{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Årstider og inde- til udekatte {{forumTopicSubject}}

Nu begynder flytte datoen at nærme sig med hastige skridt - Og hurra for det! Glæder mig sådan til at få noget mere plads, og til at kattene kan komme ud.

Sagen er den, at jeg har holdt kattene inde mens de har været her, da der ingen muligheder for indhegning er, og vi bor lige ovenpå motorvejen. Synes det har været smadder ærgerligt for dem, men ville heller holde dem inde til vi flyttede et sted hen med indhegning frem for at de blev kørt ned eller får skabt for stærkt et territorie og bliver dermed for svære at flytte.

Nu er det, som sagt, endelig ved at være tid til at flytte (i løbet af næste måned eller næste måned igen alt efter kontrakten) men er pludselig blevet i tvivl om det med at lukke dem ud. Man skal jo helst lukke dem ud i sommer månederne så deres pels kan nå at regulere sig i tide før vinteren, da de kan komme til at fryse hvis de bliver lukket ud fra indekat om vinteren. Men, hvis jeg flytter i juli/august, og så skal vente de der minimum 14 dage til en måned før jeg lukker dem ud - er det så for sent? vejret er jo helt hen i vejet i DK i øjeblikket, og vil helst undgå at det ligepludselig er blevet koldt smiley

Nogen der ved noget om det - eller evt har gode råd til overgangen mellem inde og ude?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årstider og inde- til udekatte
  • #2   28. jun 2012 De er mærket og neutraliseret og det hele, der er der ikke noget - kattelemmen er også købt er klar til at blive sat ind. Mht tid, så bliver det mindst 14 dage - og derefter kommer det an på dem, og os og hvad der lige passer, sådan gjorde jeg nemlig også med mine tidligere katte.

Det eneste jeg er i tvivl om er det med kulden. Går da også ud fra at de kommer ind hvis det koldt, men vil gerne at de bliver trygge ved, og får undersøgt hvordan det er at være udekat til at starte med. Min tidligere kat kom nemlig ikke ret meget ud i starten pga vejret, og senere hen ville han også helst slippe.

• #4   28. jun 2012 Nej det er de ikke - Basil er 2 og Baby er 3, men det tror jeg måske også er en del af usikkerheden. Har aldrig lukket en kat ude så sent, det seneste jeg har lukket en kat ud har været ved 1 års alderen. da deres tidligere ejer vidst ikke har haft så meget forstand på katte, har deres været mange fejl i deres opdragelse, og de er derfor lidt usikre, så så jo helst at det, at blive udekat blev en fantastisk oplevelse for dem!

Jeg må vel krydse fingrene med hensyn til vejret, og så håbe på det bedste (:

Forøvrigt, er Otto stadig glad for at være ude, eller foretrækker han at være inde? Det kunne jo være det bare var min tidligere kat der var en smule for pylret (;

• #6   28. jun 2012 SH: Indhegning er tanken i hvert fald, er bare lidt i tvivl da vi flytter ud til køerne så der er intet i nærheden udover marker og vand - men samtidig vil jeg jo helst være på den sikre side. Der er i forvejen hegn til hunde hele vejen rundt, men beslutter de sig for det kan de sagtens hoppe over.

Er der da forskel? Altså vejrs mæssigt?

• #7   28. jun 2012 Jesper:

Altså nu er jeg jo også selv lidt pylret, så ville nok foretrække Ottos vaner frem for Pedro (; Men så længe han sagtens kan få "ordnet sit" ude er der jo ingen problemer. Det var nemlig problemet med min, han kunne være ude kort, for lige at snuse, men toilet besøg foregik altså indendøre - også selvom kattebakken stod ude!

Det kommer vel an på katten, må jo bare være tålmodig og se hvad der sker (:

• #8   29. jun 2012 SH:

Jo, det er jo rigtigt nok, men jeg tænker at hvis de lukkes ud i indhegning vil jeg stadig gerne vente de 14 dage - en måned, i tilfælde af de finder ud af at slippe ud (Baby kan åbne vinduer i huset ved at at løfte håndtaget og låsen og så skubbe, så dumme er de ikke!!), så vil gerne være på den sikre side smiley

Nu havde jeg også birmaer i England da jeg var lille, hvor vi også boede langt ude på landet hvor det farligste var en cykel, og min far lod dem løbe frit uden problemer. På den anden side er jeg bare en tand mere hønemor end min far, så kan ikke helt beslutte mig. Tror jeg vil tag det op til vurdering igen når vi er flyttet og jeg har fået et bedre billede af hvor vi egentlig bor henne (;

Hvordan har du dine birmaer? Altså mht indhegning osv?

Kommentér på:
Årstider og inde- til udekatte

Annonce