Årstider og inde- til udekatte {{forumTopicSubject}}
Nu begynder flytte datoen at nærme sig med hastige skridt - Og hurra for det! Glæder mig sådan til at få noget mere plads, og til at kattene kan komme ud.
Sagen er den, at jeg har holdt kattene inde mens de har været her, da der ingen muligheder for indhegning er, og vi bor lige ovenpå motorvejen. Synes det har været smadder ærgerligt for dem, men ville heller holde dem inde til vi flyttede et sted hen med indhegning frem for at de blev kørt ned eller får skabt for stærkt et territorie og bliver dermed for svære at flytte.
Nu er det, som sagt, endelig ved at være tid til at flytte (i løbet af næste måned eller næste måned igen alt efter kontrakten) men er pludselig blevet i tvivl om det med at lukke dem ud. Man skal jo helst lukke dem ud i sommer månederne så deres pels kan nå at regulere sig i tide før vinteren, da de kan komme til at fryse hvis de bliver lukket ud fra indekat om vinteren. Men, hvis jeg flytter i juli/august, og så skal vente de der minimum 14 dage til en måned før jeg lukker dem ud - er det så for sent? vejret er jo helt hen i vejet i DK i øjeblikket, og vil helst undgå at det ligepludselig er blevet koldt
Nogen der ved noget om det - eller evt har gode råd til overgangen mellem inde og ude?
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 169
Det eneste jeg er i tvivl om er det med kulden. Går da også ud fra at de kommer ind hvis det koldt, men vil gerne at de bliver trygge ved, og får undersøgt hvordan det er at være udekat til at starte med. Min tidligere kat kom nemlig ikke ret meget ud i starten pga vejret, og senere hen ville han også helst slippe.
jun 2012
Jeg må vel krydse fingrene med hensyn til vejret, og så håbe på det bedste (:
Forøvrigt, er Otto stadig glad for at være ude, eller foretrækker han at være inde? Det kunne jo være det bare var min tidligere kat der var en smule for pylret (;
jun 2012
Er der da forskel? Altså vejrs mæssigt?
jun 2012
Altså nu er jeg jo også selv lidt pylret, så ville nok foretrække Ottos vaner frem for Pedro (; Men så længe han sagtens kan få "ordnet sit" ude er der jo ingen problemer. Det var nemlig problemet med min, han kunne være ude kort, for lige at snuse, men toilet besøg foregik altså indendøre - også selvom kattebakken stod ude!
Det kommer vel an på katten, må jo bare være tålmodig og se hvad der sker (:
jun 2012
Jo, det er jo rigtigt nok, men jeg tænker at hvis de lukkes ud i indhegning vil jeg stadig gerne vente de 14 dage - en måned, i tilfælde af de finder ud af at slippe ud (Baby kan åbne vinduer i huset ved at at løfte håndtaget og låsen og så skubbe, så dumme er de ikke!!), så vil gerne være på den sikre side
Nu havde jeg også birmaer i England da jeg var lille, hvor vi også boede langt ude på landet hvor det farligste var en cykel, og min far lod dem løbe frit uden problemer. På den anden side er jeg bare en tand mere hønemor end min far, så kan ikke helt beslutte mig. Tror jeg vil tag det op til vurdering igen når vi er flyttet og jeg har fået et bedre billede af hvor vi egentlig bor henne (;
Hvordan har du dine birmaer? Altså mht indhegning osv?
Årstider og inde- til udekatte