{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

spørsmål til ude / inde kat {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om hvad i synes om at lave en undekat til ind kat kun er det synd hvis ja hvorfor og hvis nej hvorfor? og hvis nej hvordan vil i gør det for at lave den om til at være inde kat? eller vil det være synd og umuligt.

Jeg spør da vi bor i en 2 vær med have men har i tankerne om at flyt og vi vil flyt i en 3 vær der er billiger end den 2 vær og er større og der må kun være indekat da det er på 1-3 sal.
(1 indekat er tilladt i 3 vær)

Håber der er nogle der måske har en måde der kan hjælp os da vi vil gør alt det vi kan få at få ham med os.

Lidt om ham:
er kastreret.
er øremærket.
Race: blandning af bengal & huskat.
Ha bliver 2år d. 07/09-2012.

(er ordblind)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørsmål til ude / inde kat
  • #3   28. jun 2012 Det er altid nemt at give en kat noget, men meget svært at tage noget fra den, især et frit liv.

  • #5   28. jun 2012 Umuligt er det ikke, men det er svært for os at vurdere, da vi ikke kender din kat. Nogle katte er meget omstillelige mens andre bestemt ikke er. Så hvis i flytter, må i tage den derfra, ellers vil jeg anbefale jer at have et andet hjem i baghånden.

  • #6   28. jun 2012 Jeg tror det ville være meget svært! En kat der er vant til at være ude, vil for det meste blive små skør i bolden hvis den pludselig en dag ikke måtte komme ud længere. At være udenfor er jo en helt anden verden, og hvis den først har smagt det så er det svært at få den til at blive en ren indekat. Ikke nok med at den kommer til at savne det rigtig meget, den vil også blive utrolig rastløs, miave og pive meget, kradse i ting og ædelægge ting.
    Jeg vil til hver en tid fraråde det smiley

    Jeg har en gang haft succes med det. Vi havde en lille killing hjemme hos min mor, som blev indekat i nogle år. Så kom den tilbage på gården og var i nogle år, og så kom den med mig i lejlighed igen. Og den nød det, og ville slet ikke udenfor igen. Men hun er også oppe i årene, og en stille og rolig dame smiley
    Men det er sjældent at det kan lykkedes!


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #7   28. jun 2012 Det kommer meget an på kattens personlighed.

    Vi fik en killing på 6 mdr ( nu 2 år). der var vant til at være ude og gjorde hende til indekat og det fungerer fint - hun savner på ingen måde at komme ud. Hun elsker at være indenfor og hygge. Hun er også en rigtig sofakat smiley Kender også et par stykker der har gjort det, hvor det i alle tilfældene lykkedes fint.



  • #8   28. jun 2012 Hvis lejligheden er vigtig for jer, så kan i altid prøve, men med risikoen for at i må af med katten hvis den ikke trives smiley

  • #9   28. jun 2012 Altså du kan jo altid prøve, at se hvor længe han vil være inde, uden at han gør tegn til, at ville udenfor. Min kat har også gået ude som helt lille killing, hun var blevet efterladt med sin søster. Og nu er hun 100% indekat nu.

  • #10   28. jun 2012 Det er ikke synd at han bliver indekat, spørgsmålet er om i vil bruge nødvendig tid på ham
    Man kan sagtens lave et godt og kattevenligt hjem for meget små penge.
    Fordelen ved at han bliver indekat er , man behøver ikke være bekymret om han kommer hjem får raget sygdomme til sig og mange andre frygtelige ting til sig


  • #12   28. jun 2012 Jesper Jeg kan ikke give dig ret i alt hvad du skriver.
    Ja det bliver svært men kan sagtens lade sig gøre.
    Jeg personligt synes at det er dyrplageri at lade en kat færdes rundt omkring, ville ikke have et øjebliks ro for mine 3 dejlige missepiger


    Selvfølgelig er der ting man må flytte, men mine piger har kun en gang fået revet noget ned.
    Man kan lave mange sjove ting til kattene og skifte lidt med det.
    Jeg har et tov i det ene hjørne og et tov der går over i det andet hjørne. Mine elsker at kravle op og hen og ned igen.


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #14   28. jun 2012 Jeg er enig med Susan. At holde en kat indenfor gør man udelukkende for sin egen skyld. Hvis katten selv kunne vælge, ville den hellere leve i 5 år med mulighed for at komme ud og opleve verden, end 10-15 år indespærret i en lejlighed. Jeg siger IKKE det nødvendigvis er dyrplageri at holde en kat indenfor, men det modsatte er i hvert fald heller ikke. Jeg har haft udekatte siden jeg var barn, og ingen af mine katte er blevet kørt ned eller slået ihjel på anden vis. Og nej, jeg har aldrig boet ude på Lars tyndskids, men i ganske almindelige villakvarterer. Så kan vi så begynde at diskutere Mark og vejfredsloven, men det hører vist til i en anden tråd.

    Ved det er et ømt punkt for mange, men huskatte er ikke særlig domesticerede, de fleste har stadig deres jagtinstinkt intakt og har virkelig behov for at bruge det. Det er måske noget andet for visse racekatte, jeg taler her primært om almindelige huskatte.

    Det er vel overflødigt at skrive, at jeg mener det ville være synd at gøre en udekat til indekat.


  • #16   28. jun 2012 Jeg har haft en misse mor med killinger, der har været vant til at være i en lade og udenfor. Dem kunne jeg sagtens have til at være inde uden problemer.

Kommentér på:
spørsmål til ude / inde kat

Annonce