder lidt voldsom med klorhexidin - da det normalt bliver bruge som brandoilte på mennesker.

Har i nogle råd til hvordan jeg kan hjælpe hende af med hendes "vane" - og evt om i har nogle ideer til hvad det kan være?

Jeg har også et andet sprøgsmål, der angår den samme kat, hun er begyndt at snakke forfærdelig meget! når hun klør sig, når hun ligger sig til at sove, når hun går runft, ja stortset lige meget hvad hun laver så jamre hun sig - og jeg læste et sted af katte kun snakker pga os mennesker? Er der korrekt, og prøver hun evt at fortælle os noget?

Jeg håber i kan hjælpe mig smiley Og jeg beklager på forhånd for stavefejl (Grundet, ny computer)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom kløe på hals - HJÆLP!
  • #1   16. jun 2012 Slet ingen der kan hjælpe? smiley

  • #4   16. jun 2012 Hun får dyrelægens Hill's foder, og olie i maden, så det skulle komme bag på mig hvis det skulle være vores fodders skyld.
    Vi havde lopper for 3 måneder siden, men hun har altid kløet sig, det er dog blevet mere og mere med tiden.
    Jeg har tre katte, og de bliver alle tre tjekket hver anden dag for lopper. Det er inde katte, så chancen for at få det for andre er ikke så stor.

    Det Alo Vera jeg prøvede på hende fik skorperne til at forsvinde, men hun klør sig stadig. Og hun er begyndt at klø sig mere og mere i takt med at hun jamre sig mere og mere. Jeg havde en andelse om at hun prøvede at fortælle os noget, men det afviser vores dyrelæge.


  • #6   16. jun 2012 Tøj, sengetøj, sofa hynder, sofa puder osv er vasket, kattene har fået to loppekure hver, og hjemme er blevet sprøjtet med loppedræbende middel smiley og de bliver stadig kæmmet hver ander dag, selvom vi ikke har set nogle i et stykke tid smiley Så det er der styr på.

  • #7   16. jun 2012 Kunne det tænkes, at det er en allergisk reaktion pa grund af et rengøringsmiddel, som du bruger??

    - eller har du fået en ny potteplante i huset, der er sprøjtet med nogle fæle pesticider???


  • #11   17. jun 2012 Felis har skrevet et godt svar. Helosan/kopattesalve må ikke anvendes til katte da det indeholder et stof der er skadeligt for katte...så er du sikker på det er det produkt udover klorhexidin du har fået oplyst ? Du skal tage katten til dyrlæge så den kan få en kløestillende sprøjte og blive sat på allergivenligt foder. Loppeeksem vil oftest vise sig på bagkroppen, hvor foderallergi udløser sig tættere på ansigtet.

  • #12   17. jun 2012 Notat om klorhexidin. Det fås i flere forskellige koncentrationer. Til katte bør kun anvendes den såkaldte isotoniske opløsning 0,05%.

  • Tina O
    Tina O Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #13   17. jun 2012 Er hun fertil ? jeg havde engang en hunkat med de samme symptomer (øget snaksagelighed), alt blev tjekket hos dyrlægen, som ikke kunne forklare hvorfor. Det viste sig at det var noget hormonalt og at følge hendes løbetider og forsvandt helt når hun var drægtig. Jeg afhjalp sårene med en strømpe, et ærme en bid gamache som jeg klippede til som et bredt halsbånd (gerne dobbelt), og satte om halsen på hende, så salve mm. blev siddende og kløerne ikke kom direkte i kontakt med sår/udslet.
    Det forsvandt helt, da hun blev neutraliseret.
    Vh
    Tina


  • Becky S
    Becky S Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 2 Svar: 2
    #14   19. dec 2022 https://www.kattegalleri.dk/bruger/5904-_chicabee_vi_har_birmakillinger_ Ang Helosan salve du siger katte ikke tåler det hvorfor er der så dyrlæger og ander der anbefalder det til katte. M sår osv min venindes kat har et sår den har pillet ved dyrlæge siger smør m Helosan det vil hjælpe og det har hjulpet.

Kommentér på:
Voldsom kløe på hals - HJÆLP!

Annonce