3.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Afføring udenfor kassen.... Afføring udenfor kassen....

..... og der er ingen undtagelse smiley !

Min kat skider udenfor kassen, han kan gå i kassen og tisse og så går han ud og skider udenfor. Lige op af vores toilet, eller i hjørnet af brusekabinen.

Jeg sørger for at skifte gruset ret ofte. Har det der krystal noget som suger.

Han kan også godt gå ud og skide uden at have tisset først. Vi ser ham aldrig skide i kassen, kun tisse.

Hvad dælen gør vi? er der noget at gøre? han har gjort det siden vi fik ham d. 14. februar smiley Han er født oktober 2011.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afføring udenfor kassen....
  • #1   25. jun 2012 Hvor mange kasser har du?
    Nogle katte vil have en til stort og en til småt.

Har du prøvet at skifte kattegrus?
    Hvilket kattegrus er han vant til, der hvor du hentede ham?

• #2   25. jun 2012 Du skal have en kasse mere, og så skal du have noget rigtigt grus. Det der krystalfis, er der mange katte der ikke regner.

• #3   25. jun 2012 Måske orm? Jeg havde en kat der sked udenfor bakken når han havde orm

• CVR.
    CVR. Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #4   25. jun 2012 Enig med Chicabee:-)

• #6   25. jun 2012 han havde da vi fik ham rigtig mange problemer med sin mave. Dette er nu stabiliseret ved hjælp af skånekost (som han formentlig skal have mange måneder) Nå men det kattegrus han havde førhen var heller ikke godt, der sked han også udenfor. Det ændrede sig ikke efter vi fik nyt grus heller.

Han har ikke orm, har han fået behandling for, og tynd mave har han heller ikke.

Jeg har selv været hele vejen rundt og kan ikke forstå det smiley det gir ingen mening for mig.

Tisser i kassen, men skider udenfor smiley

• #7   25. jun 2012 Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålene? Hvor mange kattekasser har du?

Hvor mange slags grus har du prøvet? Og hvilke?

• #9   25. jun 2012 jeg bruger træpiller som grus, det er rigtig godt.

Prøv to kasser, min tidl. kat kunne heller ikke lide at skide i den som hun tissede i.
    Sæt den han må skide i, der hvor han plejer at skide, læg evt. lidt af hans pølle i kassen så han kan finde ud af hvor det skal foregå

• #11   25. jun 2012 Han har en kasse, har sådan set ikke plads til flere kasser end en smiley

Jeg må prøve noget andet kattegrus i håb om at det hjælper

• #12   25. jun 2012 Så find en plads til en ekstra kasse smiley

I hvert fald hvis du er træt af, at han laver alle mulig andre steder smiley

• #13   25. jun 2012 Man kan næsten altid klemme en ekstra tissebakke ind i et hjørne...vi har hele 6 bakker herhjemme.

• #14   25. jun 2012 Mange - faktisk de fleste - katte foretrækker at tisse og lave hver sit sted, så prøv at finde plads til en bakke nr. 2.

Fra Netdyredoktor (jeg har fremhævet i teksten)

"Hvordan skal kattebakkerne placeres?
    Bakkerne skal placeres forskellige steder i hjemmet og ikke ved siden af hinanden. På denne måde vil der altid være en ledig bakke, <b>og katten har mulighed for at afsætte urin og afføring på to forskellige lokaliteter</b>. Der skal altid være fri adgang til kattebakken og katten skal have mulighed for at sidde i ro og fred. Det betyder at det f.eks. ikke nogen godt idé at placere kattebakken i en lille entré, hvor der hele tiden vil være en trafik af mennesker eller nede i en kælder ved siden af vaskemaskinen, som pludselig centrifugerer.

Kattebakken bør heller ikke stå i nærheden af kattens vand- eller madskål."

• #15   26. jun 2012 Jeg bruger krystaler , uden nogen problemer (:
    Havde en enkelt gang hvor den ny til kommende ikke sked i bakken, men det ændrede sig hurgtigt .

• #16   26. jun 2012 Hmm, jeg har lige på et andet katteforum læst om det modsatte problem, nemlig hvor katten bruger sin bakke til "stort" og brusekabinen til "småt".

Også hun har kun én bakke og er af flere rådet til både at anskaffe en bakke mere samt skifte til noget grus, der er finere og blødere end krystal-gruset.

• #17   28. jun 2012 Det lader til at jeg må anskaffe mig en bakke mere. Problemet er bare sådan at mit badeværelse ikke er så sort og det er min lejlighed i sig selv heller ikke, så hvis ikke jeg kan have to kattebakker på badeværelset får jeg svært ved det i det hele taget smiley

• #18   28. jun 2012 Man kan købe sådan nogle hjørnebakker der ikke fylder alverden

Kommentér på:
Afføring udenfor kassen....

Annonce